Allereerst, @ KMARFAN : bedankt voor de actiefoto, super
Dan @ RS6 : Ik heb de auto pas net, dus ik zit nog volop in de ombouw (hij is al wel gekeurd als Camper door het RDW, maar het afwerken pakt wat meer tijd natuurlijk). Zodra ik klaar ben en de verf achter mijn oren vandaan heb gekrabt zal ik een aantal mooie foto's van de nieuwe stijl maken om hier te plaatsen.
En tenslotte @ Ba(a)s : Ik ben geen typische Ambufiel, maar wel een practisch mens. De basis van deze auto is zo compleet, dat ombouw naar camper eenvoudig en betaalbaar is. Alleen al alle extra's die er nog opzaten zijn flinke besparingen voor het bouwen naar Camper. Zo zit er al een perfecte omvormer in en een compleet 220 Volt systeem, een campingstroom-aansluiting, de Van is rondom geheel geïsoleerd, er zit een 12 V en een 220 V verwarming in, voldoende licht zeg maar
, kastjes zijn al aanwezig, een bankje is al aanwezig, 3 accu's, blokverwarming, een leuk straaltje buitenverlichting (buurman, mag het licht uit, mijn kinderen 3 velden verderop kunnen niet slapen), etc, etc. Neem daarbij de Recaro-stoelen en de luchtvering (erg lekker aangezien ik 3 soorten reuma heb), 2 airco's, de VDO-dayton, wat wil je dan nog meer..... Zou ik een dergelijke GMT 600 uit 2002 kopen in de gewone markt, dan ben ik al snel 1,5 á 2 keer zo duur uit en dan moet ik al die extra's nog zelf aanschaffen.
Het verbruik van de Diesel ligt tussen de 1 op 6 en 1 op 8, ook een beetje afhankelijk van de afstelling die je de motor geeft, en als je dan financieel omrekent tussen diesel en benzineprijs kom je dus uit tussen 1 op10 á 1 op 12, toch niet beroerd, doet een beetje station ook al snel en dan zit ik toch wat beter/luxer. Daarbij, hij staat op Camperkenteken, dus ik betaal maar 1 kwartaal per jaar wegenbelasting (€ 77,- per maand). Al met al rijdt je dan erg veel auto voor relatief weinig geld.
Kortom, ik kan het iedereen aanraden !