Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 353949 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #480 Gepost op: 16 april 2014, 12:05:27
Citaat van: 6301 link=msg=1258302 date=1397494585
Mijn vraag is: als ik deze parkeerplaats tijdelijk niet gebruik mag ik dan een zak over het bord hangen zodat er evt. Andere mensen kunnen gaan staan?
NEEN, dat mag biet
De boete daarvoor is 140 euro. (R701)

BABW Artikel 1a

Het is aan anderen dan degenen die daartoe krachtens dit besluit bevoegd zijn verboden op, langs of boven de wegen verkeerstekens aan te brengen, te doen aanbrengen, aangebracht te houden of te verwijderen dan wel de zichtbaarheid van verkeerstekens weg te nemen.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Reactie #481 Gepost op: 17 april 2014, 08:18:33
Beste allemaal.
Allereerst bedankt voor het reageren. Ik heb inmiddels contact gehad met de gem. hier en zij hebben inderdaad het bord tijdelijk verwijderd omdat het zo als het er nu uitziet om een langere periode gaat dat ik niet zal kunnen auto rijden ivm mijn ziekte.
Het bord zal binnen 24 uur worden herplaatst als ik weer mobiel ben.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #482 Gepost op: 17 april 2014, 09:10:30
Citaat van: 6301 link=msg=1259142 date=1397715513
Beste allemaal.
Allereerst bedankt voor het reageren. Ik heb inmiddels contact gehad met de gem. hier en zij hebben inderdaad het bord tijdelijk verwijderd omdat het zo als het er nu uitziet om een langere periode gaat dat ik niet zal kunnen auto rijden ivm mijn ziekte.
Het bord zal binnen 24 uur worden herplaatst als ik weer mobiel ben.
Complimenten, netjes en sociaal geregeld! Goed gedaan!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #483 Gepost op: 29 april 2014, 15:22:45
Beste forumleden,

Enige tijd geleden ben ik staande gehouden voor een snelheidsovertreding op de snelweg. Ik heb vandaag de beschikking ontvangen en nu staat op de beschikking een verkeerde locatie en gemeente. Ik ben staande gehouden in de bebouwde kom van de genoemde plaats en gemeente. maar de overtreding heb ik niet op die locatie en plaats gepleegd.
Er ligt tussen de overtredingslocatie en staande houding een afstand van bijna 10 km.
Mijn inziens kloppen de feiten niet en ben ik van plan in bezwaar te gaan. Kan dat hiervoor en heeft dat zin?

Alvast dank voor de reactie.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #484 Gepost op: 29 april 2014, 15:34:02
Je kunt uiteraard in bezwaar gaan. De kans is wel aanwezig dat je dan een gecorrigeerde beschikking ontvangt, zodat je de boete dan alsnog moet betalen.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #485 Gepost op: 29 april 2014, 15:41:14
Citaat van: voske83 link=msg=1263388 date=1398778442
Je kunt uiteraard in bezwaar gaan. De kans is wel aanwezig dat je dan een gecorrigeerde beschikking ontvangt, zodat je de boete dan alsnog moet betalen.
Ik kan toch geen nieuwe beschikking voor hetzelfde feit krijgen als ik al een beschikking heb gekregen??
In ieder geval dank voor je reactie.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #486 Gepost op: 29 april 2014, 15:49:06
Citaat van: Vider link=msg=1263378 date=1398777765
Enige tijd geleden ben ik staande gehouden voor een snelheidsovertreding op de snelweg. Ik heb vandaag de beschikking ontvangen en nu staat op de beschikking een verkeerde locatie en gemeente. Ik ben staande gehouden in de bebouwde kom van de genoemde plaats en gemeente. maar de overtreding heb ik niet op die locatie en plaats gepleegd.
Er ligt tussen de overtredingslocatie en staande houding een afstand van bijna 10 km.
Mijn inziens kloppen de feiten niet en ben ik van plan in bezwaar te gaan. Kan dat hiervoor en heeft dat zin?

