GRIP 2 Dreigende dijkdoorbraak Polder Rijneveld - Boskoop 26-08-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Dreigende dijkdoorbraak Polder Rijneveld - Boskoop 26-08-2010  (gelezen 17035 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #40 Gepost op: 26 augustus 2010, 17:23:19
Even snel wat getekend in GoogleMaps. Ik ben geen waterschapsdeskundige, maar de rode lijn is volgens mij de omtrek van de polder en de oranje lijnen zijn wat hoger liggende wegen (die ook als waterkering kunnen fungeren):

Ik zie in de kaarten van het waterschap in het algemeen 3 richtingen waarin het water zich zou kunnen verspreiden (bij een grote doorbraak= veel water wat blijft stromen);
  • Richting Alpen, totaan de de Oude Rijn
  • Richting Zoetermeer (aan de kant van Oosterheem), Rijnwoude
  • In zuidelijke richting, waarbij een deel van Boskoop (Woonwijk o.i.d.) gevaar zou lopen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #41 Gepost op: 26 augustus 2010, 17:23:34
Even snel wat getekend in GoogleMaps. Ik ben geen waterschapsdeskundige, maar de rode lijn is volgens mij de omtrek van de polder en de oranje lijnen zijn wat hoger liggende wegen (die ook als waterkering kunnen fungeren):

[img width=346 height=495]http://img163.imageshack.us/img163/1583/boskoop.jpg

Nogmaals, puur op basis van de infrastructuur die ik zie in GoogleMaps.

Thanx!  :)


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #42 Gepost op: 26 augustus 2010, 17:32:27
Het tuindersgebied Boskoop bestaat uit een enorm aantal kleine stukken grond die omringd zijn door sloten en dijkjes. Is het dom om te denken dat gewoon één zo'n stuk gevaar loopt en we het dus hebben over een paarduizend vierkante meter?
CN NRK


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #43 Gepost op: 26 augustus 2010, 17:37:51
Het tuindersgebied Boskoop bestaat uit een enorm aantal kleine stukken grond die omringd zijn door sloten en dijkjes. Is het dom om te denken dat gewoon één zo'n stuk gevaar loopt en we het dus hebben over een paarduizend vierkante meter?

Dat ligt er helemaal aan óf die dijk doorbreek en met hoeveel water dat gepaard gaat. Als het een laaggelegen slootje is ofzoiets dan hoeft het niet veel voor te stellen... is het echter een afwatering, grotere sloot of kanaal die ook nog eens flink hoger ligt wordt het wellicht een ander verhaal. ;)

Dus we moeten het even afwachten...


brwnbl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 504
  • HV geïnteresseerd
Reactie #44 Gepost op: 26 augustus 2010, 17:38:40
p2kflex
17:35:24 26-08-10-ALPHA-P 2 BKP Hulpverl. Wateroverlast (Grip: 1,2) Gaarne contact GMK tst 2931
GRIP 21533333Politie Veiligheidsregio Hollands Midden (Functioneel Beheer GMK)


Hoort hier denk ik ook bij


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #45 Gepost op: 26 augustus 2010, 17:49:57
Voor de liefhebbers de orginele kaart van de polder:
http://beeldbank.nationaalarchief.nl/nl/afbeeldingen/thema/42/indeling/detail/start/7/trefwoord/Geografisch_trefwoord/Reeuwijk/trefwoord/Serie_Collectie/Kaartcollectie%20Zuid~Holland%20Polderreglementskaarten

Grens noordzijde: toegangseweg / toegangswetering
Oost: Voshol
Zuid: rijneveld
West: Gouwe
[img]/img]


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
[img]/img]


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #47 Gepost op: 26 augustus 2010, 18:00:53
foto's op www.brandweeralphenaandenrijn.web-log.nl

extra foto's komen later!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #48 Gepost op: 26 augustus 2010, 20:48:47
Nieuw 112 nummer??  ???

http://www.boskoop.nl/index.php?simaction=content&mediumid=3&pagid=23&stukid=5555

Nieuwsberichten
Wateroverlast in Boskoop

Door de hevige regenval van de afgelopen periode is er op verschillende plekken in Boskoop wateroverlast. Het Hoogheemraadschap van Rijnland pompt het overtollige water weg. De Brandweer ondersteunt het Hoogheemraadschap hierbij. Deze maatregelen worden genomen om de wateroverlast te verhelpen. Afhankelijk van de weersverwachting worden de maatregelen aangepast.

Algemene informatie over wateroverlast vindt u op de website van het Hoogheemraadschap van Rijnland: www.rijnland.net. Bij calamiteiten of voor meldingen van wateroverlast kunt u bellen naar 071-306 35 **.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #49 Gepost op: 26 augustus 2010, 20:52:38
Nieuw 112 nummer??  ???
Ach, als men last heeft van water, belt men vast gewoon 112. Want wie onthoudt er nu het 071-.... nummer?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..