Informatie gevraagd over GMT 600 kenteken 32-JJ-TX, roepnummer 06-159

Auteur Topic: Informatie gevraagd over GMT 600 kenteken 32-JJ-TX, roepnummer 06-159  (gelezen 17945 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 21 augustus 2010, 11:47:02
Hier rijden de gemeente karretjes ook met 112 stickers...
Die zie ik 123 niet aan voor een hv voertuig

Boogje

• Forum gebruiker
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #11 Gepost op: 21 augustus 2010, 13:26:57
He, wat jammer dit nou  :'( Ik hoopte vooral de historie wat te kunnen achterhalen door deze post, maar het wordt nu al heel snel een vervelende discussie....

Toch even reageren @ Micha : allereerst, je kunt het verbruik wat beïnvloeden door het type coil dat je in de brandstof inspuiting zet. Je hebt de coil 3 (heel arm) t/m 9 (heel rijk). De 1 op 10 die ik noem heb ik trouwens duidelijk omschreven als financieel, dus theoretisch op basis van vergelijking met benzine. Diesel is tenslotte ongeveer 2/3 van de prijs van benzine, dus 1 op 8 op diesel komt financieel overeen met 1 op 10 à 1 op 12 op benzine. En door het camperkenteken betaal je ongeveer net zoveel wegenbelasting als voor een beetje statiowagon.

Ook zie ik jouw bewering niet dat alles zo vreselijk duur zou moeten zijn. het ligt er maar net aan hoe je het doet. Ik rijdt al jaren Vans en als je inderdaad alles hier in Nederland aanschaft dan betaal je inderdaad de hoofdprijs. Gelukkig hebben we tegenwoordig zoiets als internet en E-bay  O0 en de meeste van mijn onderdelen bestel ik rechtstreeks in de States. Effe voorbeeldje. De GMT 600 heeft een bekend probleem met de pmd op de brandstofpomp (ben ik net achter). Hier in Nederland wil men gelijk de hele pomp vervangen, opgegeven kosten € 2.100,- Effe gebeld met Cheef USA, hoeft alleen een remote PMD/FSD opgezet te worden, 'bestel maar bij de dieselcompany ofzo'. Die dus gebeld, remote PMD is nu onderweg voor de somma van € 250,- inclusief verzendkosten met de garantie dat het probleem dan blijvend is opgelost.......Tja, zoals ik al zeg, beetje opletten en het hoeft niet duur te zijn.

Je geeft zelf aan dat je een Ambu-liefhebber bent, maar je baalt duidelijk vreselijk van omgebouwde ambu's. Wat heb jij dan in gedachten ? Alle ambu's die de dienst uitgaan op een afgesloten terrein zetten, origineel laten en af en toe even rondlopen ? Of particulier kopen en origineel laten ? Dan mag je er niet meer mee rijden (je bent geen hulpverleningsvoertuig als particulier) of kun je er niet meer mee rijden ( tenzij je erg veel geld hebt en € 3.700,- aan wegenbelasting kunt betalen per jaar).

Dan nog het probleem dat mensen je kunnen aanzien voor ambulance....., tja, mischien moeten mensen ook een klein beetje leren kijken. Anders kun je iedere bus/bestelwagen niet meer in de kleuren geel (algemeen) of rood/wit (o.a. A'dam) spuiten. Als alle lichten eraf zijn en de rood-witte Biza striping, dan mag je toch ook wel een klein beetje intelligentie van weggebruikers verwachten lijkt me. En die enkeling die dan nog aan de kant gaat voor een gele bus zonder OGS, nou ja, die zal ik dan vriendelijk bedanken.....
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl

Gast48368

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 21 augustus 2010, 13:42:24
He, wat jammer dit nou  :'( Ik hoopte vooral de historie wat te kunnen achterhalen door deze post, maar het wordt nu al heel snel een vervelende discussie....

