HV nieuws rondom Sail - Amsterdam 19 t/m 23-08-2010

Auteur Topic: HV nieuws rondom Sail - Amsterdam 19 t/m 23-08-2010  (gelezen 13201 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #20 Gepost op: 20 augustus 2010, 01:07:51
Bij de reanimatie was de reddingsbrigade als eerst aanwezig. alles werd gecommuniceerd via c2000 aan iemand van de reddingsbrigade die op de p42 (politieboot) aanwezig was. op deze gespreksgroep luisterde de cpa ook mee.

Wat dat betreft hadden ze in regiotje 12 allemaal goed op orde O0 Ik doelde meer op de situatie die naar verluidt van enkele aan elkaar geknoopte bronnen in Amsterdam aanwezig was.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #21 Gepost op: 20 augustus 2010, 07:10:07
Opvarende partyschip tijdens Sail onwel

Een opvarende van partyschip Ocean Diva (ingehuurd door HDC Media) is tijdens de Sail In onwel geworden. Via de marifoon sloeg de kapitein alarm, het duurde echter enige tijd voordat hij de positie van zijn schip kon doorgeven.

Ik meende dat er ook even wat verwarring was vanwege het feit dat er TWEE Ocean Diva's meevoeren; de Ocean Diva Classic en de Ocean Diva Futura...
http://www.oceandiva.nl/


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #22 Gepost op: 20 augustus 2010, 12:37:02
Schipper botsing Sail weer op vrije voeten
Uitgegeven: 20 augustus 2010 11:59
Laatst gewijzigd: 20 augustus 2010 12:01

AMSTERDAM - De schipper van een binnenvaartschip dat donderdag tijdens de Sail-In Parade in Amsterdam tegen de stroom invoer, is weer op vrije voeten.

Hij is donderdagavond vrijgelaten, aldus een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) vrijdag.

Tijdens de botenparade op het Noordzeekanaal voer de man tegen de richting in. Daarbij voer hij over een rubberbootje heen, waardoor twee opvarenden in het water belandden.

Zij konden er snel weer worden uitgehaald en raakten niet gewond. Toen de schipper daarna alle boten op zich af zag komen, voer hij vrijwel direct tegen de kade.

Getuigen
De politie weet nog niet wat de man bezielde om tegen de stoet tall ships in te varen. Er worden nog getuigen gehoord en beelden bekeken.

bron: www.nu.nl


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #23 Gepost op: 20 augustus 2010, 12:54:19
Persbericht:

Reddingsbrigade Nederland kijkt terug op een succesvolle begeleiding van de intocht voor Sail Amsterdam op donderdag. De Reddingsbrigade was mede verantwoordelijk voor de hulpverlening op het water rond de intocht van de vele boten en duizenden opvarenden die vandaag opeengepakt door het Noordzeekanaal naar Amsterdam voeren.
In totaal heeft de Reddingsbrigade meer dan 20 keer hulp verleend. Twee vrijwilligers van de IJmuidense Reddingsbrigade hebben onder meer met gebruik van de AED met succes een man gereanimeerd die op een van de deelnemende boten een hartstilstand had gekregen. De man is aan de ambulance overgedragen voor vervoer naar het ziekenhuis.
De overige hulpverleningen betroffen meestal vaartuigen met motorpech, enkele keren EHBO-hulp en een paar maal nautische hulp aan Tall Ships bij het aanmeren in de sluis en het loskomen van de walkant.
Aan de begeleiding van de intocht deden 80 vrijwilligers van 6 reddingsbrigades uit de regio's Kennemerland en Zaanstreek-Waterland mee, met ondersteuning vanuit de landelijke organisatie. Er werden 20 boten, 1 verbindingswagen en 4 ondersteunende hulpverleningsvoertuigen van de Reddingsbrigade ingezet.

Coördinator van de operatie Kees Buis van de IJmuidense Reddingsbrigade spreekt van een mooie dag. ‘De intocht is behalve de reanimatie zonder noemenswaardige incidenten verlopen. Er is preventief goed gewerkt en de samenwerking met de andere hulpdiensten verliep prima. En als je in dat ene geval je meerwaarde als Reddingsbrigade kan laten zien, dan geeft dat een goed gevoel.’

