Voor wat betreft de stelling: Als ik vanuit gevoel redeneer zeg ik: Niet doen, dan zijn wij verkeersdienders weer wat exclusiviteit kwijt
Dat geldt denk ik wel voor meer takken van sport, in Rotterdam loopt bijvoorbeeld de voetbaleenheid ook met gele jassen. Op straat kun je ze dan onderscheiden van de 'gewone' agenten omdat die met een hesje lopen. Dat is voor het onderscheid van de voetbaleenheid wel makkelijk. En zo zijn er vast ook andere clubs die zich op zo'n manier onderscheiden.
Voor het onderscheid onderling is m.i. een beetje exclusiviteit wel handig, maar dat argument gaat niet boven de veiligheid van de agent op straat. De burger zal overigens weinig verschil zien denk ik. Enkele weken geleden stond ik in Den Haag toen daar een internationaal politiegezelschap aanwezig was met dus ook diverse uniformen. Mensen spreken doodleuk iemand met een buitenlands uniform aan, geen benul hebbende waar die vandaan komt. Ik heb me dus wel vermaakt daar
Het ''meeslepen'' van een (extra) jas vind ik ook geen argument ... Of je nou 1 of 2 jassen achterin gooit, maakt op zich ook niet zo heel veel uit ...
Nadeel van de hesjes zijn onder andere de brandbaarheid, het ontbreken van reflectie op de arm (cq. het ontbreken van een opvallende kleur voor bijvoorbeeld een stopteken). Het relatief grote pakketje (ook opgevouwen kun je het nergens laten).
Als je het over een non-argument hebt: dit ^ kan ik niet zo goed rijmen
Als je die tweede jas wel ergens kwijt kunt, kun je zo'n hesje zéker ergens kwijt. Moet je zo'n jas eens opvouwen, dan heb je pas een groot pakket
Ik denk dat je vooral onderscheid moet maken in de functie van de betreffende functie. Bijvoorbeeld: wijkzorg in het blauw. Noodhulp, verkeer, bereden, horecatoezicht, evenementen in het geel (om maar even een paar takken van sport te nemen).
Als jullie zouden moeten kiezen, draai je dan liever noodhulp in het geel of in het blauw?