Hey Boogje,

Je hebt helemaal gelijk, daarom is dit topic opgeschoond. (als je goed kijkt hebben we voor dit soort vervelende zaken ook een meld dit aan moderatorknop, dan kunnen we sneller ingrijpen)  ;)

Ik wil met klem adviseren om een ieder in zijn of haar waarde te laten op dit forum.

Een aantal postings sloegen toch echt de plank mis. We gaan hier echt harder tegen optreden  !

We gaan verder met waar Boogje om heeft gevraagd: Een stukje historie over betreffend voertuig te achterhalen.

FF
Beheerder

Gast

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 21 augustus 2010, 14:33:37
Ik ben zelf ooit eens eigenaar geweest van een Chevy Van G30 ambulance, waarmee ik dezelfde plannen had. Ombouwen als camper van binnen en van buiten in een Amerikaanse politie-bus uitvoering te steken.

Dit project is jammerlijk gestrand omdat de technische staat dusdanig slecht bleek te zijn dat het niet te doen was dit te repareren. Het hele interieur hadden we er al uit verwijderd, de plannen voor het camper-binnenkantje lagen al klaar totdat we meer en meer metaal tegenkwamen wat in slechte staat was. Achterin onder de verwijderde bodembeplating zaten al een paar lelijke plekken roest. Nog erger, het voorraam zat met de rubbers alleen nog in de roest vast, door de bovenbouw die rondom gekit was en de waterafvoer daardoor langs de stijlen naar binnen liep was driekwart van de flens (waarin de rubbers van het raam vastgedrukt zitten) compleet weggerot

Hierna heb ik nog wel een andere voorkant (waar het voorraam in zit) van een Chevy G30 gekocht om erin te laten lassen. Door tijdgebrek en plaatsgebrek is dit nooit gelukt. Veel geld erin gesmeten en uiteindelijk met zwaar verlies die ambu van de hand gedaan.

Ik hoop dat jij minder technische problemen tegenkomt en zonder al teveel ellende die hele ombouw zal kunnen maken naar hoe jij van zo'n mooie bus een mooie camper zult kunnen maken! Vervelend voor iedereen die het "zonde vindt van zo'n mooie ambu" want het is geen ambulance meer. Het is een voertuig, een brok metaal op 4 wielen wat er gewoon stoer uitziet en jij voor jezelf nog iets mooiers en stoerders gaat maken!  O0

Heel veel succes ermee!
Die zwaailichtbalk, heb je die nog of is die voor een verzamelaar als ik beschikbaar  ;) ;)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 21 augustus 2010, 14:45:08
Om nog even terug te komen op de 112-sticker, zonder gezeik er omheen:

Zo'n sticker wekt mijns inziens wel de indruk dat je te maken hebt met een hulpverleningsdienst. De gemiddelde persoon kan al nauwelijks onderscheid maken tussen uniformen en voertuiguitmonstering, dus is een vergissing gauw gemaakt. Zeker omdat die bus natuurlijk qua vorm ook alles wegheeft van een ambulance. Zou het een Mercedes Spinter ambulance zijn, speelt dat minder. Er rijden immers tig Sprinters in het rond.

Dus ik zou zeggen: haal 'm eraf, om alle schijn tegen te gaan.
Je kunt mensen niets bieden qua ambulancehulpverlening, mocht je eens op een ongeval stuiten, en het zou voor jouw dan heel vervelend kunnen zijn als men wel die verwachting heeft.

Ik zou je willen adviseren dat mee te nemen in je overwegingen :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Boogje

• Forum gebruiker
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #15 Gepost op: 22 augustus 2010, 01:08:12
@ Caprice : Thanx voor je reactie. Als ik de foto zie en het verhaal hoor, dan vrees ik dat jou G30 een USA-import is geweest. Dat was mijn eerste Cheef ook, hartstikke mooi, maar na 3 jaar donderden de ramen eruit, trapje je de rem door de bodem en hing het stuur nog aan 1 bout.... Geen kruid tegen gewassen. Vandaar dat ik alleen nog maar Cheefs of Fords koop, en ook anderen aanraadt, die vanaf de eerste dag in Europa hebben gereden, dan heb je dat soort problemen niet. Die imports hebben namelijk eerst fijn in de warmte bij de zee gereden (zoute lucht) en komen dan vervolgens in ons vochtige kikkerland. Het is dan al snel einde oefening.

