GRIP 1 Man doodgeschoten door politie Neerbosscheweg - Nijmegen 20-08-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Man doodgeschoten door politie Neerbosscheweg - Nijmegen 20-08-2010  (gelezen 35739 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #100 Gepost op: 23 augustus 2010, 13:41:26
Je beste maat en collega is neergestoken en dan komt de dader nog op jou af. Ik weet wat ik zou doen..........

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #101 Gepost op: 23 augustus 2010, 14:08:05
Je beste maat en collega is neergestoken en dan komt de dader nog op jou af. Ik weet wat ik zou doen..........

WM


Klein detail, met mes. Ik ook, maar ik weet niet of dit het geval was (mag de rijksrecherche uitzoeken). Ik kan in iedergeval genoeg redenen waarom het een geheel gerechtvaardigde actie is geweest.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #102 Gepost op: 23 augustus 2010, 14:13:58
Klein detail, met mes. Ik ook, maar ik weet niet of dit het geval was (mag de rijksrecherche uitzoeken). Ik kan in iedergeval genoeg redenen waarom het een geheel gerechtvaardigde actie is geweest.

Daarom is het neergestoken en niet neergeschoten  ???
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #103 Gepost op: 23 augustus 2010, 14:29:36
Daarom is het neergestoken en niet neergeschoten  ???

Oh ja :) Het zit in de details (maandagmiddag blues, nog niet helemaal wakker van het weekend) Ik mistte de tekst even en vond juist dat het sterke punt. Maar het stond er al  e050
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #104 Gepost op: 14 september 2010, 15:53:14
'Geen overval voor dodelijke schietpartij'

zaterdag 21 augustus 2010 | 10:58 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 21 augustus 2010 | 13:42

NIJMEGEN - De man die vrijdagmiddag in Nijmegen door de politie werd doodgeschoten, heeft even daarvoor geen supermarkt overvallen.

De politie ontzenuwt daarhij het gerucht dat het latere slachtoffer vrijdagmiddag de Lidl-supermarkt in winkelcentrum De Notenhout in Neerbosch-Oost zou hebben overvallen. De man is wel in de winkel geweest. Hij zou een andere man met een mes achterna gezeten hebben in het winkelcentrum. Daarbij zijn de twee mannen de Lidl-supermarkt in en weer uit zijn gerend.

lees verder: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/7159532/Geen-overval-voor-dodelijke-schietpartij.ece
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #105 Gepost op: 14 september 2010, 15:53:46
Doodgeschoten man was 'zeer agressief'

zaterdag 21 augustus 2010 | 13:17 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 21 augustus 2010 | 14:05

NIJMEGEN - De man die vrijdagmiddag in Nijmegen is doodgeschoten door de politie, gedroeg zich 'zeer agressief' in de richting van agenten. Dat zegt een woordvoerster van het Openbaar Ministerie in Arnhem.

Twee agenten die de man tot stoppen hadden dwongen, voelden zich dusdanig bedreigd dat ze naar het dienstwapen grepen, aldus de woordvoerster. Politiekogels zijn de man fataal geworden.

De woordvoerster wil er verder inhoudelijk niet op ingaan. "Het moet allemaal nader onderzocht worden."

lees verder: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/7160104/Doodgeschoten-man-was-zeer-agressief.ece
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #106 Gepost op: 14 september 2010, 15:54:11
Meer nieuwsfeiten over Nijmeegse schietpartij bekend

maandag 23 augustus 2010 | 17:05 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 24 augustus 2010 | 07:40

NIJMEGEN - Het slachtoffer van de dodelijke schietpartij, vrijdagnamiddag in Nijmegen, is een 40-jarige man uit Nijmegen. Dat meldt een woordvoerster van het openbaar ministerie (OM) in Arnhem. In de Gelderlander van dinsdag leest u meer achtergronden van zowel de schietpartij als van het slachtoffer.

lees verder: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/7160787/Meer-nieuwsfeiten-over-Nijmeegse-schietpartij-bekend.ece
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #107 Gepost op: 14 september 2010, 15:54:34
‘Jerry was ’n lieve man maar soms psychotisch’

dinsdag 24 augustus 2010 | 08:05 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 24 augustus 2010 | 19:05

NIJMEGEN - De vrienden van Jerry, de volgens de politie zeer agressieve man, die agenten vrijdag doodschoten, zijn verbijsterd. Ze ontmoetten Jerry (40) vaak in coffeeshop Ketama in de wijk Bottendaal.

„We geloven het nog steeds niet”, zegt Rasta. Hij was 18 jaar bevriend met Jerry. „Hij was kei-rustig. Als hij last kreeg van zijn psychose, dan lachte en danste hij voor de spiegel om rustig te worden. Dat had hij één keer in de zoveel tijd. Maar hij was niet agressief.”

lees verder: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/7170905/Jerry-was-n-lieve-man-maar-soms-psychotisch.ece
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #108 Gepost op: 14 september 2010, 15:54:55
'Nijmeegse politie schoot op man toen hij op grond lag'

dinsdag 24 augustus 2010 | 06:59 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 27 augustus 2010 | 07:55

NIJMEGEN - De 40-jarige Nijmegenaar die afgelopen vrijdag omkwam bij een schietpartij is diverse malen door een of meer politieagenten beschoten toen hij op de grond lag. Dat stellen verschillende ooggetuigen van het drama op de Neerbosscheweg in Nijmegen.

lees verder: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/7170906/Nijmeegse-politie-schoot-op-man-toen-hij-op-grond-lag.ece
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #109 Gepost op: 14 september 2010, 15:55:14
Rijksrecherche zoekt getuigen schietincident

dinsdag 31 augustus 2010 | 11:53 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 31 augustus 2010 | 14:52

NIJMEGEN - De rijksrecherche zoekt getuigen van het schietincident waarbij agenten van het korps Gelderland-Zuid in Nijmegen op een 40-jarige inwoner van die plaats schoten. De man overleed daardoor. Dat meldde het openbaar ministerie (OM) dinsdag.

Het incident gebeurde op vrijdag 20 augustus. De agenten schoten op de Neerbosscheweg in Nijmegen op de man omdat deze zich, aldus het openbaar ministerie, zeer agressief gedroeg.

Zo stak de Nijmegenaar een politiehond neer.

De rijksrecherche heeft de twee betrokken agenten inmiddels gehoord, net als enkele agenten die nadien ter plekke kwamen.

Toch vraagt het OM getuigen van de schietpartij zich bij de rijksrecherche te melden.
Samen sterk in de hulpverlening!