Hevige regenval en wateroverlast - Nederland 26/27/28/29-08-2010

Auteur Topic: Hevige regenval en wateroverlast - Nederland 26/27/28/29-08-2010  (gelezen 22969 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #80 Gepost op: 30 augustus 2010, 17:52:25
Is dit een taak van de brandweer als het al een tijdje geleden gebeurt is?  ??? Geen schade beperking want de schade is al aanwezig...

Het stond waarschijnlijk al sinds zaterdag blank.. omdat het pand helemaal buiten de bebouwing ligt in een nu nog braakliggend terrein (nieuwbouwgrond) is het niemand opgevallen.
Er is verder ook geen assistentie verleend door de gemeente.. rond de klok van 14:00 kwam er een grootvermogenpomp van een extern bedrijf. Inderdaad een goede vraag  ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #81 Gepost op: 30 augustus 2010, 17:54:42
We hebben soms hele discussies hier op het forum over de KNRM en slepen/pechhulp. Dit gevalletje vind ik daar ook wel onder vallen.  ;)


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #82 Gepost op: 30 augustus 2010, 18:04:17
Is dit een taak van de brandweer als het al een tijdje geleden gebeurt is?  ??? Geen schade beperking want de schade is al aanwezig...

Het kon economisch wel eens efficienter zijn om de brandweer in te zetten. Als een particulier bedrijf ingezet zou worden betaalt de overheid de rekening ook, het gaat immers om een overheidsgebouw...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #83 Gepost op: 30 augustus 2010, 18:06:37
Het kon economisch wel eens efficienter zijn om de brandweer in te zetten. Als een particulier bedrijf ingezet zou worden betaalt de overheid de rekening ook, het gaat immers om een overheidsgebouw...

Dus er hebben alleen beroepsbrandweermensen staan pompen? En de kazerne is zeker niet herbezet? Of zouden de werkgevers van de vrijwilligers het niet erg gevonden hebben dat hun personeel een dag niet aanwezig was? ;)


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #84 Gepost op: 30 augustus 2010, 18:30:25
Dus er hebben alleen beroepsbrandweermensen staan pompen? En de kazerne is zeker niet herbezet? Of zouden de werkgevers van de vrijwilligers het niet erg gevonden hebben dat hun personeel een dag niet aanwezig was? ;)
Tja als het vrijwilligers waren heb je wel een punt. Als het beroepskrachten waren is het maar de vraag of er herbezet zou moeten worden. Bij een eventuele melding konden deze mannen mogelijk best de slangen even afkoppelen van de TAS en later weer terugkomen...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #85 Gepost op: 30 augustus 2010, 20:00:05
rukt een TAS uit zonder alle bepakking aan boord?


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #86 Gepost op: 30 augustus 2010, 22:29:07
Het zal ervan afhangen hoeveel slangen etc ze nodig hebben voor deze pompklus en er dus nog in de TS liggen... Geen idee, maar er kan natuurlijk sowieso iemand op en naar naar de kazerne om het eea aan te vullen... Ik neem aan dat ze snel genoeg in de gaten hebben dat een klus lang gaat duren...

Maar goed, dit is allemaal leuk getheoretiseer. Mijn punt was alleen dat als het zo tussendoor kan zonder dat de kosten uit de hand lopen, dat ik het dan best verdedigbaar vind dat de brandweer deze klus doet en niet een duur particulier bedrijf!


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #87 Gepost op: 30 augustus 2010, 23:15:15
Dus er hebben alleen beroepsbrandweermensen staan pompen? En de kazerne is zeker niet herbezet? Of zouden de werkgevers van de vrijwilligers het niet erg gevonden hebben dat hun personeel een dag niet aanwezig was? ;)

Het zijn over het algemeen alleen maar vrijwilligers.. Tja als werkgever heb je er zelf toestemming voor gegeven dus daar moet je niet over  'zeuren' is dan de 'fout' van het bedrijf die toestemming verleend.. ;-)
En wateroverlast valt toch nog steeds onder de taak van de brandweer?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #88 Gepost op: 30 augustus 2010, 23:43:25
Het zal ervan afhangen hoeveel slangen etc ze nodig hebben voor deze pompklus en er dus nog in de TS liggen... Geen idee, maar er kan natuurlijk sowieso iemand op en naar naar de kazerne om het eea aan te vullen... Ik neem aan dat ze snel genoeg in de gaten hebben dat een klus lang gaat duren...

Maar goed, dit is allemaal leuk getheoretiseer. Mijn punt was alleen dat als het zo tussendoor kan zonder dat de kosten uit de hand lopen, dat ik het dan best verdedigbaar vind dat de brandweer deze klus doet en niet een duur particulier bedrijf!

Wat is jou ervaring met de brandweer?  ::) ::) Pompen na 3 dagen blijf ik gewoon onzin vinden... Of je houd vrijwilligers bij hun hoofdwerkgever weg of je concurreert met bedrijven. Ook een school is verzekert voor brand en waterschade

Het zijn over het algemeen alleen maar vrijwilligers.. Tja als werkgever heb je er zelf toestemming voor gegeven dus daar moet je niet over  'zeuren' is dan de 'fout' van het bedrijf die toestemming verleend.. ;-)
En wateroverlast valt toch nog steeds onder de taak van de brandweer?

Een werkgever gaat niet zeuren... die trekt gewoon zijn toestemming in om tijdens werktijd uit te rukken... Its so simple...


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #89 Gepost op: 30 augustus 2010, 23:45:02
Het zijn over het algemeen alleen maar vrijwilligers.. Tja als werkgever heb je er zelf toestemming voor gegeven dus daar moet je niet over  'zeuren' is dan de 'fout' van het bedrijf die toestemming verleend.. ;-)
En wateroverlast valt toch nog steeds onder de taak van de brandweer?

Ik denk dat het in deze situatie nog wel bij de werkgever te verklaren is. Er is zoveel over op het nieuws geweest dat een werkgever er denk ik over het algemeen wel begrip voor zal hebben dat zijn werknemer 'even iets belangrijkers te doen heeft'...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding