Ministerie van Binnenlandse Zaken zegt vertrouwen in C2000 DMO op

Auteur Topic: Ministerie van Binnenlandse Zaken zegt vertrouwen in C2000 DMO op  (gelezen 14594 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #20 Gepost op: 2 september 2010, 15:35:07
Zijn er geen zendamateurs die met hun vereniging een goed voorstel kunnen doen?  8)

(Voorspelde) amateuristisch dat is het tot heden al, nu bij defensie te biecht, zij beschikken ook over kennis en kunde voor verbindingen onder alle omstandigheden. Er zit echter ook daar een maar aan, het blootstellen van elektronische apparaten en randapparatuur aan (buitengewoon extreme temperaturen) kent zijn/haar grenzen om het even simpel te houden.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #21 Gepost op: 2 september 2010, 16:05:34
Vooralsnog lijkt de temperatuur niet als probleem erkend te worden, maar gaat het vooral over de ontvangst.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #22 Gepost op: 2 september 2010, 16:29:24
Vooralsnog lijkt de temperatuur niet als probleem erkend te worden, maar gaat het vooral over de ontvangst.

Mij geheel bekend, het is echter het totaal plaatje wat niet voldoet, lees ook de reacties.

Defensie, met name de Dienst Speciale Interventie DSI (Be Pepared) heeft ruime ervaring met communicatie (Qua Patet Orbis) op het land, in de lucht, op en onder water, maar ook in complexe verblijfsruimte en onder alle omstandigheden.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #23 Gepost op: 2 september 2010, 16:31:30
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar mijn idee zou zijn om; een sterke multi-band radio te pakken er een TETRA chip bij te stoppen en het geheel in de vorm van die APX porto te gieten. :) Dat is dus ongeveer hetzelfde idee als je steeds vaker in de VS ziet, echter verschillen die systemen toch behoorlijk van TETRA.

Dat je naast TMO en DMO ook nog AMO (analog mode operation 0098) of zoiets erbij hebt, en je kan er ook nog mee op het netwerk mocht je dat nodig vinden. 998765

(Maar of het dan ook nog volgens de regeltjes en certificering is...)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #24 Gepost op: 2 september 2010, 16:36:12
Mij geheel bekend, het is echter het totaal plaatje wat niet voldoet, lees ook de reacties.

Defensie, met name de Dienst Speciale Interventie DSI (Be Pepared) heeft ruime ervaring met communicatie (Qua Patet Orbis) op het land, in de lucht, op en onder water, maar ook in complexe verblijfsruimte en onder alle omstandigheden.

DSI is onderdeel van de KLPD weetje 0098 Ik denk dat je het Korps Mariniers bedoelt en dan de MARSOF in het bijzonder. En de Unit Interventie Mariniers, van de MARSOF, is dan operationeel weer onderdeel van de DSI ;) (Om het even simpel te houden enzo... )


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #25 Gepost op: 2 september 2010, 16:54:13
DSI is onderdeel van de KLPD weetje 0098 Ik denk dat je het Korps Mariniers bedoelt en dan de MARSOF in het bijzonder. En de Unit Interventie Mariniers, van de MARSOF, is dan operationeel weer onderdeel van de DSI ;) (Om het even simpel te houden enzo... )

Schrijf rustig mee en mocht je van mening zijn dat er een onjuistheid staat vertel het, ik ben en blijf van mening niet, het ging overigens over vertrouwen in C2000/DMO ik gaf slechts aan welke diensttak de meeste ervaring heeft en in plaats bij amateurs te raden te gaan zou ik dit onderdeel aanbevelen.

Waren de gezichtjes in de uitverkoop vandaag of zijn het uw visuele hulpmiddelen bij tekst verklaring, graag willen plakken kan natuurlijk ook?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #26 Gepost op: 2 september 2010, 17:32:58
Schrijf rustig mee en mocht je van mening zijn dat er een onjuistheid staat vertel het, ik ben en blijf van mening niet, het ging overigens over vertrouwen in C2000/DMO ik gaf slechts aan welke diensttak de meeste ervaring heeft en in plaats bij amateurs te raden te gaan zou ik dit onderdeel aanbevelen.

Waren de gezichtjes in de uitverkoop vandaag of zijn het uw visuele hulpmiddelen bij tekst verklaring, graag willen plakken kan natuurlijk ook?

