Niet helemaal mee eens. Als ik niet uit de weg kan, kan ik dat dus ook niet. Ik ga bijv. met een bus vol verkeersborden echt de berm niet in, de kans dat ik vast kom te zitten of dat ik kantel is daarvoor te groot.
"Moeten voor laten gaan" is dus in dat geval ook de verkeerde term, natuurlijk als er ruimte is dan moet je die geven maar zonder art. 5 te overtreden.
Maar dit is een leuk geval van "rek het artikel zo ver mogelijk uit".
Je kan het er mee eens zijn of niet. Maar in het artikel wordt er daadwerkelijk gesproken over het moeten voor laten gaan. Hoe jij dat doet is jou verantwoording. Doe je dat niet, dan heb je kans dat je er een herinnering van op de deurmat krijgt.
En om eerlijk te zijn proef ik in jou reactie ook een stukje ikke, ikke, ikke mentaliteit. Helaas krijgen we steeds meer van dat soort mensen. Maar dat zijn wel de mensen die klagen dat wij (hulpverleners) in hun ogen te laat ter plaatse zijn. Maar dat komt mede door zulk gedrag, van ik ga niet aan de kant vanwege dit of dat.
Het is heel simpel je hoort sirene en ziet blauw, dan aan de kant. Hoe je dat doet is niet mijn probleem. Maar doe je het niet, dan is het wel mijn probleem en dat zal je dan merken ook. Je zult dan ook voor 100% zeker een herinnering thuis gestuurd krijgen a 220 euro.