De uitrusting die ik noemde gebruik ik bij meerdaagse tochten in het buitenland, en dan bij name in Canada, Alaska, Groenland, etc. Landen waar beren voorkomen, dan is deze kit zekere een goede basis. Natuurlijk in Nederland draag ik geen jachtgeweer, elektronische afweer syteem en rookgranaten bij mij. De rest is verplicht binnen het certificatie orgaan waar vanuit ik moet werken.
Om nog even terugtekomen op de Epirb, dit staat zo duidelijk omschreven in de richtlijnen waar ik mijn aan moet houden. Ik heb de tekst even uit het handboek gehaald:
EPIRB (Emergency Position Indicating Radio Beacon)
This portable device will send a distress signal to a Search and Rescue satellite when activated,
along with position coordinates.
EPIRB’s should be promptly registered with the Canadian Forces at
http://www.canadianbeaconregistry.forces.gc.ca/Logon.asp. This will help prevent false alerts
by allowing the Canadian Forces, or any Search and Rescue organization, to get in touch with
the designated contact person in the event of activation to verify that the device was not activated
in error.
Note: Should you wish to test your EPIRB, this shall only be done during the first 5 minutes of
every hour.
Ik kreeg nu weer een reactie omtrent RI&E, nu even voor de duidelijkheid. Tijdens het organiseren van tochten en evenemten maak ik gebruik van safety policy, safety procedures, guide procedures enzo voort, dit heet in het engels Risk management, eigenlijk gewoon te vergelijken met de RI&E en alleen stuk meer toegericht op mijn vakgebied. Wanneer ik deze opstel weet ik ook wat de gevaren zijn en hoe te beperken, maar er komt niet aan bod natuurlijk. Van je moet zo veel pleisters meenemen, of 2 meter drukverband, etc.
Daarom vraag ik het hier nogmaals, wie weet exact wat er nodig is voor ongeveer 100 deelnemers in een ehbo set? Zijn hier regels voor?
bedankt,
Erwin