Een paar boete's waar ik succesvol tegen in beroep ben gegaan:
22km te hard met de vrachtauto op de snelweg, was onderweg naar een IM en RWS zei snel en veillig aub. Rijd ik langs een flitsend wit busje.....
Parkeren waar het niet mag, ik was aan het afrekennen en afrekennen van lading valt onder laden en lossen aldus de rechter.
Rijden door een rood verkeerslicht, midden in de nacht zie ik in Den Haag op de Fruitweg een bromfiets tegen een lantaarnpaal op rijden. Ik de oranje disco aan en ben de man gaan helpen. De auto achter mij bleek een vros, ik kreeg toch de boete. De OvJ vond hem terrecht de rechter niet.
Zo kan ik nog wel doorgaan, als je echt overtuigd bent van je gelijk dan helpt een bezwaar vaak wel. Ook als je bereid bent het te laten voorkomen ook al gaat dat meer kosten als je verliest. Mijn ervaring met OvJ's is dat men liever niet naar de rechter gaat.
Mijn laatste terrechte boete was overigens in 1998, toen vloog ik laag langs Gouda met een BMW 850cSI. Midden in de nacht en geen kip op de weg. Niet moeilijk over gedaan ook niet tegen de agent. We hebben totzelfs de motor nog een bewonderd en de agent heeft nog een rondje over het parkeerterrein gereden, vond ie gaaf.