Oké vraagje:
Mijn ouderlijk huis bevindt zich aan het rand van een middelgrote stad in de randstad. Achter ons hus bevindt zich een sloot en daarna een park. naast het huis bevindt zich een fietspad.
Nu hebben wij een konijn (als in huisdier) welke relgematig loosloopt in de tuin. Het beest ontsnapt niet (wil het geeneens) en is bang om het terrein af te gaan.
De gehele omgeving is een aanlijningsplicht welke niet wordt gehandhaafd door gemeente of politie. Nu is het al enkele malen gebeurd dat een hond of kat besluit om de tuin in te gaan om achter t beest aan te gaan. Bij de honden was het een keer een grote hond die door de heg en over t helje in de heg is gesprongen de tuin in. Door opletten van mijn ouders kon de hond worden weggejaagd. Hondenbezitter doet of zijn neus bloedt, konijn is van slag. Een andere keer stond even de poort open, hond naar binnen met eigenaar erachter aan waardoor het net weer goed ging. het lijkt me dat er op één of andere manier hier een overtreding gaande is want die honden hebben geen reet op ons terrein te zoeken en het is vind ik de verantwoordelijkheid van de baas dat dit niet gebeurd. Welke stappen kunnen hier tegen worden genomen?
Katten: lopen in tuin, over het algemeen wordt het konijn redelijk agressief hierover en tot nu toe was het konijn meer afschikwekkend dan de kat, maar alsnog, de kat staat op privé terrein en heeft hier niks te zoeken.
Nu belt mijn zusje zojuist op dat een vogelaar in het park bezig was en dat de roofvogel een aanval heeft uitgevoerd op het konijn. Het hondje van de buren sloeg alarm en mijn zusje is er tussen gesprongen. De vogelaar geeft aan dat de vogel dit niet zou doen maar konijn is wederom van streek, zusje over de rooie en in alle staten. Schijnt momenteel de politie aan t bellen te zijn.
Welke acties kunnen er respectivelijk voor case 1 (hond), 2 (kat) en 3 (roofvogel) worden genomen?