Gemeenschappelijke meldkamer (GMK) Amsterdam-Amstelland

Auteur Topic: Gemeenschappelijke meldkamer (GMK) Amsterdam-Amstelland  (gelezen 42920 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #70 Gepost op: 4 december 2012, 12:19:59
Conclussie: Normaal zijn ze al snel maar als er bijv. reanimatie in de melding staat zijn ze nog sneller (In mijn regio dan)Als je het niet snapt jammer dan. Ik ga het niet 100 keer uitleggen.

Wat is de conclusie? En waarop is dat gebasseerd. De enige conclusie uit jou posting is: Als er een reanimatie is reageren ze sneller als dat er niet in staat. Dus als er een melding is waar niet in staat reanimatie, reageren ze minder snel (trager) dan wanneer er wel staat dat het een reanimatie.

Het is dan wel heel opvallend dat er meerdere forumleden het dan niet zouden snappen.

Je zegt het niet, maar toch zijn ze sneller volgens jouw.. snap je zelf nog wel wat je zegt?

Probeer je nou te zeggen dat de reactie van het ambulancepersoneel sneller is als er reanimatie in het scherm staat?
Dus met andere woorden, op meldingen waar geen reanimatie in het scherm staat reageerd men minder snel?

Hele bijzondere uitspraak  ::)

Hierboven 2 voorbeelden van andere leden.

Het lijkt het er dus meer op dat je jezelf taaltechnisch niet goed uitdrukt. Want zoals meerdere keren dus gezegd is. Je blijft jezelf tegen spreken.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #71 Gepost op: 4 december 2012, 12:26:16
Ach jongens, wat een gemie...... toch weer.

Het zelfde als met een automaatje bij de brandweer: brandweer rent echt wel, maar als blijkt dat er daadwerkelijk brand is, dan gaat het allemaal net een stapje harder. Wie niet snapt hoe dat bij reanimaties is... nou ja, laat maar.  98uiye
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #72 Gepost op: 4 december 2012, 12:54:36
"Vind ik leuk"   O0


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #73 Gepost op: 4 december 2012, 13:05:07
Een aantal off-topic berichten is verwijderd. Inmiddels is duidelijk hoe Bas het bedoeld heeft. Vriendelijk verzoek is dan ook om weer on topic te gaan. Off-topic berichten zullen worden verwijderd.

VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #74 Gepost op: 4 december 2012, 13:38:47
p2kflex
09:25:48 04-12-12GROUP-1LIFELINER 1  / MMT INZET VOOR MKA :NHN, M-10-C
0120901MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Traumaheli Lifeliner 1 / MMT 901)
p2kflex
10:46:54 04-12-12-ALPHA-A1 13901 MMT INZET ROTTERDAM DORDTSESTRAATWEG 472 H 19 B
0120901MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Traumaheli Lifeliner 1 / MMT 901)


Is het nieuw dat je bij de LFL01 net als LFL02 kan zien wanneer ze met de auto gaan en wanneer ze met de heli ? of is het eenmalig...

De CPA Amsterdam is sinds vandaag over op GMS, dus wie weet...

Zie ook : http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=43576


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #75 Gepost op: 4 december 2012, 14:26:25
De CPA Amsterdam is sinds vandaag over op GMS, dus wie weet...

Zie ook : http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=43576
Ik denk dat dat het ook was wat het verschil maakte, de oude manier van pagen vs de nieuwe... maar ik ben benieuwd wat allemaal de verschillen zijn, ik zie ook geen testberichten meer, het ritnummer is uit de melding en de afdeling is verschenen bij de B-ritten... als ik het goed heb gaan de ritnummers nu ook niet meer resetten om 00.00 uur, dat zullen nog nummers worden, ruim boven een ton volgens mij.. :-X
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #76 Gepost op: 4 december 2012, 14:38:25
Ik denk dat dat het ook was wat het verschil maakte, de oude manier van pagen vs de nieuwe... maar ik ben benieuwd wat allemaal de verschillen zijn, ik zie ook geen testberichten meer, het ritnummer is uit de melding en de afdeling is verschenen bij de B-ritten... als ik het goed heb gaan de ritnummers nu ook niet meer resetten om 00.00 uur, dat zullen nog nummers worden, ruim boven een ton volgens mij.. :-X
Haaglanden zit rond de 93000, Rotterdam-Rijnmond 95000. Rond O&N inderdaad rond de ton.


Dirtdiver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 469
Reactie #77 Gepost op: 4 december 2012, 15:00:04
We zullen het wel zien hoe wordt met de LFL meldingen.
Kennemerland zit nu op de RITNR 50852.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #78 Gepost op: 4 december 2012, 17:33:06
Ik zie minder alarmeringen dan voorheen. Gaan niet meer alle ambulances over P2000, maar een deel ook over C2000?


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #79 Gepost op: 4 december 2012, 17:48:05
Ik zie minder alarmeringen dan voorheen. Gaan niet meer alle ambulances over P2000, maar een deel ook over C2000?

Nee er kan ook aanrijdend een rit opgegeven worden

Citaat
A1 13103 13122 AMSTERDAM Weesperzijde 59 hs
 0120103 Ambu 13-103 (Ambulance Amsterdam)
 0120122 Ambu 13-122 (Ambulance Amsterdam)

zoals je ziet worden beide eenheden gezamelijk gealarmeerd. Een logisch effect van een reanimatie inzet

Citaat
A1 13901 veendam kleine zwaan 2 x-06-A (MMT Inzet: Noord-Nederland ANN-MMT-2 003)
 0120901 MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Traumaheli Lifeliner 1 / MMT 901)

vernieuwd alarmering van MMT inclusief de snelcode van de gespreksgroep
Elke hulpverlening start met communicatie.