M.b.t. ruimte maken bij invoegen:Gelukkig worden er steeds meer doorgetrokken strepen aangebracht bij invoegers om dat idiote "ruimte geven" de kop in te drukken. Verkeerskundig gezien is het de grootste kolder om ruimte te maken voor invoegers. Het verkeer op de invoeger dient zijn snelheid aan te passen aan de gereden snelheid op de hoofdrijbaan en heeft daar een hele invoegstrook (ruim 300 meter invoeger!) voor tot de beschikking. Maar ja, dat schijnt niemand te begrijpen en de meeste bestuurders klappen de auto dan ook maar direct na het puntstuk (liefst nog over het puntstuk) de hoofdrijbaan op....
Laat ik nou zo'n idioot zijn die die ruimte geeft, vooral omdat ik mij aan de snelheid houdt en als iemand dus last van mij heeft rijdt hij/zij te hard. Tuurlijk zijn er die excessen die de auto gelijk naar rechts gooien, maar zou dit ook niet komen omdat ze er anders niet meer tussenkomen? En die 300m invoeger..... was het maar overal zo'n feest, ik weet bij A'dam, R'dam en Utrecht genoeg invoegers die niet eens 150m halen.
Mee-eens dat de invoeger zich moet aanpassen aan het overige verkeer.
Maar ook wordt vaak een doorgetrokken streep aan de linkerzijde aangebracht zodat men niet meer naar de rechterbaan mag, dus men werkt het ook zelf in de hand................
Daarnaast: ik reed vrijdag naar huis een les-auto met leerling (dat kon ik zien daar er duidelijk aanwijzingen werd gegeven door de instructeur) maakte ook ruimte, zodat een invoeger kon invoegen maar daardoor moest een links-rijdende-auto behoorlijk in de remmen.
Als er al door rij-instructeurs de verkeerde info wordt gegeven dan kan ik niet meer dé automobilist de schuld geven.
On-eens dat geen mens het meer begrijpt dat men zich moet aanpassen aan het overige verkeer, ik begrijp, weet en doe dat.............
Die ondoorbrokenstreep links voorkomt het "ja ik zit op de weg en heb dus voorrang op de invoeger" verklaringen op schadeformulieren. Uit onderzoek is ondermeer gebleken dat op de plaatsen waar ze zijn aangebracht beduidend minder ongevallen plaast vinden.
En wat betrefd de rijinstructeur, hij leert zijn leerling om veilig en zonder agressie door het verkeer te begeven. Dat die meneer erachter hard moet remmen daarover kan ik maar 1 ding zeggen: lul, je reed te hard en lette zeker niet op. Dit durf ik te zeggen omdat er geen rijinstructeur in Nederland een leerling zegt opzij te gaan zonder op het overige verkeer te letten. Tevens geeft hij geen verkeerde info, hij leert zijn client dat iedereen ruimte nodig heeft en dat als de ruimte er is die gegeven kan worden. Beleefdheid heet zoiets geloof ik.
En ja een invoeger moet zich aanpassen, maar een vrachtauto die wil invoegen, een auto met aanhanger/caravan enz. die niet sneller kunnen moet je dus maar laten barsten.....