Ik weet niet vanuit welke ervaring of functie u spreekt, ik dacht echter dat u wat zaken door elkaar haalde. Zelf ben ik geen ingewijde in die organisaties, ik ben alleen wel enigsinds geintresseerd in dat soort zaken en heb zodoende het nodige gelezen. En over de gezichtjes; die dienen toch om de manier van non verbale communicatie over te brengen, zoals hier dat ik het niet op negatieve of denegerende wijze bedoel.

Verdere persoonlijke reacties of vragen aan mijn adres graag via PM.

Als u verder op de hoogte bent van de middelen voor 'object' verbindingen binnen defensie, welke relevant zijn voor dit onderwerp, ben ik daar verder wel in geintreseerd.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #27 Gepost op: 2 september 2010, 19:11:13
Als u verder op de hoogte bent van de middelen voor 'object' verbindingen binnen defensie, welke relevant zijn voor dit onderwerp, ben ik daar verder wel in geintreseerd.

Ik ook.

Bij de KMar en de Landmacht wordt (o.a.) voor beveiliging gebruik gemaakt van c-2000 waarbij 99% in TMO plaatsvind.
DMO wordt voornamelijk gebruikt bij lokale oefeningen en voor zover ik begrepen heb is dat door gebruik van een gateway (Bij de Landmacht) heel goed te doen.

Misschien dat Sylvester86 iets kan roepen over verbindingen bij de KLu?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #28 Gepost op: 2 september 2010, 21:13:40
Citaat
Inderdaad, wij gebruiken de porto's van EADS en die zijn prima in het gebruiksgemak. Als je een Nokia telefoon kunt bedienen, kun je ook met de porto's overweg. De truc met de oortjes is het kabeltje aan de binnenkant van de nekflap te laten lopen, en niet aan de buitenkant. Zo blijft het kabeltje beschermt van de hitte en smelt deze niet.
Het gebruiksgemak hangt ook samen met de gebruiker. In onze regio is duidelijk verschil te zien tussen gebruikers die veel een porto hanteren en veel moeten schakelen,  en de mensen die zo'n ding alleen maar aan en uit zetten. Doordat men weinig met het apparaat werkt, vindt men het vaak snel een onding omdat ze de handigheid niet beheersen.
Nee mijn mensen kunnen wel een I-phone bedienen, een MDT systeem, en met PC's werken. Krijgen internet op de Mobile telefoon maar zijn te achterlijk om de C2000 portofoon te bedienen. Bedankt voor je vertrouwen.
Denk je werkelijk dat wij het snoertje van de helmset buitenlangs hebben lopen...... Bij de oude sets zat het oortje van de speaker bij je oor en je spreekmembraam boven op je hoofd(schijnt iets met je fontanel of zo te maken te hebben) In elk geval goed duidelijk te verstaan. Nu zit het spreekgedeelte ook bij je oor, en moet de microfoon het geluid via je ademluchtmasker oppikken. Hoe denk je dat dat te verstaan is..? En nee er was destijds niets anders leverbaar!
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #29 Gepost op: 3 september 2010, 10:01:09
Nee mijn mensen kunnen wel een I-phone bedienen, een MDT systeem, en met PC's werken. Krijgen internet op de Mobile telefoon maar zijn te achterlijk om de C2000 portofoon te bedienen. Bedankt voor je vertrouwen.
Denk je werkelijk dat wij het snoertje van de helmset buitenlangs hebben lopen...... Bij de oude sets zat het oortje van de speaker bij je oor en je spreekmembraam boven op je hoofd(schijnt iets met je fontanel of zo te maken te hebben) In elk geval goed duidelijk te verstaan. Nu zit het spreekgedeelte ook bij je oor, en moet de microfoon het geluid via je ademluchtmasker oppikken. Hoe denk je dat dat te verstaan is..? En nee er was destijds niets anders leverbaar!

Mijn excuus, schijnbaar heb ik de indruk gewekt dat ik alle regio's over een kam scheer. Dit is wat ik constateer bij ons in de regio. Er zullen natuurlijk ook regio's zijn waar iedereen blind alle functies van de porto kent. Het punt is, dat men heel snel klaagt over de apparatuur, terwijl het echte probleem vaak bij de gebruiker zit.
Assumption is the mother of all fuck-ups