Ik zeik toch helemaal niet? Boetes betaal ik altijd zonder te zeuren maar dit is een strafbeschikking. Dit betekent dat als ik gewoon betaal schuld beken en een strafblad krijg. Dit betekent dat mijn VOG en bijv PPK in gevaar komen. En dat omdat ik per ongeluk met 2 wielen een paar meter over een besneeuwde groenstrook heb gereden? Daarom ben ik bereid elke mogelijkheid aan te grijpen om dat te voorkomen. Als dit een gewone geldboete was geweest dan was er niks aan de hand geweest en zoals altijd gewoon netjes betaald.
Ik heb er serieus een paar dagen over nagedacht voordat ik zou gaan reageren op wat je geschreven hebt. En ik ga je nu al vertellen, ik ga het niet op zijn moppers doen.
Je wilt iets gaan doen, voordat je iets gaat doen vraag je jezelf af: kan het mag het etc etc. Nu heb jij kennelijk "per ongeluk met 2 wielen een paar meter over een besneeuwde groenstrook gereden" en heb je daarvoor een strafbeschikking gekregen. Ik kan uiteraard alllerlei vragen gaan stellen, bijvoorbeeld: hoe kan je in vredesnaam per ongeluk met 2 wielen in een groenstrook terecht komen. Maar dat doe ik nu eens niet. Let we: je kan die vraag wel verwachten als je de zaak voor laat komen.
Mijn advies:
Advies 1: ga in bezwaar. Altijd! Immers de kans dat jouw "PV" er tussendoor glipt is aanwezig.
Advies 2: maak gebruik van de WOB: Immers de kans dat jouw WOB er tussendoor glipt is aanwezig
Advies 3: als 1 en 2 niet geslaagd zijn: laat het voorkomen. Immers de kans bestaat dat de men begrip voor jouw argumenten heeft en de zaak seponeert
Advies 4: wees eerlijk naar je baas. Je kan het beter voor zijn dan achteraf proberen de boel proberen recht te praten
Succes!