Stop, wacht. Er gaan een paar dingen door elkaar lopen.
Die groene streep is inderdaad een onderdeel van de "Essentiële Herkenbaarheidskenmerken". Die zijn uitgevonden zodat een bestuurder visueel aan de weg kan zien hoe hard hij/zij daar mag rijden. Voor buiten de bebouwde kom op een 100 km/u weg is dat dus een dubbele witte middenstreep met groen ertussen, voor een 80 km/u weg is dat een dubbele witte middenstreep en voor een 60 km/u weg zijn dat onderbroken kantstrepen (of fietsstroken). Binnen de bebouwde kom is er voor 50 km/u een dubbele middenstreep en voor 30 km/u helemaal geen strepen. Dan heb je nog alle mogelijke uitzonderingen waar deze kenmerken nog niet zijn ingevoerd: buiten de bebouwde kom met een enkele middenstreep (normaal 80 km/u) of helemaal zonder middenstreep (normaal ook 80 km/u). Binnen de bebouwde kom een enkele middenstreep (normaal 50 km/u), geen middenstreep maar met fietsstroken (normaal 50 km/u) of alleen onderbroken kantstrepen aan de zijkant (normaal 30 km/u).
En daar zie je dus ook waarom die Essentiële Herkenbaarheidskenmerken erg leuk zijn maar niet bindend: op lang niet alle wegen zijn ze al ingevoerd om diverse redenen (weg te smal, weg te breed, geen geld, geen prioriteit, etc.). De enige juridische basis voor hoe hard je dus mag rijden is de bebording die is geplaatst.
Daarbij geldt primair eerst of het bebouwde kom is of niet (d.m.v. het bebouwde kom bord), en daarna het bord voor het wegtype (alleen voor autoweg of autosnelweg), en daarna het bord voor de maximumsnelheid A-01.