GRIP 1 Man doodgeschoten door politie Neerbosscheweg - Nijmegen 20-08-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Man doodgeschoten door politie Neerbosscheweg - Nijmegen 20-08-2010  (gelezen 35710 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

royko100

  • Royko100
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #60 Gepost op: 21 augustus 2010, 10:46:34


Hier zie je de VC2 uitrukken van Geldermalsen. Naar GRIP 1 Man doodgeschoten door politie Graafseweg/Neerbosscheweg - Nijmegen


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #61 Gepost op: 21 augustus 2010, 13:02:59
Iemand moet het toch maar zeggen. Een ieder die commentaar heeft op het optreden van betreffende agenten moet eens snel gaan indammen. De politie ondersteunt door onze wetgeving bepaald hier de regels, niet meneer de overvaller. Meneer overvalt een winkel, vlucht weg, pleegt verzet bij zijn aanhouding en steekt een hond neer, en is dus gewapend. Meneer overtreedt alle regels, heeft lak aan alles wat hoger dan hem staat in de wet en wij gaan zeuren dat er niet geschoten had moeten worden? Had meneer maar moeten nadenken, geen overval moeten plegen, en al helemaal niet op een politie hond moeten in steken.
 0021
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Piles

  • Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #62 Gepost op: 21 augustus 2010, 13:08:03
@jemama: het was geen overval...


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #63 Gepost op: 21 augustus 2010, 13:16:31
'Doodgeschoten man was agressief'
NIJMEGEN - De man die vrijdagmiddag in Nijmegen door de politie werd doodgeschoten, gedroeg zich ''zeer agressief naar de politie''. Dat liet een woordvoerster van het Openbaar Ministerie zaterdag weten.
''De agenten voelden zich dusdanig bedreigd dat er werd geschoten.'' De politie kreeg een melding binnen dat een man een vestiging van de supermarktketen Lidl had overvallen.
Agenten konden de verdachte al snel traceren. De man zag nog kans een politiehond neer te steken. Die overleefde het.

Identiteit
De man werd doodgeschoten op de Neerbosscheweg bij het Bastion Hotel. De identiteit van het slachtoffer is nog niet vrijgegeven. De Rijksrecherche onderzoekt de schietpartij, een standaardprocedure in dit soort gevallen. De politie Noord- en Oost-Gelderland doet het forensisch onderzoek.

De Neerbosscheweg, een van de grootste doorgaande wegen van Nijmegen, werd na de schietpartij afgesloten. Ook de parkeerplaats van het Bastion Hotel werd afgesloten voor onderzoek. Pas zaterdagochtend rond half negen werden de weg en parkeerplaats weer vrijgegeven.
www.nu.nl


royko100

  • Royko100
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #64 Gepost op: 21 augustus 2010, 13:19:15
NIJMEGEN - De man die vrijdagmiddag in Nijmegen door de politie werd doodgeschoten, gedroeg zich zeer agressief en gewelddadig naar de politie. Agenten voelden zich zo bedreigd dat er werd geschoten, zegt de persofficier van justitie.

Volgens hem waren de agenten naar de Neerbosscheweg gegaan na een melding over "strafbare feiten met een mes". Agenten konden de man snel traceren. Die zag nog kans een politiehond neer te steken. Die overleefde het.

Volgens een caissičre van de Lidl-supermarkt was de man met een mes een andere man in de winkel achterna gegaan. Die man is door personeel opgevangen. De man met het mes verliet de winkel.

De Neerbosscheweg is zaterdagmorgen rond halfnegen weer vrijgegeven voor het verkeer. De politie is er klaar met het sporenonderzoek. Het onderzoek naar de schietpartij wordt niet door de Nijmeegse politie gedaan. De zaak is overgedragen aan het korps Noord- en Oost-Gelderland.

Volgens verschillende bronnen werd de man gezocht door justitie. Justitie wil niet kwijt wie de man is.

De politie stuurde na de schietpartij een helikopter de lucht in om foto's te maken. Een woordvoerder van de politie zei vrijdagavond laat dat de man alleen handelde.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #65 Gepost op: 21 augustus 2010, 14:11:31
Tosa, zoals hierboven al werd aangegeven, reageerde ik op de casus die erbij gehaald werd...

Ik weet niet alle feiten zoals die gepresenteerd bij de hondengeleider, waar dit topic over gaat, ik ga daar dus verder geen waarde oordeel aan hangen.... dat mag de Rijksrecherche doen. Overigens is het ook logisch dat de blauwe kant hier fel op reageert.... t politievak is nu eenmaal niet alleen maar koude feiten...de politiemens is ook maar een mens en heeft dus net als ieder ander last van emoties... of dit nu wel of niet wenselijk is....dat valt nagenoeg niet uit te schakelen.... het is wel te trainen maar dat terzijde. Wat ik jammer vind is dat jij elke keer als de blauwe kant fel reageert dit met name moet noemen. Dat vind ik jammer....omdat het aan de discussie niets toevoegt... probeer dan echt inhoudelijk te reageren...

Kijk tevens even naar het geweldspiraal verhaaltje wat is genoemd... hieronder...

Laat ik het dan anders vragen even los van de zaak Nijmegen:  Mag je een verdachte beschieten als hij/zij een politiehond geweld aandoet?

Jammer dat personen van de blauwe kant direct persoonlijk de aanval openen. 998765 Ik hou het algemeen.

Ik gaf zelfs nog aan, als hondenliefhebber, dat ik het wel kan begrijpen dat als je ziet dat je hond door een verdacht geweld wordt aangedaan dat je even anders reageert dan wat het boekje voorschrijft.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #66 Gepost op: 21 augustus 2010, 14:23:19

Laat ik het dan anders vragen even los van de zaak Nijmegen:  Mag je een verdachte beschieten als hij/zij een politiehond geweld aandoet?


We weten niet of dat de casus is, als je de berichtgeving van het OM leest is er wel dergelijk meer aan de hand. Ik heb een stukje wetgeving neergezet mbt het schieten op een verdachte. Aan de hand van jou gestelde vraag kun je dat antwoord goed zelf terug vinden. Ik denk dat het afwachten is op officiele berichtgeving over wat er precies gebeurd is.

Je kunt het vel noemen zoals de "blauwe hoek"reageert. Maar dat is niet heel verwonderlijk als een lid berichten plaatst die zuivere onwaarheden bevatten.

gr
Mike


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #67 Gepost op: 21 augustus 2010, 14:34:33
Geweldig toch?! Hoe sommigen op dit forum (altijd) al precies weten wat er is gebeurd, hoe het is gebeurd, hoe het anders had gemoeten en wie er fout zaten. Eigenlijk onzin dat de Rijksrecherche nog onderzoek gaat doen. Ze kunnen hier op het forum precies lezen hoe het zit!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #68 Gepost op: 21 augustus 2010, 16:17:45
Iemand moet het toch maar zeggen. Een ieder die commentaar heeft op het optreden van betreffende agenten moet eens snel gaan indammen. De politie ondersteunt door onze wetgeving bepaald hier de regels, niet meneer de overvaller.

Dacht het niet.

De politie mag de regels handhaven en maakt daarbij gebruik van de ambtsinstructie. Op het moment dat de politie zelf de regels gaat bedenken, dan gaat er iets nie goe nie.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #69 Gepost op: 21 augustus 2010, 19:27:20
Ik ga er van uit, dat de betrokken dienders hebben gehandeld volgens het boekje.
Of dit ook klopt, dat is aan het rechercheteam en de rechter.

Blij dat het hondje nog leeft.