Dan kan het c2000 netwerk echt niet aan...
Als het netwerk nu al de watereenheden niet aankan... wat moeten we er dan van verwachten bij een grote waterrampeninzet
Binnenkort worden ook alle eenheden van de rampenvloot met c2000 uitgerust (dat zijn rond de 180 eenheden).
Moet kunnen. Daar is het voor. Maar zo te horen had de KNRM dus wel een functie in de hulpverlening. Ik ben het met Joost eens dat er centrale coordinatie zou moeten zijn van alle hv eenheden te water, maar weten we zeker dat dat niet zo was?
RN is bezig op C2000 (waarschijnlijk de eigen bijstandskanalen), KNRM werkt op de marifoon via de waterpolitie en de brandweer verwacht ik op hun eigen C2000 kanalen. Buiten dat is de KNRM 'partner' van de organisatie, dus tot hoever zij met de veiligheidsplannen, draaiboeken en de veiligheidsregio te maken hebben zou ik ook niet weten.
En met de vorm van aanwezigheid van de Reddingsbrigade in Amsterdam zelf ben ik ook niet bekend, alleen dat het deel van Kennemerland wel is 'gedekt' op verzoek van de VR. En voor de volledigheid: die werken weer op andere kanalen en ik had begrepen dat er een reddingsbrigade centralist op de GMK zit, zodat daar alle coordinatie centraal blijft. Er loopt in Kennemerland ook een OVD-Reddingsbrigade rond voor het overleg met andere diensten.