Gele jas voor iedere diender ?

Auteur Topic: Gele jas voor iedere diender ?  (gelezen 75454 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #60 Gepost op: 24 augustus 2010, 22:25:01
Maar deze kwam ook nog van Divisie Logistiek vandaan, misschien vandaar..

Deutlich O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #61 Gepost op: 24 augustus 2010, 23:02:06
Deutlich O0

Ik zei dat de meeste/oude hesjes niet brandvertragend zijn, dat geld juist voor de hesjes die door vtsPN worden geleverd.

Wij hebben het juist getest voor oud&nieuw vorig jaar, waarna is besloten om bij bepaalde inzetten geen hesjes (meer) te dragen. Dit is toen ook terugekoppeld naar bepaalde instellingen/instantie's.

Er waren toen bij vtsPN geen brandvertragende hesjes verkrijgbaar, maar ik neem aan dat je met Divisie Logistiek de oude vtsPN bedoeld ?

Overigens verbaas ik mij over het feit dat er in bepaalde korpsen nog steeds niet goedgekeurde verkeersvesten worden gedragen (met bijv. alleen twee horizontale strepen) en dat er bij spoorwegincidenten oranje word gedragen  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #62 Gepost op: 24 augustus 2010, 23:10:41
maar ik neem aan dat je met Divisie Logistiek de oude vtsPN bedoeld ?
Klopt.

Overigens verbaas ik mij over het feit dat er in bepaalde korpsen nog steeds niet goedgekeurde verkeersvesten worden gedragen (met bijv. alleen twee horizontale strepen)
Is toch ook gewoon NEN EN471 en dus goedgekeurd? Of is 'RWS-design' (2x horizontaal, 2x verticaal reflectie) verplicht?


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #63 Gepost op: 25 augustus 2010, 00:14:20
Ik zei dat de meeste/oude hesjes niet brandvertragend zijn, dat geld juist voor de hesjes die door vtsPN worden geleverd.

Wij hebben het juist getest voor oud&nieuw vorig jaar, waarna is besloten om bij bepaalde inzetten geen hesjes (meer) te dragen. Dit is toen ook terugekoppeld naar bepaalde instellingen/instantie's.

Er waren toen bij vtsPN geen brandvertragende hesjes verkrijgbaar, maar ik neem aan dat je met Divisie Logistiek de oude vtsPN bedoeld ?

Overigens verbaas ik mij over het feit dat er in bepaalde korpsen nog steeds niet goedgekeurde verkeersvesten worden gedragen (met bijv. alleen twee horizontale strepen) en dat er bij spoorwegincidenten oranje word gedragen  :-X

Dat is het zelfde idee met dienders die nog steeds met een witte verkeersjas rondlopen. Oude troep moet eerst op hè....?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #64 Gepost op: 25 augustus 2010, 00:42:23
Dat is het zelfde idee met dienders die nog steeds met een witte verkeersjas rondlopen. Oude troep moet eerst op hè....?

Volgens mij zijn de vesten 20,- en bestelbaar vanaf het eigen budget ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #65 Gepost op: 25 augustus 2010, 01:15:47
Volgens mij zijn de vesten 20,- en bestelbaar vanaf het eigen budget ;)

Jouw idee, mijn idee. Ik schets alleen maar het denkbeeld van sommige andere dienders/chfs.... Dat is namelijk het antwoord op je vraag waarom er nog steeds oranje vesten gedragen worden ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #66 Gepost op: 25 augustus 2010, 01:26:07
Dat is namelijk het antwoord op je vraag waarom er nog steeds oranje vesten gedragen worden ;)

Ik neem aan dat ook iedereen op de hoogte is van het geen een oranje hesje betekend op een spoor ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #67 Gepost op: 25 augustus 2010, 11:58:37
Ik neem aan dat ook iedereen op de hoogte is van het geen een oranje hesje betekend op een spoor ?

Ehm, iedereen... Behalve ik geloof ik....  998765
Digitaal onderzoek


sylvester1986

  • Gast
Reactie #68 Gepost op: 25 augustus 2010, 13:05:46
Oranje hesje op het spoor is toch een soort van ploegleider, die controleert of de uitvoerenden (gele hesjes) veilig kunnen werken?


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #69 Gepost op: 25 augustus 2010, 13:10:13
Wie in of vlak bij het spoor werkt, moet een reflecterend hesje dragen. Die zijn meestal geel, maar veiligheidsmannnen dragen een oranje hesje. De veiligheidsman werkt niet mee maar let voortdurend op de treinen. Als er gevaar dreigt waarschuwt hij zijn collega's. Op deze foto zie je twee mannen in een oranje hesje. Dat betekent dat er twee ploegen aan het werk zijn, want een ploeg mag niet twee veiligheidsmannen hebben. Dat is te gevaarlijk, omdat die twee dan op elkaar gaan vertrouwen.

http://www.nicospilt.com/index_veiligheid.htm

De machinist kan dus bij het zien van een oranje hesje denken dat de veiligheid gewaarborgd is, terwijl het een hulpverlener is die helemaal niet op treinen let :)

Er is ook nog zo'n term voor dat treinen onder restricties mogen doorrijden bij incidenten, maar dat verhaal ken ik niet precies.