Ik zou het je niet durven te vertellen wat hier de beweegreden voor zijn geweest. Het kan niet aan de prijs liggen.
De reden kan ik je ook niet met zekerheid vertellen, de keuze voor de parka wordt in ieder geval ernstig betwist, want je kan immers alleen bij je vuurwapen en nergens anders makkelijk bij. Beredeneren kan ik het wel: Kostenbesparing door maar 1 jas te verstrekken, eenheid van tenue, met daarbij de gedachte dat de parka bij kou warmer is en bij regen droger, en dat als het warm is er als snel volstaan wordt met het vestje. En de oude verkeersjas (wit-oranje) was er ook alleen maar als parka!
Inmiddels hebben degenen die op de zware motor mogen rijden het verkeerspolitie-pakket toegewezen gekregen, waardoor je zelf de blouson kan bestellen, wat ook massaal gedaan is inmiddels. Via diverse wegen wordt er inmiddels geprobeerd om deze jassen ook in de eerste verstrekking te krijgen.
Voor zover ik weet heeft de hondenbrigade de blouson verstrekt gekregen, maar wordt deze zo goed als niet gedragen. De ruiterij heeft volgens mij ook de blouson gekregen.
Bij het VOV (het oude TOV) wordt de blouson in bruikleen gegeven aan de operationeel assistenten (net als aan die van Team Hoofdwegen), de vaste kern heeft er een verstrekt gekregen.