Gele jas voor iedere diender ?

Auteur Topic: Gele jas voor iedere diender ?  (gelezen 74094 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #90 Gepost op: 27 oktober 2010, 22:30:31
Ik zou het je niet durven te vertellen wat hier de beweegreden voor zijn geweest. Het kan niet aan de prijs liggen.

De reden kan ik je ook niet met zekerheid vertellen, de keuze voor de parka wordt in ieder geval ernstig betwist, want je kan immers alleen bij je vuurwapen en nergens anders makkelijk bij. Beredeneren kan ik het wel: Kostenbesparing door maar 1 jas te verstrekken, eenheid van tenue, met daarbij de gedachte dat de parka bij kou warmer is en bij regen droger, en dat als het warm is er als snel volstaan wordt met het vestje. En de oude verkeersjas (wit-oranje) was er ook alleen maar als parka!

Inmiddels hebben degenen die op de zware motor mogen rijden het verkeerspolitie-pakket toegewezen gekregen, waardoor je zelf de blouson kan bestellen, wat ook massaal gedaan is inmiddels. Via diverse wegen wordt er inmiddels geprobeerd om deze jassen ook in de eerste verstrekking te krijgen.

Voor zover ik weet heeft de hondenbrigade de blouson verstrekt gekregen, maar wordt deze zo goed als niet gedragen. De ruiterij heeft volgens mij ook de blouson gekregen.

Bij het VOV (het oude TOV) wordt de blouson in bruikleen gegeven aan de operationeel assistenten (net als aan die van Team Hoofdwegen), de vaste kern heeft er een verstrekt gekregen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #91 Gepost op: 27 oktober 2010, 22:42:33
Maar die oude dingen hebben een nieuwe bestemming gevonden kennelijk ;)

Was een opvallend ding, examinator werkte ook in Amsterdam Zuid Oost geloof ik  ;)

De reden kan ik je ook niet met zekerheid vertellen, de keuze voor de parka wordt in ieder geval ernstig betwist, want je kan immers alleen bij je vuurwapen en nergens anders makkelijk bij. Beredeneren kan ik het wel: Kostenbesparing door maar 1 jas te verstrekken, eenheid van tenue, met daarbij de gedachte dat de parka bij kou warmer is en bij regen droger, en dat als het warm is er als snel volstaan wordt met het vestje. En de oude verkeersjas (wit-oranje) was er ook alleen maar als parka!

Dat de oude verkeersjas er alleen als Parka wees (en men daar niet echt tevreden over was) heeft er in geresulteerd dat er nu ook een ''blouson-verkeersjas'' is.
Tevens zit er, bij mijn weet, weinig verschil in de Blouson en de Parka, zou eerder zeggen dat de Parka duurder is. Maar goed, ben benieuwd hoe alles gaat lopen  0098
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #92 Gepost op: 27 oktober 2010, 22:52:52
Ik heb het in ieder geval niet afgewacht en zodra het kon een blouson besteld. Die parka draag ik alleen als het echt koud is of als het behoorlijk regent, zoals afgelopen week tijdens de nachtdienst.


kiwivogelbeest

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
    • hyves
Reactie #93 Gepost op: 28 oktober 2010, 00:16:29
Ik zou met net zon banaan voelen in een gele jas.
Ik vind zon geel hesje prima.
Maar voor diegene die op de motor zitten of diegene die belast zijn verkeershandhaving vind ik prima zon gele jas.
Alleen zon hesje belemmerd enigszins wel .. heb er zelf last van als ik een pen of notitie boekje moet pakken of ik blijf weer is ergens achter hangen.
Wie niet heelt, steelt of erft zal werken tot dat ie sterft


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #94 Gepost op: 28 oktober 2010, 00:22:01
Ik zou met net zon banaan voelen in een gele jas.
Ik vind zon geel hesje prima.
Maar voor diegene die op de motor zitten of diegene die belast zijn verkeershandhaving vind ik prima zon gele jas.
Alleen zon hesje belemmerd enigszins wel .. heb er zelf last van als ik een pen of notitie boekje moet pakken of ik blijf weer is ergens achter hangen.

Aan je foto te zien zit je bij de KMar, horecadiensten, verkeersongevallen, werken op de (regionale) wegen, werken tijdens evenementen etc.
Allen diensten waarbij je (telkens) je gele hestje moet aantrekken. In mijn ogen word dit (te) vaak vergeten en loopt men (bijna) altijd met een jas aan ... ^-^
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


kiwivogelbeest

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
    • hyves
Reactie #95 Gepost op: 28 oktober 2010, 00:40:57
vind jij zon gele jas representatief staan ?
nou ik niet en een geel hesje aantrekken is een kleine moeite.
Valt onder bezuinigingen haha..
Wie niet heelt, steelt of erft zal werken tot dat ie sterft


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #96 Gepost op: 28 oktober 2010, 01:41:02
Nou ik moet zeggen dat ik liever iedereen in een gele blousson zie dan zoals het nu gaat. Coltruien, witte overhemden, blauwe jassen, blauwe jassen + hesje, Bikersuniform, bikersuniform + hesje. Tijdens een horecadienst als iedereen bij elkaar staat dan is er haast geen sprake meer van uniformiteit...

Een parka vond en blijf ik nogsteeds een onding vinden...gevaarlijk en je staat er bij als een zak aardappelen.


kiwivogelbeest

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
    • hyves
Reactie #97 Gepost op: 28 oktober 2010, 03:19:39
mmmm inderdaad daar kan ik je wel in vinden.
Die parka die ik draag is inderdaad erg hinderlijk vooral door al de spullen die ik bij me draag aan de koppel kan ik af en toe niet eens fatsoenlijk
bij mijn spullen komen.
Ik heb vaak de jas ook helemaal omgevouwen vaak naar binnen toe.
Ik vind ze zelf ook niet erg praktisch maarja wie ben ik.
Wie niet heelt, steelt of erft zal werken tot dat ie sterft


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #98 Gepost op: 28 oktober 2010, 12:04:32
Trek de blousson aan! ;)

Mijn parka hangt nog met het KLPD DL kaartje eraan in de kast :D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #99 Gepost op: 28 oktober 2010, 19:35:41
mmmm inderdaad daar kan ik je wel in vinden.
Die parka die ik draag is inderdaad erg hinderlijk vooral door al de spullen die ik bij me draag aan de koppel kan ik af en toe niet eens fatsoenlijk
bij mijn spullen komen.
Ik heb vaak de jas ook helemaal omgevouwen vaak naar binnen toe.
Ik vind ze zelf ook niet erg praktisch maarja wie ben ik.

Als jullie bij de KMar nou een goede persoonlijke uitrusting ontwerpen (daar is defensie doorgaans wel goed in), kan de politie daar ook mooi gebruik van maken. Andere logootjes erop en klaar is Kees ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s