De zorg(B)auto, een wenselijk ontwikkeling of een afschaling van zorg?

Auteur Topic: De zorg(B)auto, een wenselijk ontwikkeling of een afschaling van zorg?  (gelezen 15049 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Medicales

• Junior gebruiker
  • **
  • Help(t) hulpverleners helpen!
    • www.medicales.nl
Hallo Allemaal,

Mijn reactie op dit topic is als volgt: Ik vind dit een wenselijke ontwikkeling, maar heeft -zoals deze nu is- nog wat aanpassingen nodig. Zo heten deze ambulances bij bijna iedere dienst anders en zijn er verschillende functies. Mij lijkt het zeer belangrijk dat er een lijn komt in de vormgeving (bijv. een blauwe BiZa-striping) en een naam (bijv. Zorgambulance o.i.d.). Dit zal een klein beetje de verwarrende factor bij burgers wegnemen. Tevens heeft de zorgambulance zijn/haar nut reeds in het buitenland bewezen. De a1-/a2-ambulances blijven zo beschikbaar en de planning wordt makkelijker voor de diensten. Samenwerking onderling is uiteraard van belang.

Fijn weekend!
Medicales is een jong en innoverend bedrijf, dat zich richt op het geven van opleidingen in hulpverlening (EHBO, Eerste Hulp aan Kinderen, EHBDu, immo

harold1981

• Junior gebruiker
  • **
Ik ben ook pro differentiatie, maar dan wel uniform/landelijk en herkenbaar voor het publiek.
Ambulanceverpleegkundige

Dave1989

• Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Hallo allemaal,

Geen idee of ik op de juiste plek ben, want ik denk niet dat iedereen het ermee eens is dat zorgambulance in het vakje van ambulance moet worden geplaatst.
Mijn vragen zijn:
Hoe denkt men nu over de zorgambulance en is het wat om als leerling-verpleegkundige er op te werken om ervaring op te doen (zoals observeren, rapporteren, etc).
Ik zoek namelijk een baantje naast mijn opleiding die met de zorg te maken heeft. Werken bij de HAP(als chauffeur) werd me al afgeraden, dus nu ben ik benieuwd over het werken/ervaring op doen op de zorgambulance.

Groet
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [