Een les die ik 22jaar geleden heb mogen volgen, en nog steeds schrijf ik alle verdachte dingen in mijn buurt op. Noem het maar een afwijking.
Tja, een afwijking die wel van belang kan zijn, blijkt alweer uit onderstaand artikel;
Agente zag verdachten van PurmerlandmoordenHAARLEM -
Een agente die in december vier verdachte mannen zag bij een rode Renault Megane op de Wijdevennen in Purmerland, noteerde het kenteken van deze auto. Vlak daarna werden twee vermoorde mannen gevonden op dezelfde parkeerplaats. Dat bleek dinsdag tijdens de zitting bij de rechtbank in Haarlem in de zaak van Amsterdammer Thomas L. (23), een van de verdachten van de drievoudige moord in Purmerland.
Het derde slachtoffer werd in januari gevonden in het Noord-Hollands Kanaal. Thomas L. reed in de rode Renault. Hij bracht hem na een uitzending van Opsporing Verzocht over de liquidaties naar de sloop. De alerte agente wist nog precies hoe laat ze de mannen had gezien bij de rode Renault, omdat ze net iemand naar de trein had gebracht, vertelde officier van justitie Henri Tillart.
Afrekening
Volgens de aanklager zaten de schutters in de auto van Thomas L. De Amsterdammer had telefonisch contact met een 34-jarige verdachte van de moorden. Deze man uit Amsterdam-Noord schoot zichzelf dood toen de politie hem wilde arresteren. Naast L., die van de rechtbank in de cel moet blijven, zitten ook Martijn W. (40) en Arnold van L. (45) uit Purmerend vast voor de Purmerlandmoorden. De politie is nog op zoek naar een andere verdachte van de liquidaties. Het OM gaat uit van een afrekening in de drugshandel en sluit meer aanhoudingen niet uit. De zaak wordt pas volgend jaar inhoudelijk behandeld.
Bron:
http://www.nu.nl/binnenland/2935065/agente-zag-verdachten-van-purmerlandmoorden.htmlMaar zal maar stoppen voor we helemaal afdwalen van het topic...