Ik ben het eens met bovengenoemde schrijvers, dit filmpje is zeker een 130 procedure waard, maar ligt het aan mij of raken sommige mensen totaal in paniek op een weg met vijf rijstroken. Ik rijd hier regelmatig en het lijkt alsof de regel: "zoveel mogelijk rechts houden." hier niet geldig is. Automobilisten die kilometers lang op de derde rijstrook blijven plakken terwijl rechts alle ruimte is..... Dat vind ik zelf haast gevaarlijker als het rechts inhalen.
Dat in
sommige gevallen rechts inhalen veiliger is ben ik wel met je eens.
Wat mij betreft mag er ook veel meer ingezet worden op de notoire linksrijders en mag die boete ook verhoogd worden.
Ga gewoon terug naar rechts als je de ruimte hebt het is je niet voor niets geleerd tijdens je rijopleiding.
Afgelopen weekend nog, ik rijd netjes op de vijfde rijstrook, zie ver voor mij al een auto op de derde rijstrook vastgeplakt zitten. Verder geen verkeer in de omgeving te zien. Ik loop langzaam in, dan moet ik officieel vier rijstroken opschuiven om de auto te passeren.... Neem het mij niet kwalijk maar ik ben gewoon op de vijfde rijstrook blijven rijden en ben hem maar rechts gepasseerd.
Even voor mijn beeldvorming.
Je rijdt zelf op rijstrook 5 het voertuig wat onnodig links rijdt in jouw verhaal zit op rijstrook 3 dan hoef je volgens mij niet
4 rijstroken maar slechts 3 rijstroken op te schuiven om hem in te halen.
Want als je hem over rijstrook 2 inhaalt schuif jij er maar 3 op volgens mij.
Jij gaat van rijstrook 5 naar 4 naar 3 naar 2 en vervolgens na passeren ga je weer naar rijstrook 3 en 4 en 5 als rijstrook 5
de meest rechterrijstrook is waar men hoort te rijden als daar ruimte is.