GRIP 1 Grote brand palingrokerij Strandboulevard-Oost - Harderwijk 03-09-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand palingrokerij Strandboulevard-Oost - Harderwijk 03-09-2010  (gelezen 4177 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
vraagje voor de mensen die erbij waren:
halverwege het filmpje is te zien dat de hoekgevel op instorten stond.
mijnsinziens is er daarom oranje geel lint opgehangen (bij ons betekent dit ook verboden voor brandweermensen en andere hulpverlening). alleen zie ik iedereen heel makkelijk onder dit lint doorlopen.

nu is mijn vraag wat is de reden van dit lint bij jullie in harderwijk, of heeft dit lint geen andere meerwaarde als gebied afzetting.

groeten
arie

overigens is dit lint bij ons zwart geel bedenk ik me net
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Ja inderdaad apart, ik heb dat inderdaad gefilmd.

Dat lint werd ook opgehangen bij een eerdere grip 1, paar weken terug.. toen was er ook geen sprake van instorting of wat dan ook.
Bij deze inzet werd het lint ook al opgehangen toen ze nog druk met de blussing bezig waren.. er was bij de inzet toen al geen sprake meer van binnenaanval.

Ik snap de meerwaarde van dat lint op dat moment ook niet echt,.. het hing voor de brandweermensen alleen maar in de weg.. !?

Misschien een hulpverlener die meer weet van de keuze voor dit lint?
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Bert_0341

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 156
Het lint heeft als functie om een gevarenzone aan te duiden.

Op het filmpje is bijna aan het eind te zien dat de brw. mensen er onder door lopen, dit kan niet anders aan de voorzijde is dit de enige ingang van het pand, het lint had ook niet zozeer een functie voor dat deel maar meer voor de rechterkant waarvan de gevel inderdaad naar binnen is gevallen.