Bijzondere uitspraken van een gemeentebestuur en locoburgermeester. Ik schaam mij met de dag meer dat ik Nederlander ben.......
Natuurlijk is het simpel. Als je alleen mensen uit je eigen groep wilt, dan is dat discriminatie. Wie het ook zegt/doet of waarom, veranderd daar niks aan....
Maar zittende lokale bestuurders zijn wel gewoon gebonden aan afspraken die in het verleden zijn gemaakt.
Dit is gewoon een goed voorbeeld van de situatie rond de Molukse gemeenschap in Nederland in het algemeen, en in Noord Nederland in het bijzonder. Eerst aan hun lot overgelaten door de landelijke overheid in opvangkampen, waaronder voormalige concentratiekampen. En daarna heeft die landelijke overheid de problemen afgeschoven op lokale overheden. Daarnaast hebben beide overheden vaak voor de makkelijkste weg gekozen, en dit soort afspraken gemaakt om maar snel van "het probleem" af te zijn....
Als je hier een wijk wilt met alleen Nederlanders wil geen enkele gemeente afspraken met jou daarover maken. Doen ze dat wel worden ze betiteld als racistisch. Maar dat gaat dus nu ook op voor Hoogeveen. Mocht de gemeente deze afspraken gemaakt hebben dan zijn het dus ook gewoon racisten.
De afspraken zijn dan ook in het verleden gemaakt, ik vermoed rond de jaren 60/70, toen veel Molukse opvangkampen werden gesloten.