Gele jas voor iedere diender ?

Auteur Topic: Gele jas voor iedere diender ?  (gelezen 75433 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #180 Gepost op: 7 januari 2013, 15:43:03
Beste Red en andere strijders,

Ik ben het eens met je tot een bepaalde hoogte. Ik blijf erbij niet iedereen hoeft een gele jas te hebben. Als je er nu voor kiest om op het bureau een aantal jassen op te hangen in verschillende maten, dan zeg ik ja. Maar om iedereen maar een jas te geven en hij wordt vervolgens niet door  iedereen gedragen maar in een hoek gegooid, vindt ik het kapitaal vernietiging.

Het is zelfs zo stom dat als ik de jas wil bestellen van m'n kledingbudget dit niet kan "niet in contract" ofwel ergens heeft iemand achter een bureau besloten dat ik niet over mijn eigen veiligheid mag beslissen  :-X

Je mag die keuze niet eens maken, of ik nu 10 overhemden bestel als voorraad of een jas... maakt voor de baas niks uit, voor mijn veiligheid wel ;)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #181 Gepost op: 17 januari 2013, 13:03:08
Zojuist een mooie aflevering gezien over het gebeuren tijdens de nacht van oud en nieuw. Vond met name de staandehouding (en later dus dubbele aanhouding) van de HGL wel appart om te zien. Iets heels simpels aans het aanspreken van een mogelijke wildplasser eindigd in een aanhouding met geweld en aardige bijstand. Ook al zijn je collega's zo snel aanwezig ik denk dat je dan toch de seconden erg lang vind duren.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1319868

Kijk naar deze aflevering en zie waarom ik denk dat de gele jas een uitkomst is  998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #182 Gepost op: 12 april 2013, 12:11:21
Wat mijn de laatste tijd op valt is dat sommige dienders gewoon géén veiligheidskleding aan heeft en daar zijn 1001 manieren smoezen voor te bedenken maar eigenlijk is er geen smoes ervoor want eigen veiligheid telt toch als eerste.
Ik heb het hier over meerdere regio's en overal het zelfde,nu wil ik graag weten wat beweeg nu een diender om gewoon in donkere kleding op snelweg te gaan hulpverlenen.

Kost het nu zoveel tijd om een hesje aan te te trekken,lijkt mijn niet.

Wat mijn verder opvalt is dat ambulance en brandweer en anwb en bergers nooit problemen zijn met dit probleem  O0.

Alleen maar elke weer die discussie aangaan van waarom geen aan hesje aan,verzekering zal zekers moeilijk doen en arbeidsinspectie weet ik niet maar die zullen ook vragen stellen.

En voor de duidelijkheid ik wil hier normaal over spreken en niemand hoef mijn af te branden!!!!!!!!

Groeten rene
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #183 Gepost op: 12 april 2013, 12:47:37
Wat mijn de laatste tijd op valt is dat sommige dienders gewoon géén veiligheidskleding aan heeft en daar zijn 1001 manieren smoezen voor te bedenken maar eigenlijk is er geen smoes ervoor want eigen veiligheid telt toch als eerste.
Ik heb het hier over meerdere regio's en overal het zelfde,nu wil ik graag weten wat beweeg nu een diender om gewoon in donkere kleding op snelweg te gaan hulpverlenen.

Kost het nu zoveel tijd om een hesje aan te te trekken,lijkt mijn niet.

Wat mijn verder opvalt is dat ambulance en brandweer en anwb en bergers nooit problemen zijn met dit probleem  O0.

Alleen maar elke weer die discussie aangaan van waarom geen aan hesje aan,verzekering zal zekers moeilijk doen en arbeidsinspectie weet ik niet maar die zullen ook vragen stellen.

En voor de duidelijkheid ik wil hier normaal over spreken en niemand hoef mijn af te branden!!!!!!!!

Groeten rene
Ik ben het totaal met je eens, mijn hesje heb ik altijd bij mij in mijn jas en heb ik bij voorkeur de hele tijd aan tijdens de avond/nacht, tenzij opvallendheid niet gewenst is.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #184 Gepost op: 12 april 2013, 21:11:58
Ik ben het totaal met je eens, mijn hesje heb ik altijd bij mij in mijn jas en heb ik bij voorkeur de hele tijd aan tijdens de avond/nacht, tenzij opvallendheid niet gewenst is.


Dat is fijn maar het is bij meerdere regio's lastig om zo hesje aan te trekken.
Maar hopen dat het nu gaat veranderen als jullie ooit eens nieuwe uniform krijgen
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #185 Gepost op: 12 april 2013, 21:39:27
Persoonlijk als ik een collega zie staan zonder zichtbaarheidsvestje bij een aanrijding, spreek ik hem er direct op aan. Vestje aan of wegwezen.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #186 Gepost op: 12 april 2013, 22:39:05
Ik spreek collega's er ook op aan. Meesten bij ons dragen tegenwoordig het gele hesje achter de politieflap in de jas. Volgende maand 't nieuwe veiligheidsvest; ook met gele hoes. Eens kijken hoe dat werkt; al is die hoes wel een stuk minder snel te wisselen vrees ik....


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #187 Gepost op: 12 april 2013, 23:03:16
Ik spreek collega's er ook op aan. Meesten bij ons dragen tegenwoordig het gele hesje achter de politieflap in de jas. Volgende maand 't nieuwe veiligheidsvest; ook met gele hoes. Eens kijken hoe dat werkt; al is die hoes wel een stuk minder snel te wisselen vrees ik....


Sorry venture,

Maar in gld-zuid is het juist ook vaak raak dat ze het niet doen en dan vooral het westelijk deel van dat gebied,ik werk daar regelmatig maar helaas en dan zo jammer van die discussie van ja maar wij zijn van politie en moeten hulp eerst bieden.

Ik wil het niet benoemen maar ik wilden dit toch kwijt over de die regio,ook zijn er bij die het wel DOEN !!!!!! Het lijkt meer bij de oude garde te zitten met woorden er is hier nog nooit wat gebeurd.

Groeten rene
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #188 Gepost op: 15 april 2013, 17:45:45
Dat er bij bergers en ambulancepersoneel nooit problemen mee zijn is logisch, want die werken standaard in het groen/geel ;). Ik zie het bij de brandweer ook wel eens mis gaan. Een paar reflecterende strepen op een pak is nog geen zichtbaarheidskleding.

Ik spreek collega's er ook op aan maar ik weet dat het lang niet altijd gedragen wordt. Als je zorgt dat je het bij de hand hebt kan je aanrijdend als bijrijder al je gele hesje aan doen en de bestuurder, die verantwoordelijk is voor de afzetting terwijl hij de pionnen gaat pakken. Ben je in een keer klaar.
Ik heb zelf een gele jas die altijd achterin ligt. Is zo aangetrokken en valt nog veel beter op dan een hesje.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #189 Gepost op: 15 april 2013, 19:49:17
Wat wel een nadeel is van de gele jassen is dat ze ongelovelijk snel vies worden en vies blijven. Ook na stomen/reiniging via de bekende bak blijven veel stukken van de gele jassen zwart/grijs en smoezelig  :(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !