GRIP 1 Man doodgeschoten door politie Neerbosscheweg - Nijmegen 20-08-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Man doodgeschoten door politie Neerbosscheweg - Nijmegen 20-08-2010  (gelezen 35709 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #20 Gepost op: 20 augustus 2010, 21:23:39
Heb meer medelijden met de politiehond, dan met de doodgeschoten crimineel.
100% mee eens. Sterker nog, geen enkel medelijden met die vent. 0,0.
greetz,  Enrique


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #21 Gepost op: 20 augustus 2010, 21:23:45
Nou, denk eens even goed na, zeg. Het blijft een hond. Als zo'n dier gelijk wordt gesteld aan een politieagent, mag de dierenambulance ook OGS voeren.

Als ik het zo lees was de man alleen gewapend met een mes. Had een agent de man in zijn knie geschoten, dan had het mes afgepakt kunnen worden en had de man alsnog rechtvaardig hard gestraft kunnen worden, in plaats van de dader doorzeven met kogels..

Ik ben normaal een voorstander van hard optreden, maar een leven nemen omdat het leven van een dier wordt genomen is in mijn ogen gewoon not done..

Nou baas misschien is geen stijl wat voor je, de reactie wijkt niet af van de gemiddelde bezoeker die daar ook komen. Kan er maar een ding op zeggen je heb geen idee waar over je praat. Je hebt geen kennis van zaken van het gebeuren zelf. Je hebt kennelijk geen verstand van de wetgeving rond om gewelds gebruik door de politie. En je hebt al helemaal geen verstand van schieten. Wat maakt dat je reactie niet echt serieus kan worden genomen .


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #22 Gepost op: 20 augustus 2010, 21:24:45
Mijn informatie haal ik uit de nieuwsberichten hierboven.
Een deel van de tekst die je roodgloeiend hebt gemaakt, is wat ik zelf voorstel, niet wat er gebeurd is.

Voorstellen is nutteloos, je bent keihard aan het speculeren, en als je 1 les moet leren, is dat zolang er geen officieel persbericht naar buiten gebracht wordt er volop gespeculeerd wordt.
dingen als: had de... voegen niets toe aan dit topic op dit moment...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 20 augustus 2010, 21:25:01
Ik ben normaal een voorstander van hard optreden, maar een leven nemen omdat het leven van een dier wordt genomen is in mijn ogen gewoon not done..

Het schieten is in dit geval toch noodweer?
Zoals ik heb geleerd is noodweer: Een situatie waarin jouw of andersmans lijf, eerbaarheid of goed, noodzakelijkerwijs verdedigt dient te worden tegen wederrechtelijke aanranding.
Is de hond in dit geval niet ' andermands lijf ' ?
Bij de Luchtmacht wordt de hond tijdens het werk gezien als partner/collega en daarom loopt een hondengeleider bijv alleen met hond en wij met 2 man zonder hond. ( Ik ben er ook niet voor opgeleid btw)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #24 Gepost op: 20 augustus 2010, 21:27:03
Een hond valt onder een 'goed'. Als je je een dier dood, dan verniel je het. (juridisch gezien)

Of het noodweer is kan nog lang niet over geoordeeld worden. Het incident zal seconde voor seconde uitgezocht moeten worden en dan pas kan je conclusies trekken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #25 Gepost op: 20 augustus 2010, 21:28:14
Politie schiet man dood in Nijmegen

NIJMEGEN - In Nijmegen heeft de politie op de Neerbosscheweg naast het Bastionhotel een man doodgeschoten. Dat heeft de politie bevestigd.

De man zou een overvaller zijn die de Lidl-supermarkt in Nijmegen zou hebben overvallen. Hij stapte in een auto en werd achtervolgd door de politie. Toen de man uitstapte bij het Bastionhotel werd hij aangevallen door een politiehond.

De man stak de politiehond neer. De man zelf werd door de politie doodgeschoten.

Eerder meldden ooggetuigen dat de man de hond zou hebben doodgestoken. De hond werd gewond naar een dierenarts gebracht, maar lijkt het wel te hebben overleefd. Zijn precieze toestand is onduidelijk. De politie wil in het kader van het onderzoek ook niks zeggen.

De auto waar de man in zat, een rode Opel Astra, is klemgereden.

De identiteit van de man is nog niet bekendgemaakt.

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/687561/Politie-schiet-man-dood-in-Nijmegen.htm


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #26 Gepost op: 20 augustus 2010, 21:30:12
Het schieten is in dit geval toch noodweer?
Zoals ik heb geleerd is noodweer: Een situatie waarin jouw of andersmans lijf, eerbaarheid of goed, noodzakelijkerwijs verdedigt dient te worden tegen wederrechtelijke aanranding.
Is de hond in dit geval niet ' andermands lijf ' ?
Bij de Luchtmacht wordt de hond tijdens het werk gezien als partner/collega en daarom loopt een hondengeleider bijv alleen met hond en wij met 2 man zonder hond. ( Ik ben er ook niet voor opgeleid btw)

Zou kunnen, kan ook aanhoudingsvuur zijn geweest of een combinatie van die twee. Wat naar buiten is gebracht dat de man werd verdacht van een overval. Aanhoudingsvuur is toegestaan bij een misdrijf van meer dan 4 jaar(312 en 317 strafrecht 8 jaar beiden)wat een ernstige schok van de rechtsorde is(is bij een overval absoluut het geval). Of het noodweer terecht zou zijn geweest is niet over te oordelen omdat we de feiten niet kennen.

gr
Mike


sylvester1986

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 20 augustus 2010, 21:30:24
Een hond valt onder een 'goed'. Als je je een dier dood, dan verniel je het. (juridisch gezien)
Thanks O0 weer wat geleerd.


stille lezer

  • iets met liften
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #28 Gepost op: 20 augustus 2010, 21:33:18
aanhoudingsvuur? Wat houd dit in?
( \ ( \ ( ^_^) This is Bunny. Copy and paste bunny into your (_(")(") signature to help him gain world domination...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #29 Gepost op: 20 augustus 2010, 21:34:03
Zou kunnen, kan ook aanhoudingsvuur zijn geweest of een combinatie van die twee. Wat naar buiten is gebracht dat de man werd verdacht van een overval. Aanhoudingsvuur is toegestaan bij een misdrijf van meer dan 4 jaar(312 en 317 strafrecht 8 jaar beiden)wat een ernstige schok van de rechtsorde is(is bij een overval absoluut het geval). Of het noodweer terecht zou zijn geweest is niet over te oordelen omdat we de feiten niet kennen.

gr
Mike

Algemeen: is aanhoudingsvuur iets wat vaak gebruikt wordt in Nederland?