Daarentegen is het een eigen terrein, dus dat betekent dus dat je zelfs aanwijzingen mag geven vanuit een jumbo-jet, maar er zullen nooit boetes kunnen worden gegeven, juist omdat het volgens mij privé terrein is.
Het doet in deze niet terzake of het een privé terrein is, maar of het een voor het openbaar verkeer openstaande weg is. Een private parkeergarage is ook privé terrein, maar wel openbare weg, en daar kan wel degelijk worden gehandhaafd. Zo gauw een weg geheel aan de openbare weg is onttrokken, kun je je eigen verkeersregels maken, en dan mag je desgewenst in een sinterklaaspak aanwijzingen geven aan het verkeer.
Daarnaast kun je volgens mij prima tekens geven vanaf een fiets. Kwestie van handigheid (staand op de trappers een stopteken geven kan best!)
Het kan de wetgever geen pepernoot schelen of het
kan. Vanaf een motorfiets
kan het ook. Op mijn hoofd staand
kan het ook. Een verkeersregelaar dient zoveel mogelijk tekens te geven conform het RVV 1990. Dat is dus niet vanaf een fiets. Verder kun je je afvragen of je zo iemand serieus moet nemen. Een weggebruiker die het dus allemaal niet zo goed begrijpt negeert dus al of niet onbedoeld de aanwijzing. Sla je als verkeersregelaar mooi een modderfiguur.