Niet meer als terecht. Ik vind het persoonlijk super asociaal om op een invalideparkeerplaats te gaan staan terwijl je niks mankeert. Deze mensen hebben niets voor niets een speciaal gereserveerde parkeerplaats. Deze mensen hadden mijns inziens liever verder kunnen/willen lopen.
Dus keihard tegen optreden. Als het duur is leer je het iig wel direct af.
Toch wil ik hier een kanttekening bij maken. Indien het inderdaad iemand betreft die relatief normaal kan lopen ben ik het er ook helemaal mee eens. Het probleem is echter dat in een aantal gemeenten de eisen voor het verkrijgen van een invalidenparkeerkaart bizar zijn. Als je bijvoorbeeld meer dan 150 meter kunt lopen, krijg je hem niet. Ik ken verschillende personen die echt slecht ter been zijn (geen simulanten) die geen parkeerkaart krijgen, maar ook niet zelfstandig boodschappen kunnen gaan doen op een heleboel plaatsen, gewoonweg omdat de totale afstand te groot voor ze is.
Ook ikzelf worstel hier trouwens af en toe mee. Reuma-aanvallen komen nu eenmaal in golven en er zijn momenten (vooral als de reuma fijn is heupen en SI-gewricht actief is) dat ik blij ben als ik 50 meter met behulp van krukken redt. Maarja, het is geen continue situatie, dus ik kom sowieso niet in aanmerking voor een I-P Kaart. Nu heb ik nog het geluk dat ik lieve mensen om mij heen heb die dan mijn natje en droogje halen, maar anders was ik dus ook zwaar de ***.
Deze nuance wilde ik hier toch wel aanbrengen t.o.v. het boetebedrag voor parkeren op een I-P plaats