Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 360896 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #210 Gepost op: 30 april 2012, 11:05:57
Dat is niet helemaal correct. Je gaat in bezwaar bij de CVOM (centrale verwerking openbaar ministerie) te Utrecht. Dit staat ook op de CJIB beschikkingen dat je hiernaar moet schrijven indien je het niet eens bent met de beschikking.

 e050 e050 dat bedoelde ik ook eigenlijk.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #211 Gepost op: 1 mei 2012, 12:47:11
@skippy02,

Ik werk bij het VHT van A-A, onze BOA's zijn de godganselijke dag aan het radaren. Tevens hebben wij rond de 30 flitspalen in de regio staan. De gemiddelde BOA schrijft ongeveer tussen de 400 en 600 "bonnen" op jaar basis uit. Wij hebben als we op oorlogssterkte zijn 16 BOA's. Er komen verhoudingsgewijs heel weinig bezwaarschriften binnen. De bezwaarschriften die binnenkomen worden afgehandeld en daar komt slechts zelden nog een keer een vraag vanuit het OM over.

Dus zo als ik al zei, geloof niet alles wat er op het www staat.
Niet helemaal waar  O0
PM!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #212 Gepost op: 7 mei 2012, 17:19:29
Welke boete is hier van toepassing? (0:55)
A2 lekker slalommen
 MrCrpzz


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #213 Gepost op: 7 mei 2012, 17:22:51
Simpel, rechts inhalen.
Citaat van: RVV1990
Artikel 11
1.Inhalen geschiedt links.
2.Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
3.Fietsers dienen elkaar links in te halen; zij mogen andere bestuurders rechts inhalen.
4.Bestuurders die zich rechts van een blokmarkering bevinden mogen bestuurders die zich links van deze markering bevinden rechts inhalen.
5.Bestuurders mogen trams rechts inhalen.

Overigens feitcode mR326 met een sanctiebedrag van €220,-.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #214 Gepost op: 7 mei 2012, 17:29:06
Aaah dus toch. e050
Deze automobilist haalt wel vaker rechts in of ik moet iets missen waardoor het mag.
Ontbrekende belijning
MrCrpzz


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #215 Gepost op: 7 mei 2012, 17:32:16
Als hij elke dag zo rijd dan vraag ik me af of deze persoon niet ergens bekend is bij onze vrienden van de politie. Want denk niet dat het CJIB heb erg goed kent (hij weet waarschijnlijk de flitspalen wel te vinden/vermijden), maar een art5 of EMG zou hem denk ik niet heel erg misstaan
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #216 Gepost op: 7 mei 2012, 19:51:50
Aaah dus toch. e050
Deze automobilist haalt wel vaker rechts in of ik moet iets missen waardoor het mag.

 Ik snap natuurlijk wel dat het frustrerend is als je nu braaf weet ik hoe lang moet stilstaan tussen linksafslaand verkeer. Zelf zou ik het niet snel doen, zo de vluchtstrook op om aan het eind rechts af te slaan, zeker niet met toch wel hoge snelheid. Je kunt geen kant op als een (vracht)automobilist besluit je te blokken. Ook geen fraai gedrak, ook weer begrijpelijk.

Is hier naast een bekeuring wegens over de vluchtstrook rijden ook een artikel 5 EMG mogelijk ivm de gereden snelheid tov het nagenoeg stilstaande overige verkeer?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #217 Gepost op: 7 mei 2012, 22:13:16
Ik snap natuurlijk wel dat het frustrerend is als je nu braaf weet ik hoe lang moet stilstaan tussen linksafslaand verkeer. Zelf zou ik het niet snel doen, zo de vluchtstrook op om aan het eind rechts af te slaan, zeker niet met toch wel hoge snelheid. Je kunt geen kant op als een (vracht)automobilist besluit je te blokken. Ook geen fraai gedrak, ook weer begrijpelijk.

Is hier naast een bekeuring wegens over de vluchtstrook rijden ook een artikel 5 EMG mogelijk ivm de gereden snelheid tov het nagenoeg stilstaande overige verkeer?

Een EMG zou hier mogelijk zijn. Hiervoor gaan we even de wetgeving induiken  O0:
Bij een EMG cursus komen we via art 131 lid 4 WvW'94 hierin word gesproken over een educatieve maatregel ter bevordering van de rijvaardigheid danwel rijgeschiktheid.
Echter zijn hiervoor een aantal voorwaarden gesteld welke zijn opgenomen in de "Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid" (Bijlage H) .
Hierin word onder artikel 10b onder A gesproken over dat betrokkene tijdens de rit herhaaldelijk gedragingen heeft verricht als genoemd in de bij deze regeling behorende bijlage 1, onder A, onderdeel III (rijgedrag).
In deze bijlage is een lijst van gedragingen beschreven. Zoek hem even op als je ze allemaal wilt weten.
Kijkende naar deze casus zie ik al meerdere punten waar bestuurder van het filmpje aan voldoet.
Onder andere:
-Rakelings passeren van andere weggebruikers
-onvoldoende anticiperen op het gedrag van andere weggebruikers
-uitvoeren van gevaarlijke inhaalmanouveres.
Ga zo maar door ..

Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoord  O0


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #218 Gepost op: 7 mei 2012, 23:22:30
Een EMG zou hier mogelijk zijn. Hiervoor gaan we even de wetgeving induiken  O0:
Bij een EMG cursus komen we via art 131 lid 4 WvW'94 hierin word gesproken over een educatieve maatregel ter bevordering van de rijvaardigheid danwel rijgeschiktheid.
Echter zijn hiervoor een aantal voorwaarden gesteld welke zijn opgenomen in de "Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid" (Bijlage H) .
Hierin word onder artikel 10b onder A gesproken over dat betrokkene tijdens de rit herhaaldelijk gedragingen heeft verricht als genoemd in de bij deze regeling behorende bijlage 1, onder A, onderdeel III (rijgedrag).
In deze bijlage is een lijst van gedragingen beschreven. Zoek hem even op als je ze allemaal wilt weten.
Kijkende naar deze casus zie ik al meerdere punten waar bestuurder van het filmpje aan voldoet.
Onder andere:
-Rakelings passeren van andere weggebruikers
-onvoldoende anticiperen op het gedrag van andere weggebruikers
-uitvoeren van gevaarlijke inhaalmanouveres.
Ga zo maar door ..

Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoord  O0

Duidelijk. Jammer dat z'n kenteken niet in beeld is. Maar ws moet er een agent daadwerkelijk de overtreding waarnemen, wil hij er wat mee kunnen.

Bij herhaaldelijk, zijn er foutjes die je "vergeven worden" ook al is het geen wenselijk gedrag?

Voorbeeld, ik ben ooit een keer in een verkvak terecht gekomen, na een uitwijkmanouvre voor een stilstaande file. Ja ik had die ws eerder moeten opmerken, maar alles ging plat op de rem, en ik kon net tussen de schildjes door uitwijken. Terug de rijbaan op was lastig, want niemand gaf me de ruimte. Is dat reden voor een fikse boete?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #219 Gepost op: 8 mei 2012, 00:29:34
Was ik dat niet tijdens een "spoed ritje" ???  :D

Dappere dodo hoor die gast: dat is een dikke 5 met een 130 vordering. In 1:06 seconden een kleine 1100 euro minder rijk en als hij de centjes niet heeft z'n rijbewijs en daarna.... O0 ????

(en dan vergeet ik al die mini's aan rechts inhalen en geen richting aangeven 098uo)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens