Gemeenschappelijke meldkamer (GMK) Amsterdam-Amstelland

Auteur Topic: Gemeenschappelijke meldkamer (GMK) Amsterdam-Amstelland  (gelezen 42919 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #50 Gepost op: 26 november 2012, 14:25:59
Verdwijnen de meldingen van P2000 of gaan ze er anders uit zien ?

Als ze verdwijnen zijn de verschillen makkelijk aan te geven en is dit een prijsvraag van niks.  98uiye

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #51 Gepost op: 26 november 2012, 14:33:18
Als ze verdwijnen zijn de verschillen makkelijk aan te geven en is dit een prijsvraag van niks.  98uiye

Remco
Tsja, dat is waar.
Zou handig zijn als ze bijv. Reanimatie in de melding zouden zetten bij een reanimatie, reactie is dan veel sneller. Maar we zullen zien.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #52 Gepost op: 26 november 2012, 14:39:01
Ja, de centralisten draaien 24 uurs diensten... Het heeft zijn voordelen hoor.. Maar de 8 uurs diensten zijn ook niet erg..

Kan best zijn dat het zijn voordelen heeft een 24 uurs dienst maar op een meldkamer vind ik het echt onverantwoord.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #53 Gepost op: 26 november 2012, 14:47:18
Kan best zijn dat het zijn voordelen heeft een 24 uurs dienst maar op een meldkamer vind ik het echt onverantwoord.

lekker onderbouwd antwoord ook... Weet je dan ook hoe een dagindeling van de centralisten er uit ziet of baseer je je mening op eigen aannames? Blijkbaar weet je dat niet, te merken aan je mening...

Ben benieuwd waar je het "onverantwoorde" op baseert... Blijkbaar snap je het dan beter dan de veiligheidsregio, die doet dus maar wat..?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #54 Gepost op: 26 november 2012, 15:12:26
Kan best zijn dat het zijn voordelen heeft een 24 uurs dienst maar op een meldkamer vind ik het echt onverantwoord.

De beste stuurlui?


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #55 Gepost op: 26 november 2012, 16:03:05
Hoe zit een 24 uursdienst van een centralist er dan uit? Ik neem aan dat een centralist geen 24 uur aan de knoppen zit  :-\
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #56 Gepost op: 26 november 2012, 17:15:18
Dat klopt, geen 24 uur aan tafel.. De dienst is verdeeld in dagdelen, ochtend, middag, avond, nacht, waarbij je altijd een van de gedeeltes aan tafel zit, en de andere gedeeltes bezig bent met andere taken voor de meldkamer, alsmede huishoudelijke taken..  Daarbij zijn die centralisten dus paraat voor drukte. Zo onverantwoord is dat dus niet...


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #57 Gepost op: 26 november 2012, 18:37:22
Correct, de eerste aanpassingen op de huidige MKA worden al doorgevoerd. Voor de P2000 kijkers zal het dus ook veranderen.

Ik zeg, prijsvraag: Zoek de verschillen?
VWS..


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #58 Gepost op: 26 november 2012, 20:36:03
Tsja, dat is waar.
Zou handig zijn als ze bijv. Reanimatie in de melding zouden zetten bij een reanimatie, reactie is dan veel sneller. Maar we zullen zien.

Helaas, meldingsclassificaties zullen niet worden meegenomen in de alarmering. Maar laten we niet tever vooruit lopen.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #59 Gepost op: 2 december 2012, 20:45:21
Tsja, dat is waar.
Zou handig zijn als ze bijv. Reanimatie in de melding zouden zetten bij een reanimatie, reactie is dan veel sneller. Maar we zullen zien.

Probeer je nou te zeggen dat de reactie van het ambulancepersoneel sneller is als er reanimatie in het scherm staat?
Dus met andere woorden, op meldingen waar geen reanimatie in het scherm staat reageerd men minder snel?

Hele bijzondere uitspraak  ::)