Gele jas voor iedere diender ?

Auteur Topic: Gele jas voor iedere diender ?  (gelezen 74188 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #140 Gepost op: 30 maart 2012, 16:14:46
Dan zou ik toch ipv de jas de gele blouson uitdelen. Ik vind op de een of andere manier de gele blouson meer gezag uitstralen dan de gele parka.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #141 Gepost op: 30 maart 2012, 16:20:29
Als ik een wedstrijd van FC Utreg bezoek zie ik vaak de gele korte jas die de agenten daar dragen. Ziet er goed uit  O0
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #142 Gepost op: 30 maart 2012, 20:46:30
Nu werkt een klasgenoot van mij in korps Utrecht die voorheen bij het KLPD werkte. Hij zei dat de nieuwe gele jassen die jullie hebben gepast van een andere leverancier zijn en vele malen feller geel dan de huidige gele blouson. Ik dacht dat het niet feller kon, maar het schijnt toch te kunnen!
Ik mag binnenkort pas passen, heb dus geen idee. Maar als dat zo is dat vind ik dat een goede zaak. Ben benieuwd!  :)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #143 Gepost op: 31 maart 2012, 15:01:35
jassen zijn idd goed geel, maar dat komt volgensmij meer omdat de jassen nieuw en dus niet vuil zijn ;)

maar zou kunnen dat ze't nu wat aangepast hebben, de oude werden namelijk oranje en vaal van kleur na verloop van tijd.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #144 Gepost op: 17 november 2012, 23:45:45
Er is overigens nog steeds sprake van een gele jas voor iedereen... Zowiezo bij de korpsen waar ik bekend mee ben  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #145 Gepost op: 18 november 2012, 00:12:07
Ik ben superblij met m'n gele blouson. Horeca en evenementen draag ik niets anders meer. De gele hoes scheelt voor in de zomer, geen flodder hesjes meer.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #146 Gepost op: 18 november 2012, 02:55:59
Er is overigens nog steeds sprake van een gele jas voor iedereen... Zowiezo bij de korpsen waar ik bekend mee ben  ;)

Helaas Groningen negatief.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #147 Gepost op: 18 november 2012, 03:12:43
jassen zijn idd goed geel, maar dat komt volgensmij meer omdat de jassen nieuw en dus niet vuil zijn ;)

maar zou kunnen dat ze't nu wat aangepast hebben, de oude werden namelijk oranje en vaal van kleur na verloop van tijd.

Als het goed is, hebben ze een andere leverancier. De oude gele werden bij aanraking met zout water ook een ander kleurtje.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Golf-10

  • Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #148 Gepost op: 18 november 2012, 21:07:21
Als het goed is, hebben ze een andere leverancier. De oude gele werden bij aanraking met zout water ook een ander kleurtje.

In het begin werden de jassen niet alleen oranje maar ook rose door de inwerking van vooral zout en brak water. Het zag er niet uit. Mijn jas is nog van die eerste serie en is inmiddels zo flets als maar zijn kan. Ik heb meerdere malen gevraagd om ook een zwarte jas te mogen bestellen maar helaas. Mijn gele jas ziet er door mijn werk gewoon niet meer uit. Op en rond de haventerreinen, in de machinekamer; vol zwarte vlekken en vegen die er niet meer uit gaan (ik niet alleen, al mijn collega's zitten met hetzelfde probleem). Om netjes voor de dag te kunnen komen wanneer je b.v. met ketenpartners overleg hebt vind ik het op z'n minst bijna noodzakelijk dat je er een keurige zwarte jas er bij zou moeten hebben.
Oftewel: alleen een gele jas is voor mij geen optie; verstrek dan 1 gele en 1 zwarte jas ipv een korte gele en een gele parka.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #149 Gepost op: 6 december 2012, 01:01:54
Misschien eens leuk om een inventarisatie te maken bij welke korpsen er al in het geel gelopen wordt door de gewone BPZ:

Utrecht
Zaanstreek - Waterland
Gelderland - Midden
Kennemerland (OvDP's, Horecacommandanten en Buiten Bewaking Schiphol)
KLPD
Friesland
Flevoland (OvDP / CvD)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !