Bijzonderheden: Dit type brandweerwagens heeft van 1928 tot 1971 dienst gedaan bij de Rotterdamse brandweer. In totaal zijn er 7 geweest die hun nut hebben bewezen tijdens het bombardement op Rotterdam in 1940, dankzij een bluscapaciteit van 4000 liter per minuut. Chauffeurs hebben een speciale opleiding gekregen om ermee te mogen rijden, de draaicirkel alleen is al 22 meter. Deze wagen staat nu in het Louwman museum, waar ook deze informatie vandaan komt.
Aanvulling;
- in 1927 uit USA naar Rotterdam verscheept en in januari 1929 in dienst gesteld als A7 met kenteken H-55567, later als F7 met huidige kenteken,
- brandweertechnische type-aanduiding AS10LD3800; 10 persoons en 3800 liter p/m onder de meest gunstige omstandigheden,
- uitrukchauffeurs waren in dienst van de toenmalige ROTEB (Reiniging Ontsmetting Transport En Bedrijfswerkplaatsen);
zij hadden geen brandweeropleiding maar waren chauffeur/monteur
- dit voertuig heeft een open cabine. Na de oorlog waren er 3 open (A2, A6, A7) en 3 gesloten (A3, A4, A5) cabines op de 6 resterende Foxen aanwezig.
- Ahrens Fox A1 is in 1940 ten gevolge van oorlogshandelingen vernield.
Infobron; "Rotterdam in vuur en vlam" door René van der Beek en Hans Soeters