Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 359457 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #450 Gepost op: 26 september 2013, 18:21:24
Je kan dan toch wel aangeven wat de leugen is, zonder er een waarde oordeel aan te hechten?
Nu gaan mensen alleen maar speculeren over wat het kan zijn.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #451 Gepost op: 26 september 2013, 19:03:23
Wedden dat er heel snel geld was zodra die vrachtwagen aan het hek stond...?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Gijs

• Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #452 Gepost op: 26 september 2013, 19:19:17
Geachte heer Zijlaart,

Ik zie ook twee dingen in uw korte zinssnede    1e U gaat niets zeggen
                                                               2e U leest een leugen
Dat laatste zegt U wel, waarom dan niet de rest, als u een onjuistheid constateert, houdt u uw mond.
Bij instappen begint de inzet.

sylvester1986

• Gast
Reactie #453 Gepost op: 26 september 2013, 19:29:02
Topic samengevoegd

Pool met weinig cash komt weg met lage boete  

DEN BOSCH -
Een 41-jarige vrachtwagenchauffeur uit Polen is woensdag weggekomen met een boete van 50 euro voor bellen tijdens het rijden omdat hij niet meer contant geld bij zich had. Het Openbaar Ministerie in Den Bosch heeft dat donderdag laten weten nadat de bekeuring op internet was verschenen en er ophef was ontstaan. Normaal bedraagt de boete 220 euro.

Het OM benadrukt dat er is gekozen voor een praktische oplossing, maar dat het zeker niet is gegaan zoals het hoort.

De Poolse chauffeur werd op de A50 bij Veghel betrapt. De afspraak is dat buitenlanders hun boete meteen betalen. De Pool had slechts enkele tientjes bij zich. Het alternatief in dat geval is om beslag te leggen op de vrachtwagen, legde een woordvoerster uit. Omdat de truck vermoedelijk bederfelijke lading bevatte, heeft de agent in overleg met een officier van justitie gekozen voor de lagere boete. „Het is niet de normale gang van zaken en mag niet meer gebeuren”, erkende het OM.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #454 Gepost op: 26 september 2013, 19:58:00
Ik heb het ook wel eens gehad, een pool die niet direct kon betalen en ZVWOP was. Toen heeft de OVJ ook besloten de boete gelijk te stellen aan al het geld dat hij WEL bij had.
Oneerlijk? Ja, maar beter als het alternatief: niks betalen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

sylvester1986

• Gast
Reactie #455 Gepost op: 26 september 2013, 20:13:25
Citaat van: silque link=msg=1204647 date=1380218280
Ik heb het ook wel eens gehad, een pool die niet direct kon betalen en ZVWOP was. Toen heeft de OVJ ook besloten de boete gelijk te stellen aan al het geld dat hij WEL bij had.
Oneerlijk? Ja, maar beter als het alternatief: niks betalen.
Ik vind het krom, want de boete voor handheld bellen is zo hoog omdat het zo gevaarlijk zou zijn, maar blijkbaar is het niet zo gevaarlijk als je het ook af kan doen met €50.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #456 Gepost op: 26 september 2013, 20:20:06
Citaat van: Sylvester link=msg=1204653 date=1380219205
Ik vind het krom, want de boete voor handheld bellen is zo hoog omdat het zo gevaarlijk zou zijn, maar blijkbaar is het niet zo gevaarlijk als je het ook af kan doen met €50.

Het is ook krom, maar nogmaals: het is een keuze tussen 2 kwaden. Laat je hem lopen zonder iets te betalen of neem je in ieder geval nog alles wat hij bij heeft van hem af ?

De persoon in het nieuwsbericht had nog een vrachtwagen, de persoon die ik bedoel had helemaal niets.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #457 Gepost op: 26 september 2013, 20:50:02

Denk dat ik als ik een beschikking krijg ook 50 euro overmaak ipv de 220 op de beschikking, vergezeld met een kopie van mijn bank afschrift  98uiye
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #458 Gepost op: 27 september 2013, 01:05:48
maar blijkbaar is het niet zo gevaarlijk als je het ook af kan doen met €50.
Neen gewoon een softie OvJ met een slappe diender. Ik heb regelmatig buitenlandse wagens aan de kant gehad, van hoogte overschrijding tot stilstaan op de vluchtstrook en je moet gewoon voet bij stuk houden. Wij hebben in de Volvo's zo'n heel mooi stuk stalen sleepkabel  O0 alleen een glimp op het stuk staal en "pay or..." da's genoeg  98uiye ! Echt geloof me, dan gaan ze bellen en komt dat klusje te voorschijn en rollen de centjes zo op het matje. Een wagen vol met hallal chocolade op de vluchtstrook omdat de chauf de weg niet wist of een trailer vol nieuwe auto's die afgeladen moesten worden omdat ze te hoog waren. Het maakt geen barst uit! Een stalen ketting zegt genoeg  >:D Ineens is daar de doekoe en ik heb een chauffeur nog nooit zo snel een trailer vol auto's zien af en opladen. En ineens past het wel  :o

RARA
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #459 Gepost op: 27 september 2013, 08:55:40
Vrachtwagen achter het hek zetten en zeker te weten dat iemand die beschikking komt betalen. Dat is de oplossing.