Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 359813 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Ultra

• Journalist
  • Forum gebruiker
Reactie #570 Gepost op: 17 januari 2015, 23:20:05
Ik zeik toch helemaal niet? Boetes betaal ik altijd zonder te zeuren maar dit is een strafbeschikking. Dit betekent dat als ik gewoon betaal schuld beken en een strafblad krijg. Dit betekent dat mijn VOG en bijv PPK in gevaar komen. En dat omdat ik per ongeluk met 2 wielen een paar meter over een besneeuwde groenstrook heb gereden? Daarom ben ik bereid elke mogelijkheid aan te grijpen om dat te voorkomen. Als dit een gewone geldboete was geweest dan was er niks aan de hand geweest en zoals altijd gewoon netjes betaald.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #571 Gepost op: 17 januari 2015, 23:24:58
Citaat van: Ultra link=msg=1324013 date=1421533205
Ik zeik toch helemaal niet? Boetes betaal ik altijd zonder te zeuren maar dit is een strafbeschikking. Dit betekent dat als ik gewoon betaal schuld beken en een strafblad krijg. Dit betekent dat mijn VOG en bijv PPK in gevaar komen.
Ik betwijfel of je VOG en PPK in gevaar komen. Welk feit staat er op de strafbeschikking?

In bezwaar gaan kan altijd. Het feit dat de verkeerde straat is ingevuld kan je in je bezwaar meenemen, maar of men daar uiteindelijk naar kijkt is een tweede. Je kan dan beter met feiten komen om de overtreding zelf te ontkrachten.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Ultra

• Journalist
  • Forum gebruiker
Reactie #572 Gepost op: 17 januari 2015, 23:42:10
Feit H310. Artikel 5:11 uit de plaatselijke APV categorie 1.
Geldboete: 140,00 euro.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #573 Gepost op: 17 januari 2015, 23:45:06
Ik zeik toch helemaal niet? Boetes betaal ik altijd zonder te zeuren maar dit is een strafbeschikking. Dit betekent dat als ik gewoon betaal schuld beken en een strafblad krijg. Dit betekent dat mijn VOG en bijv PPK in gevaar komen. En dat omdat ik per ongeluk met 2 wielen een paar meter over een besneeuwde groenstrook heb gereden? Daarom ben ik bereid elke mogelijkheid aan te grijpen om dat te voorkomen. Als dit een gewone geldboete was geweest dan was er niks aan de hand geweest en zoals altijd gewoon netjes betaald.
Vanwege een APV-feit rijden/parkeren op groenstrook? Echt niet. Deze delinquent werkt met dit feit op mijn geweten ook nog in het blauw! Misdrijven leveren een strafblad op.

Ultra

• Journalist
  • Forum gebruiker
Reactie #574 Gepost op: 17 januari 2015, 23:52:10
Wat ik begrepen is dat dat strafbeschikkingen die afgedaan worden met een boete hoger dan 100,00 euro worden genoteerd in het je dossier.

Ik citeer:
"n strafbeschikking kan gevolgen hebben voor een strafblad of voor het verkrijgen van een Verklaring omtrent het gedrag (VOG).

De strafbeschikking kan, net als een transactie of een veroordeling door de rechter, worden opgenomen in de Justitiële Documentatie. Bij een strafbeschikking gebeurt dit over het algemeen als iemand een misdrijf heeft gepleegd of als een opgelegde boete voor een overtreding 100 euro of hoger is."

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #575 Gepost op: 18 januari 2015, 00:14:54
Citaat van: Ultra link=msg=1324018 date=1421535130
Ik citeer:
"een strafbeschikking kan gevolgen hebben voor een strafblad of voor het verkrijgen van een Verklaring omtrent het gedrag (VOG).
Bij een simpel APV feit hoef je jezelf daar echt geen zorgen over te maken. Ik zou in bezwaar gaan en gewoon je bezwaren aangeven.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #576 Gepost op: 18 januari 2015, 00:23:47
Citaat van: Red link=msg=1324015 date=1421533498
Ik betwijfel of je VOG en PPK in gevaar komen. In bezwaar gaan kan altijd. Het feit dat de verkeerde straat is ingevuld kan je in je bezwaar meenemen, maar of men daar uiteindelijk naar kijkt is een tweede. Je kan dan beter met feiten komen om de overtreding zelf te ontkrachten.
Citaat
Gevolgen strafbeschikking voor strafblad of VOG

Een strafbeschikking kan gevolgen hebben voor een strafblad of voor het verkrijgen van een Verklaring omtrent het gedrag (VOG).

De strafbeschikking kan, net als een transactie of een veroordeling door de rechter, worden opgenomen in de Justitiële Documentatie. Bij een strafbeschikking gebeurt dit over het algemeen als iemand een misdrijf heeft gepleegd of als een opgelegde boete voor een overtreding 100 euro of hoger is.

Als een strafbeschikking wordt betaald, dan erkent degene op wiens naam de overtreding wordt geregistreerd schuld.
Bron: https://www.cjib.nl/Onderwerpen/Strafbeschikking/gevolgen-strafbeschikking-voor-strafblad-of-vog.aspx
Citaat van: Red link=msg=1324015 date=1421533498
Het feit dat de verkeerde straat is ingevuld kan je in je bezwaar meenemen, maar of men daar uiteindelijk naar kijkt is een tweede
Bij een Mulderboete mag de OVJ de boel wijzigen. Dit is een strafbeschikking en volgens mij mag dit dan niet.

Ik zou in ieder geval (binnen de gestelde 2 weken) verzet aantekenen.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #577 Gepost op: 18 januari 2015, 00:32:52
Citaat van: Bert65 link=msg=1324021 date=1421537027
Bron: https://www.cjib.nl/Onderwerpen/Strafbeschikking/gevolgen-strafbeschikking-voor-strafblad-of-vog.aspx
Een bekend verhaal, ik herhaal mijn standpunt. Een strafbeschikking wordt ook gebruikt bij het rijden onder invloed. Stel dat je rijinstructeur bent, en je wil net een VOG aanvragen. Dan! kan je in de problemen komen. In dit geval zie ik nog steeds geen reden waarom zijn perskaart en/of vog in de problemen zou moeten komen.

voske83

• Senior gebruiker
Reactie #578 Gepost op: 18 januari 2015, 10:48:34
De strafbeschikking komt inderdaad in de justitiële documentatie te staan, maar ik zie niet in waarom deze overtreding een probleem op zou leveren voor de VOG.

Overigens, stel dat je in verzet gaat tegen de strafbeschikking, dan krijg je op termijn een dagvaarding om te verschijnen voor de kantonrechter. Als dan in de tenlastelegging de verkeerde straat zou staan, dan hangt het af van onder meer de bewoordingen van de tenlastelegging en de vraag of de officier van justitie het op zitting merkt of dat tot een vrijspraak leidt.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #579 Gepost op: 18 januari 2015, 18:59:57
Voor een VOG wordt naar relevante gegevens gekeken. Een fraudeur krijgt niet snel een baan bij een bank, een notoire dronlen bestuurder wordt niet zo maar taxichauffeur. Maar voor fietsen over een groenstrook ben je echt niet zo je VOG kwijt ;).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein