Hevige regenval en wateroverlast - Nederland 26/27/28/29-08-2010

Auteur Topic: Hevige regenval en wateroverlast - Nederland 26/27/28/29-08-2010  (gelezen 23357 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #10 Gepost op: 26 augustus 2010, 13:45:36
In Friesland blijven we buiten schot, we hebben wat regen gehad, maar inmiddels is het zo goed als droog. De hoeveelheden die het westen te verwerken heeft gekregen zijn hier bij langena niet gehaald. Hebben we deze keer eens geluk  ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #11 Gepost op: 26 augustus 2010, 14:26:20
Toepasselijk bericht vandaag  0098

Maatregelen wegens droogte opgeheven

Stoken alleen toegestaan met een ontheffing

In de gemeente Veldhoven is het verboden om zonder ontheffing in de open lucht vuur te stoken. Wegens de aanhoudende droogte verleende de gemeente Veldhoven sinds begin juli geen ontheffingen om dat wél te mogen doen. Doordat de droge periode voorlopig voorbij is, neemt de gemeente vanaf nu aanvragen weer in behandeling. Algeheel verbod In bossen en natuurgebieden geldt overigens een verbod voor het aansteken van kaarsen, fakkels en dergelijke. Het is uiteraard ook onverstandig om hier te roken. Een smeulende peuk die ondoordacht is weggegooid, kan immers grote gevolgen hebben. Als de situatie verandert, volgt nieuwe informatie.

Bron: Gemeente Veldhoven


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #12 Gepost op: 26 augustus 2010, 14:32:21
Volgens mij zag ik hem net bij de bouwmarkt ;)
Da's knap, ik stond rond die tijd gisteravond bij een caravanbrandje weg te kwijlen *kuch*. Maar wat de teksten hierboven zeggen... regen, nog wat regen en vannacht nog wat regen. Ook morgen nog regen. Zaterdag en zondag ook regen... en na het weekend maandag ook weer regen. Dinsdag en woensdag misschien nog stofbuitjes ::) ;)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #13 Gepost op: 26 augustus 2010, 15:58:59
Hier in Noord- en Oost-Gelderland is het de hele dag al drukker dan anders. We krijgen met name veel telefoontjes van mensen die water in de kelder hebben staan. Met de meeste van deze melding wordt niets gedaan. In veel gevallen gaat het om een klein laagje van hooguit een paar centimeters, iets waar je als brandweer niets mee kan. Het blijft bijzonder dat mensen het maar moeilijk kunnen accepteren dat ze te horen krijgen dat we als brandweer niets voor ze kunnen betekenen. De verwachtingen die mensen van de brandweer hebben lijken soms onbegrensd.

Inmiddels komen er met name vanuit Putten en omgeving behoorlijk veel meldingen van wateroverlast.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Reactie #14 Gepost op: 26 augustus 2010, 16:05:23
Hier in Limburg hebben we nergens last van. Gisternacht stort regen gehad en vanmorgen wat motregen. Verder niks aan het handje. Kurkdroog en warm.  Maar wij krijgen zometeen op ons donder.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #15 Gepost op: 26 augustus 2010, 16:06:02
Da's knap, ik stond rond die tijd gisteravond bij een caravanbrandje weg te kwijlen *kuch*. Maar wat de teksten hierboven zeggen... regen, nog wat regen en vannacht nog wat regen. Ook morgen nog regen. Zaterdag en zondag ook regen... en na het weekend maandag ook weer regen. Dinsdag en woensdag misschien nog stofbuitjes ::) ;)

Ik geloof dat dat een geintje was gezien het verhaal 2 posten boven hem.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #16 Gepost op: 26 augustus 2010, 16:24:20
En hoe komt het nou toch dat op veel water niet via de gewenste weg verdwijnt ??
Men bezuinigd op het regelmatig en optijd leegpompen van de diverse rioolputten waardoor die overlopen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #17 Gepost op: 26 augustus 2010, 16:32:56
En hoe komt het nou toch dat op veel water niet via de gewenste weg verdwijnt ??
Men bezuinigd op het regelmatig en optijd leegpompen van de diverse rioolputten waardoor die overlopen.
Hoe weet je dat? Kan het niet zo zijn dat de capaciteit van afvoeren gewoon te laag is?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 26 augustus 2010, 17:22:36
wat 'water' foto's: http://www.nufoto.nl/recent/


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993