Alvast dank voor de reactie.
Je hebt te hard gereden, en aangezien je dat feit in bovenstaand verhaal niet ontkent zal dat dus wel vast staan. Je kan dan natuurlijk ook gewoon de boete betalen. Dat scheelt iedereen in ieder geval het meeste werk. ::)

Maar dat wil je vast niet horen.

Dat de beschikking een fout bevat dat kan natuurlijk. Maar over het algemeen wordt dit na een bezwaarschrift gewoon aangepast en zal je alsnog moeten betalen. Het veranderd namelijk niets aan het feit.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #487 Gepost op: 29 april 2014, 16:09:49
Citaat van: Red link=msg=1263393 date=1398779346
Je hebt te hard gereden, en aangezien je dat feit in bovenstaand verhaal niet ontkent zal dat dus wel vast staan. Je kan dan natuurlijk ook gewoon de boete betalen. Dat scheelt iedereen in ieder geval het meeste werk. ::)

Maar dat wil je vast niet horen.

Dat de beschikking een fout bevat dat kan natuurlijk. Maar over het algemeen wordt dit na een bezwaarschrift gewoon aangepast en zal je alsnog moeten betalen. Het veranderd namelijk niets aan het feit.

Ik ontken het feit ook niet Red, 998765
Maar ik verbaas me er wel over dat men het dan zo maar kan aanpassen. Voor zover mijn kennis gaat (en ik weet zeker dat jij dit beter kan verwoorden dan ik) is er hiervoor een proces verbaal op ambtseed gemaakt. De betreffende agent in burger heeft alleen mijn gegevens genoteerd in zijn notitieblok en verder ook niet aangegeven welke boete ik krijg en ook niet aangegeven hoe hoog de boete werd. Hij heeft wel duidelijk aangegeven waar de overtreding is begaan, op welk gedeelte en dat is niet de locatie wat op de beschikking staat.
In ieder geval alvast dank voor je reactie.  O0
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #488 Gepost op: 29 april 2014, 18:26:32
Citaat van: Vider link=msg=1263402 date=1398780589
Ik ontken het feit ook niet Red, 998765
Maar ik verbaas me er wel over dat men het dan zo maar kan aanpassen. Voor zover mijn kennis gaat (en ik weet zeker dat jij dit beter kan verwoorden dan ik) is er hiervoor een proces verbaal op ambtseed gemaakt

Om misverstanden te voorkomen: ik neem aan dat je een Mulder beschikking thuis hebt gekregen en dat is volgens mij geen PV zelf (wel gebaseerd op..). In theorie kan het PV goed zijn, en de beschikking fout.  (Omdat jij het hebt over "het zomaar aanpassen" en "proces verbaal" , maar Red het alleen heeft over "de beschikking" . :) )

Maar goed, Red, of iemand anders ter zake kundig, kan dat vast veel beter uitleggen dan ik, dus ik laat mijn uitleg over wat wel en niet kan qua PV achterwege :)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #489 Gepost op: 29 april 2014, 22:59:34
Bij de Wet Mulder (Wet Administratiefrechtelijke Handhaving Verkeersvoorschriften) treedt de agent op als toezichthouder/bestuursorgaan en legt een administratieve sanctie op. Dat gebeurt middels een beschikking die je thuis gestuurd krijgt. Het geeltje wordt de aankondiging van beschikking genoemd. Het gros van de verkeersovertredingen wordt op deze manier afgedaan. Dit hele gebeuren vindt plaats in het bestuursrecht en niet in het strafrecht. Dit heeft tot gevolg dat fouten eenvoudiger te herstellen zijn. Ik vermoed dan ook dat je inderdaad een aangepaste beschikking zult krijgen na bezwaar. Het feit op zich blijft immers staan.

Overigens trekken veel mensen parallellen met vormfouten in het strafrecht. Die vergelijking is niet juist, maar ook in het strafrecht een vormfout niet automatisch tot 'vrijspraak' hoeft te leiden. Het moet dan gaan over onherstelbare fouten die de verdachte daadwerkelijk benadelen. Als we toch de vergelijking maken: de foutieve straatnaam kan wél hersteld worden en bovendien wordt je als 'verdachte' (in dit geval betrokkene)  niet benadeeld.
Senior GGP / Oost-Brabant