Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 354161 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #650 Gepost op: 16 december 2015, 18:58:23
Aub weer ontopic. De openstaande vraag is duidelijk, mocht iemand daar inhoudelijk op in willen gaan dan kan dat. De offtopic discussie over alle randzaken kan via pm. Hieronder worden ze verwijderd.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #651 Gepost op: 16 december 2015, 19:38:48

En de M moet dan, als ik mij niet vergis, een A zijn. Aankondiging van beschikking
Op het papiertje van het CJIB staat een M, S of een O.
Als je schoonzoon op een autosnelweg buiten de bebouwde kom is staande gehouden, zal hij een M ontvangen en een krabbeltje bij justitie. Wat nog wel mee kan spelen; is de 40 overschrijding voor of na correctie?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #652 Gepost op: 19 december 2015, 18:13:35
Citaat van: jabmarijnissen link=msg=1392052 date=1450211672
Geachte leden,graag wil ik info over een snelheidsovertreding.

Op maandag 14-12-2014 is mijn schoonzoon staande gehouden door een motor agent
Mijn schoonzoon reed op de a58 onder Hilvarenbeek,bij de overgang van 120 naar een 70 km gedeelte werd hij door een motor agent aangehouden dat hij op het gewijzigde deel waar nu 70km geld 120 reed en dus een snelheids overtreding had begaan van 40 km.Hij heeft dat geconstateerd via zijn eigen snelheids meter
Mijn vraag is of het zin heeft hier tegen in beroep te gaan?
Mijn schooonzoon betwijfeld of hij deze snelheid wel heeft gereden en of zijn teller wel ge eikt is

Hoeveel meter/km was jouw schoonzoon al op het 70 km gedeelte van die 120 km weg ?

Overigens knap stom van jouw schoonzoon dat hij die motoragent niet heeft opgemerkt, n.b. rond 15.12.2015 zie je vrijwel geen politie meer op de snelwegen.


guest15549

  • Gast
Reactie #653 Gepost op: 10 januari 2016, 01:51:27
Mensen die geen woon- of verblijfplaats in Nederland hebben en voor een Mulderfeit bekeurd worden moeten de bekeuring ter plekke voldoen voor zover ik weet. Maar krijgen zij ook een beschikking thuisgestuurd, of iets anders op papier met een zaaknummer en de mogelijkheid om alsnog in bezwaar te gaan?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #654 Gepost op: 10 januari 2016, 04:43:23
Als ze inwoner zijn van een EU-staat hoeven ze ook niet meer direct te betalen. En uiteindelijk horen zij ook een acceptgiro thuis te krijgen. Of dat altijd goed gaat betwijfel ik.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest15549

  • Gast
Reactie #655 Gepost op: 10 januari 2016, 18:02:10
Citaat van: DiNozzo link=msg=1398689 date=1452397403
Als ze inwoner zijn van een EU-staat hoeven ze ook niet meer direct te betalen. En uiteindelijk horen zij ook een acceptgiro thuis te krijgen. Of dat altijd goed gaat betwijfel ik.

Worden er wel gegevens van hen opgeslagen waardoor de bekeuring te herleiden valt?


Karrok

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #656 Gepost op: 24 februari 2016, 19:38:56
Hoi allen,

Ik had vandaag een prent te pakken voor het door rood licht fietsen (op een verlaten kruispunt!). Ik vroeg me af in hoeverre de bevoegdheid van de agent gaat om hiervoor een judgementcall te maken of het een boete of een waarschuwing is.

De proportionaliteit leek me namelijk ver zoek om een absurd hoge boete (90,-) te geven voor door rood fietsen op een verlaten kruispunt. Ik neem aan dat ik er niets bij win om bezwaar te maken, maar ik vroeg me af of proportionaliteit iets is wat de agent zelf meestal uitmaakt, of dat de instructie wordt meegegeven om maar zoveel mogelijk prentjes te schrijven voor dit soort lichte overtredingen.

Groeten


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #657 Gepost op: 24 februari 2016, 20:29:07
Agent mag zelf kiezen of hij een boete uitschrijft of bij een waarschuwing houdt. Er is binnen de politie geen bonnenquotum meer. Dus de agent bepaald zelf of hij schrijft of niet. Daarnaast kan het wel zijn als in jouw gebied een actie gaande is dat er voor (bijvoorbeeld) door rood licht rijden voor iedereen een boete geschreven wordt waar je er anders met een waarschuwing er vanaf kwam.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #658 Gepost op: 24 februari 2016, 20:30:49
Zo leeg was de kruising niet. Er was toch ergens een agent die je door rood zag gaan...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Karrok

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #659 Gepost op: 24 februari 2016, 20:39:08
Citaat van: DiNozzo link=msg=1408628 date=1456342249
Zo leeg was de kruising niet. Er was toch ergens een agent die je door rood zag gaan...

De betreffende agent heeft mij zo'n 100m+ na de kruising staande gehouden op een politie scooter, die ten tijde dat ik die kruising overging zich niet bevond op een van de rijbanen op de kruising, en dus waarschijnlijk uit verdekte of stationaire staanplaats vertrokken is.

Maar bedankt voor de reacties :)