Tijdens de intocht werd door de Reddingsbrigade voor het eerst op grote schaal met C2000 gewerkt. Het communicatiesysteem heeft naar wens gewerkt. Het gsm-netwerk was wel enige tijd uit de lucht, maar daar heeft de hulpverlening geen hinder van ondervonden.
[img]/img]


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #24 Gepost op: 20 augustus 2010, 15:10:21
Dus echt handig geregeld is het niet, ik zou dan eerder verwachten dat het hele zooitje op een RMG gaat zitten met een mannetje op de meldkamer/MCU/COPI voor de waterbeveiliging (KNRM, brandweerboten, reddingsbrigade). Of in het kader van het testen van c2000 iedereen met RN porto's via de VC-RB 0098

Joost

Joost,

de gehele waterbeveiliging gebeurde door de KLPD. Zij hadden de organisatie. Aansturing naar RB op het water gebeurde vanuit de KLPD middels een laision RB daar aan boord. Vervolgens werd het één en ander ondersteunt vanuit de meldkamer Kennemerland. Met als back-up de VC RB ter hoogte Wijde Blick indien C2000 het zou begeven.

Voor de tegenstanders van C2000 moet ik helaas melden dat het systeem perfect zijn werk gedaan heeft. Ook voldeed de door Reddinsbrigades Nederland beschikbaar gestelde randapparatuur zeer goed.

RR (maandag weer een testmoment)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #25 Gepost op: 20 augustus 2010, 15:35:16
Joost,

de gehele waterbeveiliging gebeurde door de KLPD. Zij hadden de organisatie. Aansturing naar RB op het water gebeurde vanuit de KLPD middels een laision RB daar aan boord. Vervolgens werd het één en ander ondersteunt vanuit de meldkamer Kennemerland. Met als back-up de VC RB ter hoogte Wijde Blick indien C2000 het zou begeven.

Voor de tegenstanders van C2000 moet ik helaas melden dat het systeem perfect zijn werk gedaan heeft. Ook voldeed de door Reddinsbrigades Nederland beschikbaar gestelde randapparatuur zeer goed.

RR (maandag weer een testmoment)

Aha, oke dat maakt het e.e.a. wat helderder :) Maar toch blijf ik erbij dat het mij handiger lijkt dat alle waterreddingseenheden via 1 (gekoppeld) kanaal werken via 1 CP(in dit geval de P42), dat voorkomt verwarring en miscommunicatie bij alle partijen O0


Dreamquest

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #26 Gepost op: 20 augustus 2010, 22:59:14
NOS Journaal 19-08-2010
vanaf 7:45 zie je een heel kort stukje hulpverlening.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #27 Gepost op: 21 augustus 2010, 00:41:05
Voor de tegenstanders van C2000 moet ik helaas melden dat het systeem perfect zijn werk gedaan heeft.
Tsja, ik weet wel waarom.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #28 Gepost op: 21 augustus 2010, 00:46:28
Joost,

de gehele waterbeveiliging gebeurde door de KLPD. Zij hadden de organisatie. Aansturing naar RB op het water gebeurde vanuit de KLPD middels een laision RB daar aan boord. Vervolgens werd het één en ander ondersteunt vanuit de meldkamer Kennemerland. Met als back-up de VC RB ter hoogte Wijde Blick indien C2000 het zou begeven.

Voor de tegenstanders van C2000 moet ik helaas melden dat het systeem perfect zijn werk gedaan heeft. Ook voldeed de door Reddinsbrigades Nederland beschikbaar gestelde randapparatuur zeer goed.

RR (maandag weer een testmoment)

Hoeveel gespreksgroepen waren er actief? ??? :)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #29 Gepost op: 21 augustus 2010, 01:15:17
even voor de zekerheid en de liefhebbers ook hier: {SPAM?}

http://search-and-rescue.nl/?p=episode&name=2010-08-21_intochtsail2010.mp3

Henk