Vandaar dat zo'n ex-ambu helemaal toppie is. Gewoon meteen nieuw in Nederland gekomen en gewend aan ons klimaat. Hij zit dan ook nog heel strak in de lak en het plaatwerk is perfect  O0 0098.

Hopenlijk treffen we elkaar eens ergens, want jouw Caprice lijkt me ook een feestje om te bekijken .

Ik heb alles aan lampen e.d. eraf, er is al een verzamelaar met interesse, maar als dat niets wordt dan laat ik het je weten. De onderplaat van de bovenbak laat ik wel staan, scheelt gaten en is een mooie bevestigingsbasis voor wat verstralers en een eventuele luchthoorn  998765.

@ Maarten : Ik neem mijn verantwoording, want je hebt gelijk dat mensen wat hoge verwachtingen hebben als ze die gele jongen zien. Ik heb dan ook voor de zekerheid 2 uitgebreide EHBO-kits in de Van staan en twee grote brandblussers ....just in case
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl

Gast

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 22 augustus 2010, 02:05:04
... De onderplaat van de bovenbak laat ik wel staan, scheelt gaten en is een mooie bevestigingsbasis voor wat verstralers en een eventuele luchthoorn...

Die andere verzamelaar ken ik ook  O0 die heeft zijn mooie Edge bij mij vandaan gehaald  ;)  Mochten jij en hem er niet uitkomen, ik heb nog wel een oranje balk te ruil tegen jouw balk dan, zelfde onderframe, zelfde model Topas, maar dan met oranje kappen en in het midden ruimte voor spotlights  O0 We keep in touch!

Bart S

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 22 augustus 2010, 22:29:56
Om nog even terug te komen op de 112-sticker, zonder gezeik er omheen:

Zo'n sticker wekt mijns inziens wel de indruk dat je te maken hebt met een hulpverleningsdienst. De gemiddelde persoon kan al nauwelijks onderscheid maken tussen uniformen en voertuiguitmonstering, dus is een vergissing gauw gemaakt. Zeker omdat die bus natuurlijk qua vorm ook alles wegheeft van een ambulance. Zou het een Mercedes Spinter ambulance zijn, speelt dat minder. Er rijden immers tig Sprinters in het rond.

Dus ik zou zeggen: haal 'm eraf, om alle schijn tegen te gaan.
Je kunt mensen niets bieden qua ambulancehulpverlening, mocht je eens op een ongeval stuiten, en het zou voor jouw dan heel vervelend kunnen zijn als men wel die verwachting heeft.

Ik zou je willen adviseren dat mee te nemen in je overwegingen :)

Zouden mensen denken dat ze een ambulance zien door de kleur geel, of door de relatief kleine 112 sticker? Ik denk het eerste....  ik zeg lekker laten zitten die 112 sticker en maak er een mooie camper van O0

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 23 augustus 2010, 00:50:41
Zouden mensen denken dat ze een ambulance zien door de kleur geel, of door de relatief kleine 112 sticker? Ik denk het eerste....  ik zeg lekker laten zitten die 112 sticker en maak er een mooie camper van O0

Het één versterkt het ander ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #19 Gepost op: 17 september 2010, 15:31:49
Wel jammer dat je op deze manier weinig te weten komt over de historie van je voertuig! misschien eens een idee om de post te bellen waar ie heeft gereden? misschien vinden ze het ook wel geinig om te zien wat er van je project is geworden!

ik ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat, Succes!!!

Mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....