GRIP 1 verdacht pakketje Syriesingel - Delft 25-08-2010

Auteur Topic: GRIP 1 verdacht pakketje Syriesingel - Delft 25-08-2010  (gelezen 8602 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #30 Gepost op: 26 augustus 2010, 08:53:35
'Verdacht pakketje Delft was autobom'
DELFT - Het verdachte pakketje dat woensdag in de Delftse wijk Tanthof werd gevonden, was een autobom. Dat meldt de Telegraaf. Het bericht wordt nog niet bevestigd door de politie. De auto zou zijn van crimineel Piet P.. Twee jaar geleden ging er een bom onder zijn auto af. De dader zou volgens ingewijden moeten worden gezocht in kringen rond de in 1991 geliquideerde maffiabaas Klaas Bruinsma.
De 46-jarige Delftenaar heeft inmiddels de benen genomen, aldus bronnen in het criminele circuit
www.rtvwest.nl

'Verdacht pakketje Delft zat onder auto crimineel'
AMSTERDAM - De auto in Delft waaronder woensdag een verdacht pakketje is gevonden, zou van crimineel Piet P. zijn. Volgens ingewijden zou de dader moeten worden gezocht in de kringen van de in 1991 geliquideerde maffiabaas Klaas Bruinsma, zo schrijft de Telegraaf donderdag.
Bij Piet P. werd in 2008 ook al eens een verdacht projectiel onder zijn auto gevonden. Volgens bronnen van de Telegraaf zou de man inmiddels op de vlucht zijn geslagen na bedreigingen aan het adres van zijn zoon.
Woensdagochtend werd op de Syriesingel in Delft een verdacht pakketje gevonden onder een geparkeerde auto. 22 woningen werden uit voorzorg ontruimd.
Wat er in het pakketje zit, wordt nog onderzocht. Het duurde lang voordat het pakket was weggehaald en het gebied weer kon worden vrijgegeven. "Het pakketje was lastig te verwijderen", zei een politiewoordvoerder woensdagavond.
Buurtbewoners van de Syriesingel spraken woensdagavond tegenover RTV West ook al van een mogelijke relatie met het criminele circuit.
www.nu.nl


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #31 Gepost op: 26 augustus 2010, 09:49:20
Ik moet zeggen dat dit me ook erg doet denken aan dit voorval, ruim twee jaar geleden, ook in Delft:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,20875.msg547098.html#msg547098

Ik ben benieuwd of deze gevallen met elkaar te maken hebben en zo ja of we daar ooit achter gaan komen...   :-\


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #32 Gepost op: 26 augustus 2010, 09:53:22
Ik moet zeggen dat dit me ook erg doet denken aan dit voorval, ruim twee jaar geleden, ook in Delft:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,20875.msg547098.html#msg547098

Ik ben benieuwd of deze gevallen met elkaar te maken hebben en zo ja of we daar ooit achter gaan komen...   :-\
En deze?? http://nos.nl/artikel/66674-eod-maakt-bom-onder-auto-onschadelijk.html


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #33 Gepost op: 26 augustus 2010, 09:56:25
Explosief onder auto crimineel

AMSTERDAM -  De Delftse onderwereld schudt op haar grondvesten na de vondst van een autobom bij de woning van de beruchte crimineel Piet P. Volgens ingewijden moet de dader worden gezocht in kringen rond de in 1991 geliquideerde maffiabaas Klaas Bruinsma

De bom werd gisterochtend vroeg geplaatst onder de donkerrode Renault Mégane van de 46-jarige Delftenaar, die geparkeerd stond voor het rijtjeshuis aan de Syriësingel in de wijk Tanthof.
Bij het kennelijke doelwit van het explosief onder de auto in Delft, Piet P., werd in 2008 ook al eens een projectiel onder de wagen aangetroffen. Hij zou volgens bronnen in het criminele circuit op de vlucht zijn geslagen na een recente waarschuwing aan het adres van zijn zoon. Uit die bedreiging zou blijken dat P. letterlijk doelwit is, omdat hij een partij cocaïne niet betaalde.
De politie, die omstreeks zes uur werd gewaarschuwd door een voorbijganger die iets verdachts had gezien, is gisteren samen met medewerkers van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) ettelijke uren bezig geweest om het verdachte pakketje met behulp van een op afstand bestuurbare robot te verwijderen. Tijdens de grootscheepse operatie, waarbij een flink gedeelte van de wijk werd afgezet en alle tramverkeer werd platgegooid, moesten twintig omliggende woningen worden ontruimd.
Bij het huis van P., die in de buurt bekend staat als een sociale buurman, die met oud en nieuw de traditionele kerstboomverbranding organiseert, hangen sinds enige tijd camera's. Hierop staan mogelijk beelden waarop te zien is dat de bom wordt geplaatst. Over de bruikbaarheid van de opnames kon de politie gisteren nog niets zeggen.
Begin 2008 rukte het EOD ook al uit voor Piet P., die in het verleden werd veroordeeld voor afpersing en een overval op een postkantoor.

Bron: Telegraaf


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #34 Gepost op: 26 augustus 2010, 10:51:14
http://misdaadjournalist.web-log.nl/misdaadjournalist/2010/08/update-1055-uur----pakketje.html

De aanvulling (en ik quote)
Aanvulling:

Bij een berichtje over de autobom onder de auto van Jerry R., op de A13 (in 2008) kwam ik deze regel tegen:

"De ontploffing op de A13 volgde vier dagen nadat in een Delftse autogarage een explosief werd ontdekt onder de geleasde Peugeot van een  bekende Delftse crimineel." Ik herinner me niet meer om wie dat ging, wie weet het nog? Was dat ook Piet P.?



-------------------------------------------------------------------------

Waarschijnlijk heeft deze man veel vijanden, misschien maar 1, maar deze is wel volhardend?


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #35 Gepost op: 26 augustus 2010, 10:54:38
Nou het is geen csi hier.

Ik zie ze bij de CSI-series ook gewoon door bergingsbedrijven afgevoerd worden.
Niet elk politiekorps beschikt over eigen takeldozen.


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #36 Gepost op: 26 augustus 2010, 11:42:45
Hier in de regio zijn wel contracten met bepaalde bergingsbedrijven die het voertuig komen takelen als deze nog niet vrijgegeven is of als deze als bewijslast dient.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #37 Gepost op: 26 augustus 2010, 12:22:32
Ik zie ze bij de CSI-series ook gewoon door bergingsbedrijven afgevoerd worden.
Niet elk politiekorps beschikt over eigen takeldozen.

Maar Haaglanden nou net wel ;)
(samen met Rijnmond en Amstelland de enige in NL)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #38 Gepost op: 26 augustus 2010, 15:21:43
Misschien waren die wagens van de politie niet beschikbaar.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #39 Gepost op: 26 augustus 2010, 15:26:49
Nou het is geen csi hier.
Er worden regelmatig voertuigen afgevoerd door reguliere bergingsbedrijven met een doekje er over snel en simpel.

Hele suffe opmerking als je geen regiokennis hebt. In Haaglanden wordt normaal gesproken elk voertuig welke betrokken is geweest bij een misdrijf (daar valt dit volgens mij ook onder, of de eigenaar van het voertuig er schuld aan had doet niet ter zake) afgesleept door een politiekraan. In dat opzicht is de opmerking terecht, het is inderdaad opvallend. Maar wellicht was er inderdaad geen eigen kraan beschikbaar, of was er een andere goede reden...