HV nieuws rondom Sail - Amsterdam 19 t/m 23-08-2010

Auteur Topic: HV nieuws rondom Sail - Amsterdam 19 t/m 23-08-2010  (gelezen 13037 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #30 Gepost op: 22 augustus 2010, 13:30:14
Vrijdagmiddag even een kijkje kunnen nemen in de Passenger Terminal. Mooi om te zien hoe daar het crowdcontrol verloopt.


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #31 Gepost op: 22 augustus 2010, 23:55:55
He Simon ik hoorde dat je er ook was heb je helaas niet gezien. Maar er voeren inderdaad meerdere OceanDiva's en ik hoorde op de marifoon ook alleen dat het de Ocean Diva betrof en had hierdoor eerst de verkeerde te pakken(deze kwam ik als eerste tegen). Gelukkig later wel de juiste gevonden. De andere meldingen te horen op Henk zijn geluisopname ben ik ook nog geweest.
Gelukkig inmiddels thuis van het file varen, ik heb in de paar dagen nog nooit zoveel aanvaringen gezien en bootjes naar de kant gesleept, de botenwacht had zelf het antwoord apparaat er op gezet.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #32 Gepost op: 23 augustus 2010, 00:32:24
Ja, die werd helemaal gek en tot overmaat van ramp had Menno (wiens regio dit is) zijn telefoon in de plomp laten vallen en maandag kan pas zijn nieuwe telefoon geactiveerd worden op zijn oude nummer.
Evengoed is ie nog alle dagen bezig geweest, behalve tijdens het Prinsengracht concert, toen hadden we rust. Alleen wat boten aan de kant schoppen, maar ze luisterden goed met al die politieboten en DPA achter ons.

Opvallend was de aandacht voor de veiligheid. Kennelijk gewaarschuwd door wat in Duitsland gebeurd is werd aan weerszijden de Prinsengracht nu wel open gehouden, onze instructie was minimaal de breedte van de middelste doorvaart van de brug. Ook aan de binnenkant mocht het ook niet helemaal vol liggen, werd zo'n tienmeter vanaf de brug richting podium open gehouden.  Heel anders dan vorig jaar, toen lag alles helemaal vol en bij het uitvaren werd het een puinhoop. Die chaos bleef nu uit, alles kon netjes in een rij uitvaren, die het laatst kwam, mocht het eerste weg. Wat een oude meuk heb ik gezien zeg!
Eén boot werd teruggestuurd: zonder verlichting of zwemvesten op een praam met 38 mensen. Hij heeft toen alle mannen er af gegooid en is toen alsnog met de 16 overgebleven dames, één hulpje en een zaklantaarn vertrokken.

Maar met 9 politieboten iedereen weghouden van de Groene draak dat lukt niet  0098 .

Henk


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #33 Gepost op: 23 augustus 2010, 06:39:55
He Simon ik hoorde dat je er ook was heb je helaas niet gezien.

Ja, met de Sail-In kon ik er bij zijn. Helaas niet naar de Sail in Amsterdam zelf kunnen gaan vanwege mijn IC CoPI-dienst.
Maar deze geef ik vanmorgen over aan de volgende en ga vanmiddag met een club naar het forteiland om te BBQ-en en hopelijk komen dan ook nog wat mooie scheepjes voorbij  ::)


dutch-boy1

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
  • ik + auto
Reactie #34 Gepost op: 23 augustus 2010, 22:28:37
dat klopt ja dat er verwaring was over de ocean diva  

wij lagen op dat moment dat de melding binnen kwam over de c2000 naast de futere met de HLM-129   vervorgens is er 1 boot van ijmuiden en zandvoort heen gestuurd en werden wij opgeroepen om het ambulance personeel op te halen in de oostdok van pontje buitenhuisen  zuid zijde

waar vervolgende de man ook is over gedragen


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #35 Gepost op: 23 augustus 2010, 22:33:25
Neem rustig de tijd je opgestelde bericht na te lezen, alvorens je op verzenden klikt.

M.v.g,

Dinges


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #36 Gepost op: 23 augustus 2010, 23:15:17
Aanvaring tallship met vissersboot. 20 augustus 2010.

Hedenmiddag rond 17.00 uur is het Duitse zeilschip 'Alexander von Humboldt' ter hoogte van Vlieland in aanvaring gekomen met het vissersschip 'Andrea'
Uit voorzorg heeft het Kustwachtcentrum 4 KNRM reddingboten van Vlieland en Terschelling gealarmeerd.
Uiteindelijk bleken beide schepen slechts lichte beschadigingen te hebben en zijn er geen gewonden gevallen.
De Alexander von Humboldt heeft zijn reis naar Bremerhaven voortgezet en de Andrea is verder gegaan met vissen.
persbericht: http://kustwacht.nl


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #37 Gepost op: 24 augustus 2010, 16:39:50
Het is vooralsnog niet bekend hoe het slachtoffer het maakt.

bron noordhollandsdagblad.nl


inmiddels bekend dat de man het goed maakt !

bron: de mensen die de reanimatie zijn gestart, en een ambulancemedewerker

Peter


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #38 Gepost op: 24 augustus 2010, 18:36:42
Het is vooralsnog niet bekend hoe het slachtoffer het maakt.

bron noordhollandsdagblad.nl


inmiddels bekend dat de man het goed maakt !

bron: de mensen die de reanimatie zijn gestart, en een ambulancemedewerker

Peter

Citaat is niet helemaal duidelijk, ik neem aan dat het hier om de betrokkene van de reanimatie op de Ocean Diva tijdens de Sail-In vorige week donderdag gaat?


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #39 Gepost op: 24 augustus 2010, 19:03:31
Citaat is niet helemaal duidelijk, ik neem aan dat het hier om de betrokkene van de reanimatie op de Ocean Diva tijdens de Sail-In vorige week donderdag gaat?

ja, citeren/kopieren ging niet helemaal lekker. Betreft inderdaad de reanimatie.
ik heb van een ambulancemedewerker (biker) het verhaal dit weekend gehoord.
vandaag degene gesproken die de rea is begonnen. betrof een cursist van mij, en haar collega.


grtz
Peter