Mogelijke terroristen gepakt op Schiphol - Schiphol 30-08-2010

Auteur Topic: Mogelijke terroristen gepakt op Schiphol - Schiphol 30-08-2010  (gelezen 5105 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #10 Gepost op: 31 augustus 2010, 16:12:47
Hier een filmpje van RTL met beelden van de arrestatie vanuit het vliegtuig.

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2010/week35/Tue11.arrestatie-terreurverdachten.xml


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #11 Gepost op: 31 augustus 2010, 16:38:01
Dit is allemaal weer overdreven ophef om niets. Ik word moe van dit soort berichten. De werkelijkheid is dat het terrorismegevaar gelukkig minimaal is. Je kan niet zomaar een vliegtuig opblazen. Al waren ze het daadwerkelijk van plan geweest, dan nog was de kans van slagen minimaal geweest. Maar de media-aandacht is wederom enorm voor echt helemaal niets. Ik wantrouw dit soort berichten op voorhand, omdat het verleden maar al te vaak bewezen heeft dat mensen vals beschuldigd zijn of het gewoon amateurs waren waar geen enkele dreiging van uitging.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #12 Gepost op: 31 augustus 2010, 16:46:20
Dit is allemaal weer overdreven ophef om niets. Ik word moe van dit soort berichten. De werkelijkheid is dat het terrorismegevaar gelukkig minimaal is. Je kan niet zomaar een vliegtuig opblazen. Al waren ze het daadwerkelijk van plan geweest, dan nog was de kans van slagen minimaal geweest. Maar de media-aandacht is wederom enorm voor echt helemaal niets. Ik wantrouw dit soort berichten op voorhand, omdat het verleden maar al te vaak bewezen heeft dat mensen vals beschuldigd zijn of het gewoon amateurs waren waar geen enkele dreiging van uitging.

Tuurlijk, terrorisme is helemaal niet mogelijk in Nederland. Het is allemaal hartstikke veilig. Onzin idd wat ze hier doen. Word eens wakker en kijk eens naar de feiten in de landen om ons heen. Kun je deze ongefundeerde uitspraken ook misschien eens onder bouwen met argumenten??


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #13 Gepost op: 31 augustus 2010, 17:38:34
Dit is allemaal weer overdreven ophef om niets. Ik word moe van dit soort berichten. De werkelijkheid is dat het terrorismegevaar gelukkig minimaal is. Je kan niet zomaar een vliegtuig opblazen. Al waren ze het daadwerkelijk van plan geweest, dan nog was de kans van slagen minimaal geweest. Maar de media-aandacht is wederom enorm voor echt helemaal niets. Ik wantrouw dit soort berichten op voorhand, omdat het verleden maar al te vaak bewezen heeft dat mensen vals beschuldigd zijn of het gewoon amateurs waren waar geen enkele dreiging van uitging.

Er zijn legio mogelijkheden om een vliegtuig te laten crashen. Ik zal ze hier niet noemen maar neem van mij aan dat je niets van buitenaf nodig hebt.

Voorts heb je het over amateurs. Harvey Lee Oswald was een slechte schutter, Hitler was een eenvoudige korporaal tijdens WOI en Volkert van der G. was een mislukte dierenactivist. Wat hebben deze figuren overeen? Ze waren ondanks hun amateurisme in staat tot verschrikkelijke dingen. Juist diegenen die buiten de  "doelgroep" van vermoedelijke terroristen/criminelen vallen zijn het gevaarlijkst. Als je geen amateur bent val je op.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 31 augustus 2010, 18:56:33
(...)Juist diegenen die buiten de  "doelgroep" van vermoedelijke terroristen/criminelen vallen zijn het gevaarlijkst. Als je geen amateur bent val je op.

Dus hebben alle fysieke maatregelen dan wel zin... ;)


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #15 Gepost op: 31 augustus 2010, 19:08:08
Je filtert de echt domme lui er wel uit. Een bom of wapen meeslepen is niet meer mogelijk dus dat vang je wel af. Amateurs echter kunnen best intelligent zijn, en dat filter je niet weg :)
Bijdragen op persoonlijke titel.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #16 Gepost op: 31 augustus 2010, 20:25:06
Ik hoorde dat het aan elkaar tapen van voorwerpen veel gedaan wordt door die lui. Welk kadootje hoort bij wie. Een test daar geloof ik niets van. Mensen zat die zichzelf willen opblazen, volgens mij gaan ze meteen op hun doel af en niet testen.

Henk


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #17 Gepost op: 31 augustus 2010, 20:38:52
Alle ophef was dus ook echt voor niets, is nu duidelijk. Het was dus weer de zoveelste hype.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 31 augustus 2010, 20:45:23
Alle ophef was dus ook echt voor niets, is nu duidelijk. Het was dus weer de zoveelste hype.

Als je nou in het vervolg ook geen reactie plaatst ... Dan is dat ook niet voor niets  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #19 Gepost op: 31 augustus 2010, 20:53:39
Er zijn legio mogelijkheden om een vliegtuig te laten crashen. Ik zal ze hier niet noemen maar neem van mij aan dat je niets van buitenaf nodig hebt.

Voorts heb je het over amateurs. Harvey Lee Oswald was een slechte schutter, Hitler was een eenvoudige korporaal tijdens WOI en Volkert van der G. was een mislukte dierenactivist. Wat hebben deze figuren overeen? Ze waren ondanks hun amateurisme in staat tot verschrikkelijke dingen. Juist diegenen die buiten de  "doelgroep" van vermoedelijke terroristen/criminelen vallen zijn het gevaarlijkst. Als je geen amateur bent val je op.

Het is uitgesloten dat een amateur een vliegtuig kan opblazen. Als hij dat wel kan, is het dus een professional. Iemand die intelligent is en weet hoe je veiligheidsmaatregelen kan omzeilen. De kapers van 11 september kan je moeilijk amateurs noemen, die waren intelligent en zeer goed getraind. Amateurs kunnen heel veel ellende veroorzaken, maar dan heeft het vaak niks met terrorisme te maken. De aanslag van koninginnedag werd uitgevoerd door een gek/amateur, maar had geen terroristisch oogmerk. Ik denk ook dat die gekken een grotere bedreiging vormen dan terrorisme opzich. We moeten gewoon helder het onderscheid blijven maken tussen terrorisme en gekken. Ik denk dat de kans dat een gek een school binnenloopt en een bloedblad aanricht op dit moment groter is dan dat er een terroristische aanslag wordt gepleegd.