Politieagenten opgepakt na bedreiging zwerver - Rotterdam

Auteur Topic: Politieagenten opgepakt na bedreiging zwerver - Rotterdam  (gelezen 2393 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Gepost op: 27 augustus 2010, 15:22:37
Politieagenten opgepakt na bedreiging zwerver

ROTTERDAM - Twee agenten van het korps Rotterdam-Rijnmond zijn dinsdagochtend aangehouden. Justitie verdenkt de agenten van wederrechtelijke vrijheidsberoving en bedreiging. De twee mannen (33 en 25 jaar), zijn vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris en voor veertien dagen in bewaring gesteld. Dat heeft het Openbaar Ministerie gemeld. De twee zouden vorig jaar een dakloze man in een politiebus hebben meegenomen uit Bleiswijk naar een afgelegen locatie. Daar zouden ze hem hebben bedreigd met een vuurwapen.

Het voorval kwam aan het licht nadat een van de twee agenten het meldde bij zijn leidinggevende

Bron: www.nu.nl




Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2010, 18:26:22
Dit plaatst de slogan ROTTERDAM DURFT!!! wel in een iets ander daglicht... :-X
greetz,  Enrique


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #2 Gepost op: 27 augustus 2010, 18:27:23
Nogal omgekeerde wereld.. best bizar.. niet bepaald het goede voorbeeld en ook niet goed voor de naam van het korps  :|
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2010, 19:06:32
We kennen niet beide kanten van het verhaal, maar dit is op het eerste gezicht niet best. :-\

Wie is dan ook zo slim om het bij z'n chef op te biechten....? Of misschien toch wroeging.
Freude am Fahren


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2010, 19:08:50
(...)

Wie is dan ook zo slim om het bij z'n chef op te biechten....? Of misschien toch wroeging.

Blijkbaar een goede agent die gevoel heeft dat dit ver over de acceptabele lijn is... Of vind jij dat dit normaal is... ::) :-X


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #5 Gepost op: 27 augustus 2010, 19:12:31
Wie is dan ook zo slim om het bij z'n chef op te biechten....?
Je zet het neer alsof het cynisch bedoeld is. Echter ik ben van mening dat het inderdaad slim is om jezelf te melden. En tja, of het slim is om het in de eerste plaats te doen, mag duidelijk zijn.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #6 Gepost op: 27 augustus 2010, 19:28:47
Ho ho,

Even wat recht zetten hierde strekking van mijn opmerking is juist dat het niet normaal is, zoals ik de artikelen lees heeft een van de twee betrokken agenten de boel opgebiecht. Dat kan 2 redenen hebben, wroeging of als je biecht valt hopelijk de straf mee. Bij de eerste is er misschien nog plaats voor zo'n iemand (toch een hart, of een meeloper onder druk van een ervaren collega) de andere reden is wat mij betreft tbs. (afhankelijk van het verhaal natuurlijk).
Laat ik afsluiten met de herhaling dat ik natuurlijk het hele incident afkeur. Klanten behandel je met respect al is het lang niet altijd wederzijds.

Prof.
Freude am Fahren


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #7 Gepost op: 27 augustus 2010, 19:32:49
Ben blij dat je er net zo over denkt O0

Het was ook geen aanval, ik legde uit hoe je zin "Wie is dan ook zo slim om het bij z'n chef op te biechten....?" op te vatten is. Het lijkt namelijk dat je het dom vindt (omdat je 'slim' schrijft) dat één van de twee zich meldde.


Maar goed; twee zielen, één gedachte, back on topic ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #8 Gepost op: 28 augustus 2010, 00:20:21
Politieagenten aangehouden

27 augustus 2010 - Arrondissementsparket Rotterdam

Twee agenten van het regiokorps Rotterdam-Rijnmond zijn dinsdagochtend aangehouden op verdenking van wederrechtelijke vrijheidsberoving en bedreiging. De twee mannen, van 33 en 25 jaar, zijn vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris en voor 14 dagen in bewaring gesteld.

De twee worden ervan verdacht vorig jaar een dakloze man in een politiebus te hebben meegenomen uit Bleiswijk naar een afgelegen locatie. Daar zou de man ook nog bedreigd zijn met een (politie)vuurwapen.

Het voorval kwam aan het licht omdat een van de twee het meldde bij zijn leidinggevende. Daarop is het onderzoek gestart.

Bron: OM


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #9 Gepost op: 28 augustus 2010, 09:58:01
Mooi hebben we dat helder O0

Lijkt een beetje of ze teveel geinspireerd zijn door Bosco uit Third Watch. Die had af en toe ook van die nare acties.
Freude am Fahren