GRIP 1 Man doodgeschoten door politie Neerbosscheweg - Nijmegen 20-08-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Man doodgeschoten door politie Neerbosscheweg - Nijmegen 20-08-2010  (gelezen 35700 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #10 Gepost op: 20 augustus 2010, 20:42:52
Zo'n bepaling hebben we in Nederland niet. Er is geen bijzondere status voor politiepaarden en politiehonden.

Ben ik niet helemaal met je eens. Wettelijk is er inderdaad niets geregeld of vastgelegd. Echter ik weet dat er jurisprudentie is waarbij verdachten die een politiehond iets aandeden danwel doden een zwaardere straf kregen dan normaal...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


jarn

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #11 Gepost op: 20 augustus 2010, 20:43:56
Zo'n bepaling hebben we in Nederland niet. Er is geen bijzondere status voor politiepaarden en politiehonden.

Snel maar invoeren dan!!!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 20 augustus 2010, 20:57:48
Prima hoe de politie reageert op dit geboefte  O0
Heb meer medelijden met de politiehond, dan met de doodgeschoten crimineel.
Hopelijk krijgt de hond een waardig afscheid.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #13 Gepost op: 20 augustus 2010, 21:00:20
Nou, denk eens even goed na, zeg. Het blijft een hond. Als zo'n dier gelijk wordt gesteld aan een politieagent, mag de dierenambulance ook OGS voeren.

Als ik het zo lees was de man alleen gewapend met een mes. Had een agent de man in zijn knie geschoten, dan had het mes afgepakt kunnen worden en had de man alsnog rechtvaardig hard gestraft kunnen worden, in plaats van de dader doorzeven met kogels..

Ik ben normaal een voorstander van hard optreden, maar een leven nemen omdat het leven van een dier wordt genomen is in mijn ogen gewoon not done..
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 20 augustus 2010, 21:04:02
Nou, denk eens even goed na, zeg. Het blijft een hond. Als zo'n dier gelijk wordt gesteld aan een politieagent, mag de dierenambulance ook OGS voeren.

Als ik het zo lees was de man alleen gewapend met een mes. Had een agent de man in zijn knie geschoten, dan had het mes afgepakt kunnen worden en had de man alsnog rechtvaardig hard gestraft kunnen worden, in plaats van de dader doorzeven met kogels..

Ik ben normaal een voorstander van hard optreden, maar een leven nemen omdat het leven van een dier wordt genomen is in mijn ogen gewoon not done..


En waaruit haal je dat dit allemaal zo gebeurt is?  ::) ::)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #15 Gepost op: 20 augustus 2010, 21:04:35
Snel maar invoeren dan!!!
Welkom op het forum, ook al ben je reeds 2 maanden geregistreerd. Wellicht zou je jezelf even voor willen stellen zodat we weten in welk perpectief we reakties als hierboven moeten plaatsen :

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/board,21.0.html


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #16 Gepost op: 20 augustus 2010, 21:08:08
Nou, denk eens even goed na, zeg. Het blijft een hond. Als zo'n dier gelijk wordt gesteld aan een politieagent, mag de dierenambulance ook OGS voeren.

Als ik het zo lees was de man alleen gewapend met een mes. Had een agent de man in zijn knie geschoten, dan had het mes afgepakt kunnen worden en had de man alsnog rechtvaardig hard gestraft kunnen worden, in plaats van de dader doorzeven met kogels..

Ik ben normaal een voorstander van hard optreden, maar een leven nemen omdat het leven van een dier wordt genomen is in mijn ogen gewoon not done..
We weten nauwelijks iets, dus conclusies trekken... Misschien even mee wachten?

Wat naar buiten is gebracht is dat de verdachte met een mes de hond heeft dood gestoken. Daarna is hij neergeschoten door agenten.

Wat is daar tussen in gebeurd? Had hij naast het mes ook een vuurwapen? Kwam hij met het mes op de agenten af?

We weten het niet, laten we dan ook niet oordelen. :)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #17 Gepost op: 20 augustus 2010, 21:10:27
Nou, denk eens even goed na, zeg. Het blijft een hond. Als zo'n dier gelijk wordt gesteld aan een politieagent, mag de dierenambulance ook OGS voeren.

Als ik het zo lees was de man alleen gewapend met een mes. Had een agent de man in zijn knie geschoten, dan had het mes afgepakt kunnen worden en had de man alsnog rechtvaardig hard gestraft kunnen worden, in plaats van de dader doorzeven met kogels..

Ik ben normaal een voorstander van hard optreden, maar een leven nemen omdat het leven van een dier wordt genomen is in mijn ogen gewoon not done..

oh oh oh baas, jij hebt dus kennelijk nog nooit geschoten.... en dan ook nog op een bewegend doelwit...denk je nu echt dat de politie agenten willens en wetens het geboefte dood hebben geschoten.... tuurlijk is het makkelijk roepen dat je op de benen moet schieten.... maar de praktijk is iets anders...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #18 Gepost op: 20 augustus 2010, 21:11:20
Mijn informatie haal ik uit de nieuwsberichten hierboven.

En waaruit haal je dat dit allemaal zo gebeurt is?  ::) ::)
Een deel van de tekst die je roodgloeiend hebt gemaakt, is wat ik zelf voorstel, niet wat er gebeurd is.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #19 Gepost op: 20 augustus 2010, 21:20:51
Mijn informatie haal ik uit de nieuwsberichten hierboven.
Een deel van de tekst die je roodgloeiend hebt gemaakt, is wat ik zelf voorstel, niet wat er gebeurd is.

http://dotworld.files.wordpress.com/2008/05/20040101-think.jpg