Bloedblaar

Auteur Topic: Bloedblaar  (gelezen 26910 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBOMAN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • www.waddinxveen.brandweer.net
Reactie #30 Gepost op: 5 augustus 2004, 07:58:40
En dat het een virus is, dat is zeker!! ;D ;D ;D
Eerste Hulp verlener Student HBO-V


jo

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 5 augustus 2004, 13:22:18
mbt ervaringen gebruik van compeed: prima als preventieve maatregel, maar als er al een blaar zit en je moet er nog even mee door... liever niet.
huid kan niet drogen (volledig lucht/waterdicht).

ik heb er zelf erg negatieve ervaringen mee in diverse situaties in de bergen. we hebben een keer een patient gehad die niet meer kon lopen van de pijn: blaar, doorgeprikt, compeed erover, sporttape en door. 2 dagen later volledige hak ontstoken. een geel witte brei.  :P die hebben we weg moeten vliegen naar een ziekenhuis. was een nederlander die het advies in een buitensportwinkel had gekregen....
 ;D
bijkomend probleem is dat bij het verwijderen gezonde huid wordt beschadigd en onmiddellijk wordt geinfecteerd.

beter is second skin en die vervolgens goed aftapen met sporttape. die kun je dagelijks vercversen zonder dat je huid kapot maakt (in de avond laten drogen).

gr.
jeroen


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #32 Gepost op: 5 augustus 2004, 13:31:30
second skin is idd het beste...dat gebruikten wij ook met de vierdaagse...

het is mooi dun spul wat je goed op een open blaar kan plakken...


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #33 Gepost op: 18 augustus 2004, 23:23:03
Wij gebruiken eigenlijk voornamelijk Sterilon. We zijn een beetje van Betadine afgestapt, dat laat altijd van die vieze vlekken achter. Ik weet het, je kan het ook op een pleister of striel gaas doen en dan op de wond, dan loopt het niet zo uit, maar Sterilon is veel makkelijker.
En als het prikt, kan je altijd tegen de mensen vertellen dat het de bacteriën op dat moment dood maakt. Vaak gaat dat verhaal er echt in. 8)

Christian

Juist, maar jodiumpreparaten zorgen met die gele vlekken dat de nieuwe legioenen die zich de komende uren aanmelden ook het loodje leggen.  Door het op de peister c.q. gaas te doen en het geheel op de wond te leggen doet het precies wat het doen moet de huid ontsmetten.

Heb je niet geleerd dat je slachtoffers niet moet belazeren  :-\


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #34 Gepost op: 22 augustus 2004, 20:57:52
Je slachtoffer belazeren, Heb je nooit gehoord van het placebo effect.  klant te vreden en jij af van het gezeur... ;D


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #35 Gepost op: 22 augustus 2004, 21:58:34
Nee, wat is  dat ? ::)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #36 Gepost op: 23 augustus 2004, 14:39:45
Als jij bij de dokter komt voor een vage klacht en je wilt een "wonder pilletje", dan heb je een goede kans dat je een medicijn krijgt, zonder werkzame stof.. behalve kalk ;-)
Het feit dat de Dokter je aandacht geeft en dat je denkt dat die je pilletje geeft, heeft al zo genezende werking, dat je je vage klacht als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Houd de klacht langer dan een week aan mag je terugkomen..  ;) voor de garantieregeling.. ;D


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #37 Gepost op: 23 augustus 2004, 21:13:57
Als jij bij de dokter komt voor een vage klacht en je wilt een "wonder pilletje", dan heb je een goede kans dat je een medicijn krijgt, zonder werkzame stof.. behalve kalk ;-)
Het feit dat de Dokter je aandacht geeft en dat je denkt dat die je pilletje geeft, heeft al zo genezende werking, dat je je vage klacht als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Houd de klacht langer dan een week aan mag je terugkomen..  ;) voor de garantieregeling.. ;D

En als je daags daarna voorgoed van alle kwalen genezen bent :'(, breek de pleuris uit in huisartsen(post) minnend Nederland >:(.

Ik ken de techniek, maar ben uiterst voorzichtig met hem, als EHV'er,  toe te passen.