0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.
Als dit er komt, gok ik zo maar dat Amsterdam alsnog een eigen locatie blijft behouden. Het is en blijft voor alle hulpdiensten een van de drukste meldkamers van het land.
Hoeveel drukker dan een regio als Rotterdam-Rijnmond? Dat is ook best een grote regio en gaat in de toekomst mogelijk samen met Zuid-Holland-Zuid. Het lijkt me dat Amsterdam prima samen zou kunnen gaan met Zaanstreek-Waterland. Zo druk is die regio nu ook weer niet.
Tja, de politieregio's worden gelijk getrokken met die van justitie, dat worden er 10. Er wordt hier gezegd dat ze naar 10 meldkamers gaan. Ziet iemand de overeenkomsten?
Ik ga ook voor 10 en stel dat die er komen, dan wordt AA veel groter. (incl. ZAWA, NHN, KLD incl. Schiphol) Ik zou er niet van opkijken. Vul de andere 9 zelf maar in.
En de werkende link:http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/brochures/2011/03/31/politieregios-oud-en-nieuw.htmlDeze indeling is overigens al een paar maanden duidelijk. Amsterdam is de enige regio die precies hetzelfde blijft, de andere 25 regio's worden met andere regio's samengevoegd (ja, ook het KLPD verdwijnt in de huidige vorm).
Eén Gemeenschappelijke meldkamer Amsterdam-Amstelland Vanaf half december 2012 werken de meldkamers van brandweer, politie en de ambulancedienst in de Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland gezamenlijk onder één dak. De voorbereidingen draaien op volle toeren. De sloopwerkzaamheden op de nieuwe locatie op de Elandsgracht zijn begonnen. De eerste opleidingen voor de centralisten zijn afgerond. En op 7 mei tekende het Veiligheidsbestuur de samenwerkingsconvenanten voor de gemeenschappelijke meldkamer. Cecile Kosterman van de politie Amsterdam-Amstelland werd officieel benoemd als directeur van de gemeenschappelijke meldkamer.lees verder