Hallo Allemaal,
Ik heb een vraag over een privé bekeuring die ik heb gehad. Ik heb een bekeuring gehad voor feitcode R315B (Parkeren op een voetpad, waar dat niet mag). Ik betwist deze bekeuring niet, gezien ik daar ook echt gestaan heb.
De post die van het CJIB komt blijkt echter achteraf niet goed geadresseerd. De beschikking en de eerste aanmaning zijn (vermoedelijk) op het adres van de buren gebracht. De tweede aanmaning is 2 weken na dagtekening door iemand bij mij in de brievenbus gedeponeerd. (Geadresseerd bij de buren) De woningen hier in de omgeving zijn studentenhuizen en dat betekent dat ik niet weet hoe de buren heten en de buren niet weten hoe wij heten. Verkeerd bezorgde post wordt daarom gebruikelijk weggegooid.
Nu heb ik bezwaar aangetekend tegen de 2de aanmaning met als voornaamste reden dat het niet aan mij te wijten is dat ik de bekeuring te laat heb betaald en dat ik het om die reden niet eens ben met de opgelegde verhogingen. (De post van de gemeente en de MRB staat namelijk wel juist geadresseerd, dus ik sta wel op het juiste adres ingeschreven bij de diverse instanties)
Vandaag heb ik een brief mogen ontvangen van de officier van justitie dat mijn brief is ontvangen door het CVOM en dat de termijn is verstreken. (Logisch) "In uw beroepschrift heeft u uitgelegd waarom u te laat beroep hebt ingesteld" "Uw uitleg geeft geen aanleiding om aan het verstrijken van de termijn voorbij te gaan."Alles overwegende verklaart de OVJ het beroep niet-ontvankelijk" gevolg is dat uw beroepschrift niet inhoudelijk is behandeld.
Nu staat er nog de volgende tabel in de brief:
Opgelegde sanctie € 70
Administratiekosten € 6
Betaald € 137,25
Te betalen € 0
Deze laatste tabel roept veel vragen op, gezien ik volgens de tabel teveel heb betaald (Ik heb de verhogingen uit voorzorg betaald om verdere kosten te voorkomen)
Nu heb ik de volgende vragen
- Zijn de verhogingen terecht? Ik kon niet betalen want ik had geen nadere gegevens zoals een rekening-nummer. (Op het gele papiertje stond hierover niks)
- Moet ik de tabel zo lezen dat ik het verschil tussen betaald en verschuldigd terug krijg?
- Indien niet, maak ik kans bij de kantonrechter met het verhaal dat ik bereid was om te betalen maar dat dit door onmacht (Niet ontvangen beschikking) te laat is gebeurt?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
EDIT: Ook deze nieuwe adressering was weer bij de buren. Hoe kan ik doorgeven dat ik toch echt op een ander huisnummer woon aan het CJIB?