Eindelijk weer een update kunnen maken voor deze casus tussen school, en werk door. Mijn excuus voor het lange wachten hierop. Dit is de update waarmee deze casus eindigt. Ik wil iedereen die heeft meegelezen, heeft meegedacht, en gereageerd in deze casus bedanken hiervoor.
Samenvatting:
Na een lange discussie vindt de centralist een oplossing waar ook de moeder van het slachtoffer zich in kan vinden. Gezien de drukte bij de ambulancedienst wil hij geen ambulance sturen omdat hier geen echteindicatie voor is. Maar besluit dat het slachtoffer op de SEH terecht kan op eigengelegenheid als er ook een ehbo-er meegaat.
Update:
Na overleg met je collega besluiten jullie dat er 2 ehbo-ers op het evenement moeten zijn. Daarom kan er geen ehbo-er mee in de auto. Dit geef je aan bij de centralist. Hij vindt het goed dat het slachtoffer op eigen gelegenheid naar het ziekenhuis gaat.
De auto wordt gehaald, en het slachtoffer stapt samen met een vriendin achterin. Moeder rijdt.
Feedback uit het ziekenhuis:
Na controle op de SEH blijkt geen echte diagnose te zijn gevonden. Verschillende onderzoeken lieten geen bijzonderheden blijken. Wel viel op dat het slachtoffer een licht verhoogde pols had.
Omdat het slachtoffer dit voor het eerste meemaakte heeft de arts besloten dat het waarschijnlijk een insult, of flauwte zou kunnen zijn. Het slachtoffer mocht korte tijd later het ziekenhuis verlaten. Wanneer er weer klachten ontstaan, zal de huisarts verder helpen.
Wat ik wel vreemd is dat de 112 centralist geen ambu indicatie ziet maar wel verwijst naar de SEH ipv huisarts, persoonlijk zou ik naar de achtergrond daarvan gevraagd hebben
Dat is een compromis tussen de centralist, en moeder. Want de moeder van het slachtoffer wou perse een ambulance zien komen. En de centralist vond het verhaal geschikt voor de huisarts. Om de discussie niet onnodig lang verder te laten slepen, en de 112 lijn weer vrij te maken (ze hing al bijna 10 minuten aan de lijn).
Toch nog even vragen. Haar pupilreactie. Hoe is die?
Pupilreactie is normaal
wat voor soort hoofdpijn is het?
als ik het goed begrijp is de hoofdpijn van voo0r naar achter verschoven
heeft ze ooit een migrene aanval gehad of zit ze op dit momment in haar maandelijkse periode
- Soort hoofdpijn: het slachtoffer heeft pijn in het achterhoofd. Omschrijft het als Het voelt alsof ik een kater heb.
- Het slachtoffer is niet bekend met migrene, en zit toevallig niet in haar maandelijkse periode.
Tot slot zou ik graag via PM feedback willen ontvangen op de casus die ik hier heb geplaatst. Ik ben namelijk benieuwd naar wat jullie vonden van de casus op zich, en de manier waarop ik de casus heb opgezet, en geleid?