Handhaven voor R301 doen we steeds meer. En idd mensen snappen het niet. Standaard excuses zijn:
* "ruimte geven aan invoegend verkeer" (Ruimte geven? rechtdoor gaand verkeer heeft voorrang op afslaand verkeer.)
* "ik was aan het inhalen" (Inhalen doen we met een ruim snelheids verschil en niet met minder dan 5 kilometer per uur verschil.)
* "ik hinder toch niemand" (egoist!)
Wacht even, de eerste twee redenen vind ik redelijk valide (mits goed uitgevoerd).... Ik ga persoonlijk ook naar links als er rechts mensen aan het invoegen zijn met een lagere snelheid. (als er links ruimte is) Dat heet bij mij sociaal gedrag en verkeersinzicht en heeft niets te maken met een verkeersovertreding.
Zou je mij trouwens willen vertellen waar staat dat je
moet inhalen met een ruim snelheidsverschil? Als iemand 115 rijd en ik rij hem met 120 voorbij dan heet dat ook geen onnodig links rijden volgens mij.....
Het gaat erom dat je onnodig links rijd zonder reden, dus je tuft lekker op de linkerrijstrook terwijl er rechts ruimte zat is. Dat is waar het om gaat, niet de burger die even naar links gaat zodat het verkeer rechts rustig kan invoegen.