Vragen over verkeerswetgeving en boetes

Auteur Topic: Vragen over verkeerswetgeving en boetes  (gelezen 364752 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Mahad

• Forum gebruiker
Reactie #420 Gepost op: 18 juni 2013, 00:23:17
Gewoon even blauw-blauw of sirene aan doen en dan snappen ze vast dat ze aan de kant moeten. Of anders gebaar+blauw-blauw en sirene..
That's just the way it is.

zijlvaart67

• Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
Reactie #421 Gepost op: 18 juni 2013, 01:04:54
Dat kan prima, al kan je het 'niet opvolgen' dan nog immer niet vervolgen.

Het niet opvolgen moet nameljjk wel 'verwijtbaar' zijn, zoals dat zo mooi heet.. En Nederland kent die vorm niet..

Iemand in een 'niet politieauto' die druk loopt te gebaren en met een bankpas zwaait, moet naar de dokter..

Ik herken zo iemand niet als ambtenaar en zal er nooit en te nimmer voor stoppen.. Knappe Officier die mij dat durft te verwijten..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #422 Gepost op: 18 juni 2013, 10:48:27
Citaat van: Frank. link=msg=1174702 date=1371503622
Gewoon niet. Als je een voertuig in privétijd aan de kant wilt moet je even de MK bellen.

Je kan erover redetwisten of een politielegitimatie achter een raam van een rijdend voertuig volstaat als 'kenbaar.' Ik vind van niet, ik vind dat je minimaal de foto goed moet kunnen zien en het liefst de naam moet kunnen lezen.

Edit: idem bij een dienstauto zonder stopborden. Even via de porto om een auto erbij vragen.

Dus gewoon niet meer in een dienstvoertuig zonder stopborden rijden. Want volgens mij moet ik de overtreding doen ophouden en moet ik optreden bij het constateren van overtredingen. Dat gaat niet want ik moet er eerst een auto bij vragen, waardoor er een extra gevaarzetting voor het overige verkeer is.

Gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt in het mooie Amsterdamse, maar ik weet dat er eenheden zijn waar het wel voorkomt.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #423 Gepost op: 18 juni 2013, 11:03:55
Dus gewoon niet meer in een dienstvoertuig zonder stopborden rijden.
Rijdt er zoveel in als je wilt, beetje rare opmerking. Echter voor (verkeers)surveillance is een auto zonder stopborden gewoon niet te gebruiken.

Pully

• Senior gebruiker
Reactie #424 Gepost op: 18 juni 2013, 11:09:34
Citaat van: Frank. link=msg=1174805 date=1371546235
Rijdt er zoveel in als je wilt, beetje rare opmerking. Echter voor (verkeers)surveillance is een auto zonder stopborden gewoon niet te gebruiken.

Ik wil gewoon goed en volledig inzetbaar zijn voor de baas. Want dan werk in het prettigst. Ik hou er niet van om bepaalde dingen niet te kunnen doen, omdat de baas zijn zaakjes niet op orde heeft.

Dan maar niet naar buiten. Ik wacht wel tot er een voertuig is die wel inzetbaar is. Als de baas op zulke dingen wil besparen, dan zal die ook op de blaren moeten zitten.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #425 Gepost op: 18 juni 2013, 11:43:35
Het topic ging over privevoertuigen. Een burgerbakkie kan natuurlijk ook. Je kan mekkeren over het ontbreken van een transparant en dat je dan niet zou kunnen werken. Je kan ook wat extra tijd nemen en het betreffende voertuig volgen tot de eerste gelegenheid waar deze moet stoppen.
Ik zie het probleem niet zo (iets over een mug en een olifant).

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #426 Gepost op: 18 juni 2013, 12:13:12
Beetje jammer als degene die je volgt vanaf Amersfoort naar Amsterdam gaat.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #427 Gepost op: 18 juni 2013, 12:16:51
Citaat van: DiNozzo link=msg=1174818 date=1371550392
Beetje jammer als degene die je volgt vanaf Amersfoort naar Amsterdam gaat.
Op de snelweg wordt het lastig, BBK volgen er vanzelf verkeerslichten waar je er even achter/naast kan gaan staan om het eea verbaal uit te leggen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #428 Gepost op: 18 juni 2013, 12:25:08
Eigenlijk kan het volgens mij net zo simpel als vroeger, gewoon een "spiegelei" in de auto's meenemen. Bij mijn weten is dat ook nog steeds een officieel middel. ???
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Pully

• Senior gebruiker
Reactie #429 Gepost op: 18 juni 2013, 12:27:56
Citaat van: HIT link=msg=1174824 date=1371551108
Eigenlijk kan het volgens mij net zo simpel als vroeger, gewoon een "spiegelei" in de auto's meenemen. Bij mijn weten is dat ook nog steeds een officieel middel. ???

Dat durf ik je niet te zeggen, maar ik heb ze nog nooit zien liggen op het bureau.

Of komt het omdat wij in het Amsterdamse gewoon een beetje verwend zijn.  098uo