Laten we dan vooral art 5 vergeten......
Want die geldt zowel voor de invoeger, de ruimte gever en de te hard rijder. Die is dus lastig voor iedereen.
Wanneer we gaan stoppen met beleefdheden in het verkeer dan pas wordt het verkeer gevaarlijk in mijn ogen.
Ik heb totaal niets tegen beleefdheden, defensief rijden, fouten opvangen e.d. maar ik heb wel iets tegen eigen rechter de hardrijder de schuld geven een ander moet maar rekening houden met mij en bewust de regels overtreden omdat................
En ik ga ook de discussie aan in het echie
Zo had ik laatst nog iemand aan het raampje die "verhaal" kwam halen omdat ik stopte op een gelijkwaardige kruising voor een fietser (= bestuurder die ik voorrang moet geven) deze zat niet op te letten en bijna achter op mij knalde.
Meneer vroeg aan mij bij welk pakje boter ik mijn rijbewijs had gekregen omdat ik stopte voor "maar een fietser"
Nadat ik "bleuband" had geantwoord proberen uit te leggen dat sinds jaar en dag ook een fietser voorrang heeft indien deze van rechts komt op een gelijkwaardige kruising .
Zijn reactie? Op zijn voor hoofd tikkend ....................
Mede hierdoor sterkt mijn mening dat een vijf of tien jaarlijkse theorie examen echt noodzakelijk is (ander topic)
Maar de vragen / opmerkingen / meningen in deze topic versterkt mijn mening meer en meer